|
|
|
|
FanBoy
Niet Aanwezig
MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 992 | Lid sinds: 15-03-2010 | Geplaatst om: 20:07 - 29-01-2012
Gewoon niet inloggen op een gmail account als je gaat surfen, dan kunnen ze ook niets van je bijhouden
-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
|
|
|
|
Zeef
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 4535 | Lid sinds: 05-08-2004 | Geplaatst om: 20:20 - 29-01-2012
Ze gebruiken je cookies en je IP om je te tracken, dus als je die niet verwijderd kunnen ze je nog steeds volgen, ook wanneer je uitgelogd bent. |
Er zijn 10 soorten mensen: zij die binair kunnen lezen, en de rest :-) ---- iPhone 4, Air 11" i5, Toshiba L550-20V, Homebrew PC & Synology DS411.
|
|
|
|
FanBoy
Niet Aanwezig
MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 992 | Lid sinds: 15-03-2010 | Geplaatst om: 20:42 - 29-01-2012
| Laatste 2 of 3 cijfers van je ip worden er afgestripped. |
|
|
|
|
JoghoJogho
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 921 | Lid sinds: 18-06-2005 | Geplaatst om: 22:02 - 29-01-2012
@FanBoy Hoe naief kun je zijn? Ik en mijn vrouw gebruiken op Google search na niets van Google en mijn vrouw is niet te vinden op Facebook, Twitter, Linkedin, etc. Met regelmaat krijgt zij mailtjes dat iemand haar uitnodigt om lid te worden. Daarbij worden tot onze verbazing andere mensen opgevoerd die ook lid zouden zijn. Deze mensen kent mijn vrouw wel maar deze mensen hebben onderling geen enkele verbinding. Rara hoe komt men aan deze gegevens en weet men deze te koppelen. Perquin geeft een uitstekende opsomming van wat er speelt. "Gewoon niet inloggen op een gmail account" is dus wel een erg simplistische voorstelling van zaken. Ondanks het feit dat mijn catch iedere sessie word geleegd en ik nooit op advertenties of links klik houdt men op een of andere wijze prima bij wat ik doe. Ik weet niet welke gegevens men over mij heeft en krijg die ook niet te zien, noch kan ik ervoor kiezen om niet gevolgd te worden. Krijg bijna sympathie voor Theo Maassen http://www.nu.nl/achterklap/2698255/theo-maassen-digibeet.html |
MacBook Pro 15" 2,2 / 4 Gb / 750 Gb - MacPro 2,66 / 5 Gb / 250 Gb - Mac Mini Core Solo 1,5 / 2Gb / 250 Gb - MacBook Pro 13" 2,26 / 2 Gb / 160 Gb / MacBook Pro 13" 2,3 I5 / 4 Gb / 320 Gb / SL - iPhone 4 16 Gb
|
|
|
|
FanBoy
Niet Aanwezig
MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 992 | Lid sinds: 15-03-2010 | Geplaatst om: 09:28 - 30-01-2012
JoghoJogho, ben niet naief, maar realistisch. En je kunt niet alle ellende op internet aan Google hangen, hoe kortzichtig kun je zijn.... Dat koppelen is heel simpel. Persoon a is actief op facebook en laat zijn adresboek scannen, precies, laat, dus zelf actief. Vervolgens komt persoon b en doet het zelfde, en dan ziet de tool dat beide personen figuur c in hun adresboek hebben staan en ondanks dat a en b geen relatie hebben, zal c uitnodigingen kunnen krijgen, geinitieerd door of a of b of beide. Uiteindelijk is het net een virus, je hoeft alleen maar in een adresboek te staan om de ellende te ontvangen. Als je toch geen diensten op internet gebruikt, google of een ander, kunnen ze ook heel weinig van je weten behalve die zaken die elke site van je weet. |
|
|
|
|
Evam
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 212 | Lid sinds: 21-09-2008 | Geplaatst om: 10:05 - 30-01-2012
http://www.apple.com/feedback/safari.html Ik heb niet het gevoel dat dit meteen de doorslag zal geven - ze hadden het vast zelf ook wel bedacht -, maar als Google zich impopulair maakt, en veel mensen feedback geven, krijgen we misschien meer zoekmachine-opties in Safari. Ik heb ze dit maar gestuurd: Safari only gives Google, Yahoo and Bing as possible standard search engines. That is really NOT good enough. For privacy reasons I, and many others, perfer different search engines, and for local searches small local engines are often better. (I like Ixquick for those reasons.) So, it should be possible to set any search engine you want. It is bad news that Apple is forcing people to use third party apps for privacy reasons. And, geez, if I can just choose my own homepage, why not my search engine?! (Makes me wonder if you guys are on Google's pay list...) (Die laatste opmerking is alleen bedoeld al een klap op de wang zodat ze het niet vergeten) (Bewerkt door Evam om 10:07, 30-01-2012) |
~~ An Apple a day keeps the PC's at bay. ~ ~
|
|
|
|
Perquin
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 646 | Lid sinds: 03-04-2003 | Geplaatst om: 14:58 - 30-01-2012
|
|
|
JoghoJogho
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 921 | Lid sinds: 18-06-2005 | Geplaatst om: 16:08 - 30-01-2012
@Fanboy Waarom zeg je dan eerst "Gewoon niet inloggen op een gmail account als je gaat surfen, dan kunnen ze ook niets van je bijhouden". Ik zie in het andere draadje dat je gestart bent dat Google in principe zegt dat er niets aan de hand is. Dat is er dus wel als ik veel tijd kwijt ben aan het wissen van catchbestanden en het instellen op weet ik hoeveel plekken dat ik dingen niet wil. Het zou juist andersom moeten zijn. Ze volgen mij niet tenzij ik toestemming geef. Ik beloon hun rookgordijnleggend gedrag met het ungooglen van mijzelf. Ze kunnen mijn rug op met hun beleid.
|
MacBook Pro 15" 2,2 / 4 Gb / 750 Gb - MacPro 2,66 / 5 Gb / 250 Gb - Mac Mini Core Solo 1,5 / 2Gb / 250 Gb - MacBook Pro 13" 2,26 / 2 Gb / 160 Gb / MacBook Pro 13" 2,3 I5 / 4 Gb / 320 Gb / SL - iPhone 4 16 Gb
|
|
|
|
Evam
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 212 | Lid sinds: 21-09-2008 | Geplaatst om: 12:21 - 02-02-2012
Nog even een vraagje over "gewoon niet inloggen op je Gmail". Ik gebruik een Gmail-account (nog wel..), maar ik check hem via Apple Mail, en ik heb geen idee of dat betekent of ik steeds in- en uitlog, of dat ik voortdurend ingelogd ben? Houdt Google info bij als ik een Gmail gebruik via Apple Mail? Thx! |
~~ An Apple a day keeps the PC's at bay. ~ ~
|
|
|
|
Ernste
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
|
Aantal berichten: 76 | Lid sinds: 22-09-2008 | Geplaatst om: 19:16 - 09-02-2012
|
|