Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Nieuwsflitsen (archief) en reacties
         Updaters naar OS X Lion 7.3 ervaren problemen (Update)

Welkom bij Nieuwsflitsen (archief) en reacties 

Forum gemodereerd door: Moderator, Robert, Administrator, karel apple, iTom, JPZ, Ger Nijkamp, Plexyglazz, SteefJoops, Ibor Gork  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 5 ]    Volgende »

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7411 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 15:11 - 04-02-2012
Ja; en de conclusie daaruit dat dus Apple een steek heeft laten valen is voorbarig.

jittebergsma
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 402 | Lid sinds: 02-10-2011 | Geplaatst om: 15:30 - 04-02-2012
Grappig. Die opmerking kan ìk dus weer niet plaatsen. Het is dan toch evident.

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7411 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 15:45 - 04-02-2012
Nee, zeker niet evident. Je zou dan de precieze omstandigheden moeten weten van hoe de update's erop zijn gezet. Misschien was een tweede herstart in de meeste gevallen al voldoende geweest. Hoe zag hun systeem eruit voordat ze de update draaiden? En wat doet een standaard update met 3e partij bestandjes, tegenover een combo-update? Wat doen die twee met een getweaked OS (OnyX, TinkerTool)?

Aangezien we het allemaal niet weten, en het uiteindelijk maar in heel weinig gevallen is misgegaan, kun je de conclusie die jij trekt nergens op baseren. Want als Apple een steek heeft laten vallen, waarom heeft dan niet een substantieel deel van de gebruikers deze problemen?

Conclusies worden graag gratuit getrokken (kijk maar naar wat men over de NS schrijft gisteren en vandaag), maar of die conclusies kloppen, is dan eigenlijk niet meer van belang.

jittebergsma
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 402 | Lid sinds: 02-10-2011 | Geplaatst om: 16:08 - 04-02-2012
Ik zie de update en de combo update als twee producten bedoeld voor twee verschillende taken. Het ene product wordt geadviseerd (de update), maar wanneer dat niet goed gaat blijkt het tweede product (de combo) wel te werken. Dat tweede product is dus prima, maar bij het eerste product (de update) heeft men met een of andere situatie geen rekening gehouden waar het andere product geen probleem mee heeft. Ik denk dan dat in het samenstellen van de gewone update men een of meerdere steken heeft laten vallen.

Maar het maakt verder niet uit. Het blijft lullig wanneer net bij jou er een probleem blijkt. Hoe weinig of dat ook voor komt. Gelukkig was het ernstige probleem met de security update voor SL binnen 2 dagen opgelost. Heil Apple!

PS, je trekt conclusies op basis van de voorhanden zijnde informatie. De juistheid van de conclusie wordt dan alleen gecheckt wanneer meer informatie beschikbaar komt. Daarbij kan de eerdere conclusie onjuist blijken, maar ook blijven staan. Maar dit heeft niets meer met het onderwerp te maken   

Esquare
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6294 | Lid sinds: 01-04-2007 | Geplaatst om: 17:10 - 04-02-2012
Als ik de berichten op Apple Discussions mag geloven, heeft Apple simpelweg besloten om iedereen nu maar standaard de Combo Updater te voeren.    

Probleem? Check eerst je harde schijf met Schijfhulpprogramma en SMART Utility (http://tinyurl.com/SMARTUtility).
En kijk ook eens op: discussions.apple.commacosxhints.comthexlab.com.
(En als je problemen wilt, probeer dan: CleanMyMac, Onyx, MacKeeper, Xslimmer of Monolingual...!)

Panico
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2729 | Lid sinds: 11-03-2004 | Geplaatst om: 17:30 - 04-02-2012
Is de combo ook niet groter? Dan wordt er zonodig meer geïnstalleerd, en dan is het dus een correctie op een fout in het systeem, en hoe die fout ontstaan is blijft gissen.

De combo-update wordt daarom ook altijd aangeraden bij updateproblemen!

Dat Apple wel een steek liet vallen bij de security update van Snow Leopard blijkt uit het feit dat er vrijwel direct een tweede versie van werd ontwikkeld en aangeboden (2012-001 v1.1)
Zie elders op dit forum (Rosetta).

(Bewerkt door Panico om 17:32, 4-02-2012)

http://www.pauldj.nl/  ("Interesting reaction! But what does it mean?")

Pieterr
Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6345 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 18:57 - 04-02-2012
Ik heb de upgrade vandaag uitgevoerd. Ik heb geen problemen ondervonden. Zijn er bepaalde zaken waar het mis is / zou zijn?

"One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

Peter Villevoye
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 9539 | Lid sinds: 17-03-2001 | Geplaatst om: 18:58 - 04-02-2012
Als iets niet naar behoren werkt, dan is dat niet logisch.
Je moet er dus niet de wetten van de logica op loslaten.
Het zou immers logisch zijn dat het werkt.

Ergens, diep verscholen in de berg van miljoenen regels
programmeercode en data, schuilt de nare boosdoener,
die - eenmaal gevonden - ook volstrekt logisch zal zijn.
Maar zoals wij het zullen ervaren, is het "niet logisch".
Laat het haarkloven dus maar over aan Apple...

Studea — Advies - Training - Begeleiding.  Ook op Twitter.com/studea !

Glenn
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 623 | Lid sinds: 15-04-2008 | Geplaatst om: 19:44 - 04-02-2012
Ik heb geen enkel probleem gehad. Update verliep prima, maar ik had - na het lezen van dit draadje - wel even de schijfbevoegdheden hersteld voor en na de update.

Glenn
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 623 | Lid sinds: 15-04-2008 | Geplaatst om: 20:08 - 04-02-2012
Ik had de update van dit draagje niet te gezien, daarom had ik dus geen problemen    .

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 5 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media