Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Nieuwsflitsen (archief) en reacties
         Gatekeeper opvallend positief ontvangen

Welkom bij Nieuwsflitsen (archief) en reacties 

Forum gemodereerd door: Moderator, Robert, Administrator, karel apple, iTom, JPZ, Ger Nijkamp, Plexyglazz, SteefJoops, Ibor Gork  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

Blender
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1212 | Lid sinds: 19-01-2006 | Geplaatst om: 09:51 - 20-02-2012

Citaat: jbtroost om 9:07, 20-02-2012

Citaat: Blender om 22:45, 19-02-2012
Heb je daar een - duidelijk - voorbeeld van?

Wat dacht je van het concept iTunes?

Groet, JB

Ik sluit me aan bij JH.

jbtroost
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 426 | Lid sinds: 05-09-2003 | Geplaatst om: 09:53 - 20-02-2012
@JH: Denk 1 stap terug: iTunes is wereldwijd geaccepteerd als dé manier om nu je muziek in de markt te zetten. De enige 'beperking' is dat het dan wel nog even op de manier van Apple moet.

De vraag van @Blender aan @marksch ging imho niet over wat tools niet kunnen, maar wanneer de spelregels worden bepaald & aangepast.

Groet, JB

Wester ExpoGraphics | Finding ways in Events Services™

JH
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7020 | Lid sinds: 03-03-2003 | Geplaatst om: 11:01 - 20-02-2012

Citaat: jbtroost om 9:53, 20-02-2012
@JH: Denk 1 stap terug: iTunes is wereldwijd geaccepteerd als dé manier om nu je muziek in de markt te zetten. De enige 'beperking' is dat het dan wel nog even op de manier van Apple moet.
Groet, JB

Dat is nooit anders geweest en daar mag je best moeite mee hebben, maar ik zie nog steeds niet de beperking die achteraf aan- of toegepast is...

Mac-musician

jbtroost
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 426 | Lid sinds: 05-09-2003 | Geplaatst om: 11:10 - 20-02-2012
@JH: je hebt gelijk, iTunes was geen goed voorbeeld. Hier zitten de beperkingen vanaf het begin al ingebakken.
Point taken...    

Groet, JB

JH
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7020 | Lid sinds: 03-03-2003 | Geplaatst om: 12:29 - 20-02-2012
@jbtroost: inderdaad, iTunes houdt ons al vanaf het begin geketend    

Mac-musician

jbtroost
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 426 | Lid sinds: 05-09-2003 | Geplaatst om: 13:06 - 20-02-2012
Maar dan toch maar weer on-topic (hoop ik...): Gatekeeper staat dus nu standaard ingesteld op 'Members Only'. Is dat niet een logisch gevolg van het hebben van een gesloten systeem? 'Play the game by it's rules' dus, eigenlijk. En wellicht kun je in je installer een check inbouwen die naar de instelling van Gatekeeper kijkt & zo nodig aanpast...

Groet, JB (die, zoals je aan de naïviteit van de posts wel ziet, zelfs geen begínnend developer is)

Kobes
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 132 | Lid sinds: 23-06-2007 | Geplaatst om: 17:41 - 20-02-2012
Ik zie in deze ontwikkeling juist een beweging naar een MEER gesloten systeem, dan bewijs van voortzetten van een open systeem.
De tijd zal het leren, maar we gaan toch een stap terug in openheid (geen unsigned software meer by default)? Weliswaar is het met goede redenen en zijn er nog mogelijkheden ingebouwd om terug te gaan, maar dat kan ook van tijdelijke aard zijn.

De ontwikkelingen in OS X baren me absoluut zorgen en ik hoop dan ook dat Apple niet zover zal gaan als bij iOS. Daar ben ik overigens meer dan tevreden met mijn walled garden, maar als ik dat op mijn Mac zou moeten missen. Man, hoeveel apps er dan niet meer beschikbaar zijn... Of het beleid in de appstore moet radicaal op de schop (en we moeten met zijn allen AL onze gekochte apps opnieuw kopen, dat zie ik ook niet bepaald zitten).

We zullen zien, wanneer Apple alles afsluit is een complete industrie rond webdevelopment, die inmiddels behoorlijk Mac-minded aan het worden zijn, verloren, hopelijk helpt dat.

Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6345 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 21:35 - 10-04-2012
Link past hier thuis:

http://www.macrumors.com/2012/02/16/gatekeeper-already-present-in-os-x-10-7-3-available-for-developer-testing/

"One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media