Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         Belastingaangifte 2009

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 5 ]    Volgende »

JJmac
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 346 | Lid sinds: 21-01-2004 | Geplaatst om: 21:00 - 07-02-2010
Dat klopt ik had het ook met Firefox maar met Safari gaat het prima, gebruik de nieuwste firefox.

Ik gebruik maar 30% van m'n Mac
Maar dat is 30% meer dan Windows

bacon
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 608 | Lid sinds: 15-07-2007 | Geplaatst om: 21:02 - 07-02-2010
Dit las ik bij de buren(ik weet niet precies wat het allemaal betekent, maar het duidt volgens mij op hetzelfde probleem):
-Gewoon er op klikken en safari haalt het op.(over het downloaden)
-Als je het bovenstaande scherm(met die codes) krijgt klik dan even rechts en kies 'Download gekoppeld bestand'(heeft met @beezer's probleem te maken dacht ik)
*de tekst tussen haakjes is van mij

(Bewerkt door bacon om 21:03, 7-02-2010)

"Het klopt niet allemaal wat hij zegt. Maar het is wel wáár!" (de vox populi)

beezer
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 369 | Lid sinds: 06-10-2003 | Geplaatst om: 21:13 - 07-02-2010
Bedankt voor de tips ! Safari geen probleem. kan t prog ook gewoon openen. Os 10.6.2

No problemos    

ibook G3-mini mac core2duo 2.0-hackintosh laptop op ideneb 1.5.1 (OS 10.5.8)-iphone 3GS 16GB

MacDuck
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 144 | Lid sinds: 02-04-2006 | Geplaatst om: 21:41 - 07-02-2010
Ik schrok even, dus meteen proberen.

Geen probleem, download en programma werkt als een zonnetje.

iMac 27" i5
Safari 4.0.4
OSX 10.6.2

Ik heb 'm wel naar de programmamap gesleept, maar hij deed 't ook zonder te slepen vanuit de virtual drive, of hoe dat ding heten mag.

Ik ben bang dat je hier niets mee opschiet, maar toch.

pjottervmr
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 143 | Lid sinds: 24-01-2009 | Geplaatst om: 21:48 - 07-02-2010

Citaat: MacSchutshut om 20:14, 7-02-2010
Een veel gemaakte misser van oud Windows gebruikers is dat gedownload en geďnstalleerde programma's ook nog even naar de map programma's gesleept moet worden bij de Mac. (Ik was het zelf ook)   
knip

?????? een veel gemaakte fout van windows gebruikers is dat op een mac een programma overal werkt en helemaal niet naar de programma map moet worden gesleept? Waar dat ding ook terecht kom gewoon openen en gebruiken. De praktijk is echter wel dat een gevorderde gebruiker zijn zaakjes opruimt nadat hij heeft gedownload. Als je een klein programma geprobeerd hebt en het bevalt zet ik het altijd netjes in de programma map maar noodzakelijk is dit dus absoluut niet. Sterker nog het enige programma wat ik dus altijd in de documenten map zet is het belasting programma. Samen met de aangiften word deze dan meteen gebackup zodat alles mooi bijelkaar blijft

(Bewerkt door pjottervmr om 21:51, 7-02-2010)

heuvelrach
Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 3055 | Lid sinds: 12-10-2001 | Geplaatst om: 10:53 - 08-02-2010
Evenals mijn voorganger hierboven ben ik ook verbijsterd over het kennelijk heersende idee dat een programma in de programmamap moet staan. Een van de leuke dingen van de Mac is nou juist dat het minder eisen stelt aan waar je dingen neerzet. Een programma doet het vanaf elke willekeurige plek (behalve de prullenmand).

Wat betreft de Belastingaangifte. Elk jaar zijn er mensen bij wie dit probleem zich voordoet. Oorzaak onbekend, maar lastig op te lossen. Wat volgens mij het beste werkt is het bij een andere gebruiker op je computer proberen. Desnoods dus een nieuwe gebruiker aanmaken en daar de aangifte opnieuw downloaden.

iMac alu 20", 2,4Ghz, 320 GB, 2GB, OS X 10.6

greatgriffin
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 458 | Lid sinds: 04-07-2007 | Geplaatst om: 11:49 - 08-02-2010

Citaat: Mario om 20:30, 7-02-2010
Heb de aangifte zowel vanaf het bureaublad als de map programma's geprobeerd, maar het wil in beide gevallen niet openen. Zal Rosetta eens opnieuw installeren.

Wellicht een open deur, maar toch....
Je hebt toch wel de OS-X versie gedownload?

http://www.belastingdienst.nl/download/2378.html

Zojuist getest en werkt als een speer. OS-X 10.5.8

Succes!

Five to one baby, one in five, no one here gets out alive

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 15480 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 11:58 - 08-02-2010

Citaat: heuvelrach om 10:53, 8-02-2010
Evenals mijn voorganger hierboven ben ik ook verbijsterd over het kennelijk heersende idee dat een programma in de programmamap moet staan. Een van de leuke dingen van de Mac is nou juist dat het minder eisen stelt aan waar je dingen neerzet. Een programma doet het vanaf elke willekeurige plek (behalve de prullenmand).

Het is misschien een beetje off-topic, maar omdat het nu ter sprake komt lijkt het me toch wel belangrijk dat hier de juiste informatie staat.

Voor veel programma's is het niet belangrijk waar ze staan, hoewel het voor het overzicht wel makkelijk is om ze op één centrale plaats te late staan. Maar er zijn wel een aantal uitzonderingen hierop. Ten eerste alle Apple-programma's omdat die door Software Update hun updates krijgen en dat werk vaak niet goed als die niet op de plaats staan waar Apple ze verwacht.

En ten tweede zijn er programma's die niet speciaal voor de Mac geschreven zijn maar wel voor de Mac ge-'compiled'. Daarvan zijn er een aantal die beslist in de Programma-map moeten staan, anders werken ze gewoon niet.

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

Spooter
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2650 | Lid sinds: 21-02-2006 | Geplaatst om: 12:36 - 08-02-2010
Is het dan PPC code dat Rosetta moet draaien ?

Hebben ze nog niet gehoord van Intel Inside bij de BD ?

Mario
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 19 | Lid sinds: 31-05-2005 | Geplaatst om: 19:24 - 08-02-2010
Heb de juiste (OSX) versie van belastingaangifte 2009 gedownload (met OS 10.6.2 en safari 4.0.4), maar krijg het programma niet geopend ("belastingaangifte quit unexpectedly"), zowel in admin als een ander user-account. Toen ik dat de eerste keer deed, vroeg SL mij of ik Rosetta wilde installeren, wat ik heb gedaan. Dit terwijl de Belastingdienst bij systeemvereisten aangeeft klaar te zijn voor 10.6.

Snap er dus nog steeds helemaal niets van.

“The only problem with Microsoft is they just have no taste" - Steve Jobs

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 5 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2010 - MacFreak® Interactive Media