Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Nieuwsflitsen (archief) en reacties
         Primeur: de nieuwe Mac mini

Welkom bij Nieuwsflitsen (archief) en reacties 

Forum gemodereerd door: de Redactie, Moderator, Robert, Administrator, karel apple, iTom, JPZ, Ger Nijkamp, Plexyglazz, SteefJoops, Ibor Gork, Nicodemus, Advertorial  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 23965 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 17:57 - 02-03-2009
We hadden al twee eerdere nieuwsberichten (hier en hier) over geruchten omtrent de nieuwe Mac mini. De foto en de video in die nieuwsberichten werden met de nodige scepsis begroet en eerlijk gezegd wisten wij het, ondanks hints en aanwijzingen van verschillende kanten, ook nog niet helemaal zeker.

Maar inmiddels krijgen we een bevestiging binnen (met onderstaande foto) dat deze doos op verschillende plaatsten rond wereld in de magazijnen gesignaleerd is. En daarom presenteren wij wat volgens ons wel degelijk de nieuwe Mac mini is:

En daarbij herhalen we nog een keer de specs die ook in het eerste nieuwsbericht stonden, hoewel we daar nog geen verdere bevestiging van hebben gekregen:

• Intel Core 2 Duo
• 2GHz
• 3MB L2 cache
• 2GB RAM DDR III, 1066MHz
• Super Drive is SATA

We zijn benieuwd wanneer we dit nieuws in de winkel kunnen verwelkomen, misschien na 24 maart?

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

ofbroekema
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 366 | Lid sinds: 19-01-2008 | Geplaatst om: 18:04 - 02-03-2009
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Eindelijk!!!

Xofb   

Appeltje valt niet ver van de boom...

Rien Doorn
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 361 | Lid sinds: 02-05-2002 | Geplaatst om: 18:08 - 02-03-2009
Bedankt voor de tip Robert

Non, je ne regrette Rien

Nelis00
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 1176 | Lid sinds: 20-02-2002 | Geplaatst om: 18:16 - 02-03-2009
C2D op 2 ghz met 2 GB geheugen...
Wat zou dan het nieuws zijn waar we inmiddels al zo lang op wachtten?

Een extra USB poort of display port? Weet je in ieder geval zeker dat je hem niet direct aan je LCD kunt hangen zoals nu met een DVI > HDMI kabel wel kan...

Ik blijf wel lekker draaien met mijn naar 2.33 ghz opgevoerde C2D mini...

Borgmonster
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 983 | Lid sinds: 05-01-2004 | Geplaatst om: 18:42 - 02-03-2009
Wordt er nu vaker "gelekt" sinds de productie naar China is uitbesteed?

Ik heb het idee van wel.

Mijn website
iMac 21.5" | 3.06 GHz | 1 TB | 4 GB| Magic Mouse - iPod nano 16Gb 5e gen. Quidquid latine dictum sit, altum viditur -  MacBook Pro 17" SSD

Esquare
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 7041 | Lid sinds: 01-04-2007 | Geplaatst om: 20:09 - 02-03-2009
Blijkbaar is die foto naar allerlei Mac-sites gestuurd: OMT heeft hem ook. En als je het mij vraagt, is het dikke nep.

Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility (tinyurl.com/SMARTUtility).
En kijk ook eens op: discussions.apple.commacosxhints.comthexlab.comosxdaily.commac.tutsplus.comapple.stackexchange.com. (Vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.)

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 23965 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 20:13 - 02-03-2009
Het is maar goed dat OMT de tijd van publicatie er niet bij zet...        

Esquare
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 7041 | Lid sinds: 01-04-2007 | Geplaatst om: 20:19 - 02-03-2009
Gaan we nou bakkeleien over wie er het eerst ingetuind is?    
(De eerste reactie bij OMT is trouwens van 18:04, dus waarschijnlijk stonden ze op dezelfde mailinglist.     )

(Bewerkt door Esquare om 20:24, 2-03-2009)

Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility (tinyurl.com/SMARTUtility).
En kijk ook eens op: discussions.apple.commacosxhints.comthexlab.comosxdaily.commac.tutsplus.comapple.stackexchange.com. (Vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.)

M Siethoff
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 218 | Lid sinds: 20-01-2002 | Geplaatst om: 20:21 - 02-03-2009
Blijf het zeer vreemd vinden.
Dat ding heeft meer poorten dan een Mac pro    

Mijn Website
http://www.tachyonmusic.com

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 23965 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 20:29 - 02-03-2009
@ Esquare: De mail kwam binnen om 17.07, de tijd tussen 17.06 en 17.57 is besteedt aan het uitzoeken of het wel of niet echt was en of er een tweede bron was. Er was uiteindelijk geen 100% uitsluitsel maar voor mij voldoende om deze primeur op MacFreak te zetten.

Ik heb inmiddels gevonden dat je wel degelijk kunt zien wanneer OMT het plaatste (17.53) en zij waren dus een paar minuten eerder dan wij. En een beetje (prettige) concurrentie bij dit soort zaken lijkt mij eerlijk gezegd best gezond.

En het kan goed dat we er allebei naast zitten, binnenkort zullen we het weten...

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media