Aantal berichten: 5 | Lid sinds: 29-07-2009 | Geplaatst om: 09:45 - 15-08-2009
Ik heb op mijn eerste nieuwe Mac iWork geďnstalleerd. Daar ik regelmatig Powerpoint bestanden krijg bekijk ik deze nu met Keynote en daar heb ik twee problemen mee. - De presentatie worden wel getoond met animatie maar zonder klank. Ik heb nog in de handleiding nog op op het net enig oplossing hiervoor gevonden. - De presentatie verschijnt midden een mooi zwart scherm, maar heel klein. Noch met de muis, noch met het trackpad kan ik uitzoomen, in de menu’s vind ik ook geen mogelijkheid tot vergroten. Is er een oplossing voor deze problemen of moet ik Office (PowerPoint) voor Mac aanschaffen? Bij voorbaat dank.
richard5 Niet Aanwezig
Junior Lid
Aantal berichten: 44 | Lid sinds: 13-10-2005 | Geplaatst om: 13:04 - 15-08-2009
2 mogelijkheden voor de zwarte rand:
1. in Keynote preferences, slideshow tab eerste vinkje aanzetten (Scale slides up to fit display) 2. in Inspector, in document de slide size aanpassen tot je schermgrote.
Zijn de geluiden wel in een compatible formaat (bijv niet in WAV).
Aantal berichten: 5 | Lid sinds: 29-07-2009 | Geplaatst om: 12:56 - 16-08-2009
Bedankt voor de hulp. Het probleem met het scherm is opgelost. Ik heb zelf op een PC met PowerPoint testbestanden gemaakt en effectief de bestanden met muziek in wav formaat zijn niet te horen. Deze herkenning moet dan wel programma afhankelijk zijn. Dit wav bestand wordt wel correct weergegeven door iTunes. Ik open momenteel deze PowerPoint bestanden via Parallel in een Window venster.