|
|
justmac
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 285 | Lid sinds: 23-11-2008 | Geplaatst om: 23:37 - 03-02-2010
Dit maakt het voor anderen juist makkelijker. Het mooie voor jou is dus dat JW player een flash player is maar tegelijkertijd ook .mov H.264 AAC bestanden ondersteund die geen flash zijn. Zo kun je toch .mov files afspelen met een flash player die door windows en Mac worden ondersteund. Geloof me, het zal werken (Bewerkt door justmac om 23:38, 3-02-2010)
|
|
|
|
|
goofy17
Niet Aanwezig
Junior Lid
|
Aantal berichten: 36 | Lid sinds: 14-03-2009 | Geplaatst om: 14:26 - 04-02-2010
Maar dan moeten de "kijkers" toch juist deze player installeren? Het is juist het probleem dat deze kijkers regelmatig digibeten zijn die zoveel mogelijk met de standaard windows software willen kunnen kijken.. Of kan ik via JW player het bestand zo manipuleren dat het zowel gezien wordt door Iweb (zodat ik het kan publiceren) als door de standaard windows players bij de "kijkers"? Voor de simpele website maker geen eenvoudige materie........
|
|
|
|
|
justmac
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 285 | Lid sinds: 23-11-2008 | Geplaatst om: 18:01 - 04-02-2010
Het enige dat bij de "kijkers" nodig is, is dat ze flash geinstalleerd hebben staan en dit heeft vrijwel elke computer. Het enige dat jij hoeft te doen is de JW Player downloaden en installeren op je site (dit staat duidelijk in de readme file omschreven hoe je dit moet doen) De kijker hoeft dus geen player te installeren want hij maakt gebruik van de geinstalleerde player. Vervolgens de code als html in je website plaatsen en klaar is kees |
|
|
|
|
justmac
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 285 | Lid sinds: 23-11-2008 | Geplaatst om: 18:44 - 04-02-2010
Ik heb nog even in iWeb gekeken, maar volgens mij moet dit allemaal lukken. (zie afbeelding) De code heb ik dus als html fragment ingevoegd (Let wel op dat je de player eerst op je site moet installeren) In dit geval heb ik de url naar de player.swf en de swfobject.js naar mijn eigen site verwezen. Helaas kan ik jouw code hier niet op het forum invoegen aangezien het forum dit niet accepteerd. Je mag me ook een pm sturen, dan help ik je daar verder.
 |
|
|
|
|
goofy17
Niet Aanwezig
Junior Lid
|
Aantal berichten: 36 | Lid sinds: 14-03-2009 | Geplaatst om: 13:56 - 06-02-2010
Ik denk dat ik hem ga begrijpen. Ga er het weekend aan werken. De speler op mijn site installeren zodat de kijker via die speler zijn video ziet is voor mij nieuw. Dan de link veranderen van " filmpje.mov" naar "filmpje.flv" zal toch moeten lukken. Ik maak graag gebruik van je aanbod als het niet gaat |
|
|
|
|
justmac
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 285 | Lid sinds: 23-11-2008 | Geplaatst om: 14:59 - 06-02-2010
Nog even voor de duidelijkheid, de link niet veranderen naar .flv maar gewoon op .mov houden. Ik hoor het wel |
|
|
|
|
goofy17
Niet Aanwezig
Junior Lid
|
Aantal berichten: 36 | Lid sinds: 14-03-2009 | Geplaatst om: 14:57 - 08-02-2010
Inmiddels ben ik dankzij persoonlijke hulp van JUSTMAC zover dat ik de video via JW player op de site laat lopen. Omdat het ook voor anderen interessant kan zijn wil ik graag melden dat er nu snel een zichtbare video verschijnt onder windows XP en Vista. Ook op mijn Apple gaat het goed zowel met Safari/Firefox als Chrome. Onder windows 7 krijg ik echter de melding "this text wil be replaced" als teken dat er toch nog iets foutgaat. Ook op mijn Iphone nu deze melding terwijl hij daar juist met quicktime (natuurlijk) goed liep.. Het lijkt dus nog iets ingewikkelder dan gedacht....?. |
|
|
|
|
justmac
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 285 | Lid sinds: 23-11-2008 | Geplaatst om: 15:25 - 08-02-2010
Wanneer er onder windows 7 komt te staan "this text will be replaced" wil dat waarschijnlijk zeggen dat er geen flash geďnstalleerd is op de desbetreffende machine. Op de iPhone kan het inderdaad helaas niet bekeken worden aangezien de iPhone geen flash ondersteund. Hier zul je dus een afweging moeten maken welk publiek je belangrijker vind. De desktopper of de mobile phones. Wat je zou kunnen doen is een hyperlink "Bekijk de film in quicktime" onder de video plaatsen naar een andere pagina waarin de film wel te zien is op de iPhone. Oftewel dat je die pagina zo houd als voorheen. Zo kan toch iedereen je film nog bekijken :-) (Bewerkt door justmac om 15:27, 8-02-2010) |
|
|
|
|
goofy17
Niet Aanwezig
Junior Lid
|
Aantal berichten: 36 | Lid sinds: 14-03-2009 | Geplaatst om: 23:11 - 08-02-2010
Ik ben er inmiddels helemaal uit. Windows 7 was nog helemaal vers en geen flash player geďnstalleerd. Werkt nu ook prima. Iphone lukt inderdaad niet maar is wel een uitzonderlijke speler. Het zou inderdaad te overwegen zijn een aparte pagina te maken met een quicktime video. Gaat me net iets te ver.... Dank voor alle hulp en uitleg! |
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 15474 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 23:40 - 08-02-2010
 |
Citaat: goofy17 om 23:11, 8-02-2010 Iphone lukt inderdaad niet maar is wel een uitzonderlijke speler. |
 |
| Gevaarlijk omdat hier te zeggen..! |
|
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
|
|