Het MacFreak® Forum
Printbare Versie van onderwerp: Contextueel menu > copy/move to ...
http://www.macfreak.nl/forums/topic/1/5374/contextueel-menu->-copy-move-to/

Geplaatst door: Joop Vos om 21:28, 30-08-2010
Ik doe deze handeling nu met een extensie (FinderPop), maar ik vroeg me af of het wellicht ook met Automator te fabriceren is ... om in het contextuele menu van de Finder een optie te krijgen 'Kopieer naar...' en 'Verplaats naar...'! Ik ben een absolute Automator newbie ... dus ik zou graag op weg geholpen willen worden.

Als dit helemaal niet kan, zijn er dan wellicht alternatieven ... anders dan FinderPop? De laatste is nogal 'langdradig' in zijn uitwerking namelijk.

Geplaatst door: michelvdb om 22:26, 30-08-2010
Automator is makkelijker dan je vermoedt en krijg je in de vingers door zelf allerlei te proberen. Een wereld gaat voor je open.

Geplaatst door: Joop Vos om 8:41, 31-08-2010
michelvdb
Maar kan je wat ik wil ook met Automator doen?

(Bewerkt door Joop Vos om 8:42, 31-08-2010)

Geplaatst door: michelvdb om 17:16, 31-08-2010
Kijk bij Finder. Daar zitten taken in als 'Verplaats Finder-onderdelen' en 'Kopieer Finder-onderdelen'. Probeer wat met testmappen en testbestanden, begin met eenvoudige taken en combineer taken tot een workflow die je als Finder-plugin bewaart. Het kost je alleen een beetje moeite en de Automator-leercurve is niet stijl.

(Bewerkt door michelvdb om 17:17, 31-08-2010)

Geplaatst door: Max Gaav om 19:19, 31-08-2010
Heb je hier wat aan?

Deze is wat uitgebreider en wellicht ook wat mooier. Perfect progje.

(Bewerkt door Max Gaav om 19:45, 31-08-2010)

Geplaatst door: G Force om 22:53, 31-08-2010
Wanneer je het heel simpel wilt houden heb je geen programma nodig. Wel afhankelijk van wat je allemaal precies wil. Maar als je maar een paar mappen hebt dan zou ik deze gewoon in de sidebar van de finder zetten. Afhankelijk of je wilt kopieren of verplaatsen gebruik je de Command toets tijdens het slepen. Wellicht onderschat ik het probleem?

Het MacFreak® Forum
MF-Forum v6.0.0

© 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media