|
| Geplaatst door: maxicosie om 15:26, 3-09-2010 |
Hallo Allem Wie kan mij helpen. Ik heb sinds een paar maanden een iMac 27" i7 nu wilde ik een groot bestand vanaf mijn server kopieren en dit ging een paar uur duren. Nu bleek dat mijn vaste netwerkverbinding 10baseT was terwijl dit normaal 1 gigabit is. Ik heb al een andere kabel geprobeerd, andere netwerk switch en zelfs een direct connect naar een laptop met gigabit. Waneer ik de snelheid op automatisch zet kan hij blijkbaar alleen een auto negotiate maken op 10baseT en hoger niet. Wanneer ik de snelheid vast zet op 100mb of 1 gigabit dan krijg ik geen connectie.....ik zie op de switch wel dat hij het probeerd op 1g, dan 100mb en dan op 10mb blijft. Iemand enig idee? Ik denk zelf niet dat de netwerkpoort defect is omdat hij wel probeerd om op 1 gb te connecten maar dan de langzaamste pakt. |
|
| Geplaatst door: jack brent om 16:01, 3-09-2010 |
| En wat geeft de Apple Hardware Test aan? |
|
| Geplaatst door: maxicosie om 20:34, 3-09-2010 |
| Ik probeer uit alle macht op te starten met de 'D' toets ingedrukt maar waarschijnlijk werkt het niet met dat draadloze toetsenbordje want hoe lang en hoe vroeg ik die 'D' knop indruk, hij blijft gewoon lekker doorstarten. Heb je nog andere tips? |
|
| Geplaatst door: ButCo om 22:45, 3-09-2010 |
klein kansje: - in Netwerk>Ethernet>Geavanceerd>Ethernet 'flow control' uitschakelen - in Netwerk>Ethernet>Geavanceerd>TCP/IP IPv6 uitschakelen - in Netwerk>Ethernet>Geavanceerd>Ethernet MTU:1450 (Bewerkt door ButCo om 22:53, 3-09-2010) |
|
| Geplaatst door: maxicosie om 16:17, 4-09-2010 |
Ik heb al deze settings even geprobeerd maar dan zal ik de snelheid ook fixed moeten zetten. Dit heeft helaas niet geholpen. Ik kan nog proberen om een nieuwe installatie te doen of misschien met bootcamp een installatie van windows te doen en te kijken of deze wel link krijgt. Ik heb namelijk wel een vermoeden dat het software gerelateerd is en niet iets fysieks.... Hij probeerd namelijk wel om vie auto negotiate een gigabit en een 100mb link op te zetten. Ik ben trouwens nog wel in de AHT gekomen en deze test alleen geheugen, dit was allemaal goed. |
|
| Geplaatst door: jack brent om 17:41, 4-09-2010 |
 |
Citaat: maxicosie om 16:17, 4-09-2010 (...) Ik ben trouwens nog wel in de AHT gekomen en deze test alleen geheugen, dit was allemaal goed. |
 |
| Dat is heel vreemd. AHT test volgens Apple deze onderdelen: Apple Hardware Test is a diagnostic tool for detecting issues with your computer's internal hardware components such as the logic board, memory, modem, video RAM, and Apple's AirPort card (uit KB88048) Maar bij jou dus niet. Samen met het moeilijke opstarten van AHT en je ethernetproblematiek zou je haast zeggen dat er nogal wat mis is met jouw computer. Het enig mogelijke advies is dan om hem bij een reparateur binnen te brengen en daar te laten nazien.
|
|
| Geplaatst door: MountainMac om 18:18, 4-09-2010 |
Hoe staat de volgorde van voorkeursnetwerkconnecties? Kijk eens bij systeemvoorkeuren -> netwerk, staat ethernet bovenaan? Anders met knopje (tandwieltje) even ethernet naar boven zetten. Reden hiervoor is dat de Imac anders alsnog via airport naar je accespoint verbinding zal maken ipv ethernet, ook al heb je de kabel aangesloten. Zet nu airport uit en maak opnieuw directe verbinding met die Gigabit laptop (direct wired toch?) Wel goede kabels neem ik aan, gigabit gebruikt alle paren. |
|
| Geplaatst door: Zeef om 20:33, 4-09-2010 |
kijk eens wat er op jouw ethernetkabels staat... Staat er gigabit op ? Indien er niks expliciet opstaat (gigabit ethernet, fast ethernet, ...), welke categorie is jouw kabel ? er staat bijna altijd "CAT ..." ofzo op. dmv de categorie kan je weten voor welke snelheden jouw kabel geschikt is. Als jouw PC op internet zit, zie je daar dan (via cmd - ipconfig fzo) dat hij een gigabit-verbinding heeft, of ga je ervan uit dat het een gigabit verbinding is omdat je verbinding "gigabit LAN" noemt ? |
|
| Geplaatst door: maxicosie om 18:26, 5-09-2010 |
hallo Heren (en misschien wel dames), Ik heb op allerlei manieren geprobeerd een 1gb link terug te krijgen maar dat is niet gelukt. Ik zit al 20 jaar in de ict en weet waar ik naar moet zoeken. Het enige wwar ik niet zeker van was is of het een bekend fenomeen is bij de imac en misschien door software update of een instelling ergens iets mis is gegaan. Ik gebruik cat 5e of cat 6 bekabeling en ook alle switches zijn in orde. Dit is allemaal getest. Ik heb nu ook allerlei andere problemen met de mac, zo wil hij niet opstarten van de install cd, ook al druk ik 'C' tijdens het booten en soms blijft het beeld ook gewoon wit tijdens opstarten. Dus ik denk dat 'ie van dewwek in de doos retour gaat naar a-mac in utrecht en dan kijken ze er daar maar even naar. Ik wil jullie toch nog hartelijk danken voor het meedenken. |
|
| Geplaatst door: Robert om 18:33, 5-09-2010 |
| Ik heb niet vaak voorbij zien komen, maar mijn vader had ooit een iMac die uit de doos helemaal geen Ethernet connectie wilde maken (AirPort werkte wel). iMac is ook meteen retour gegaan en bleek ook een hardware-probleem (en er is meteen een andere Mac voor in de plaats gekomen). |
|
| Geplaatst door: Panico om 19:05, 5-09-2010 |
Succes met je hardware! Ik heb helemaal geen it-brevet, maar wel een klok-klepelverhaal: als er meerdere systemen op je router zitten kan het daarin zitten? Dat je verbinding naar de laagste deelnemer wordt bijgesteld? Zoals gezegd, ik weet het niet, maar iemand anders misschien? (Bewerkt door Panico om 19:08, 5-09-2010) |
|
| Geplaatst door: hsmeets om 19:30, 5-09-2010 |
Nee, moderne routers en switches kunnen qua snelheid alles mixen en matchen. Wel opvallend, lijkt wel toenemende hardware issues met apple, een overstappende vriend had twee!! doa's, pas de derde werkte. Hij was heel kort bij het punt om gewoon weer een generieke pc te kopen. Wat btreft dat de ethernet niet boven de 10mbps komt lijkt mij vooral een gevalletje: niet lang klooien, terug naar de verkoper. (Bewerkt door hsmeets om 19:32, 5-09-2010) |
|
Het MacFreak® Forum MF-Forum v6.0.0
© 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media
|