Het MacFreak® Forum
Printbare Versie van onderwerp: IOS 4 vanaf nu beschikbaar
http://www.macfreak.nl/forums/topic/16/21205/ios-4-vanaf-nu-beschikbaar/

Geplaatst door: RWD om 19:15, 21-06-2010
Veel van ons hebben er waarschijnlijk reikhalzend naar uitgekeken en nu is het eindelijk zo ver, iOS 4 staat klaar op de servers van Apple en is via iTunes te downloaden.

Voordat je de update doet is het trouwens altijd een goed idee om eerst via datzelfde iTunes even te synchroniseren, zodat je straks wel al je gegevens nog hebt.

Geplaatst door: reuel om 19:28, 21-06-2010
Voor wie het zich afvraagt; 't is uiteraard dezelfde versie als de GM-seed (8A293). Maare, iemand iBooks al kunnen vinden in de App Store?

Reüel

(Bewerkt door reuel om 19:33, 21-06-2010)

Geplaatst door: chrispis om 19:42, 21-06-2010
Sjiezus, ik kwam erachter via nu.nl,... sta meestal als eerste in de rij om up-to-date te blijven

Geplaatst door: Ijasper om 19:46, 21-06-2010
Is Gamecenter nou verdwenen of ligt dit nou aan mij ?

mvg,
iJasper

Geplaatst door: Moderator om 19:55, 21-06-2010
Breaking news en dus meteen naar de nieuwsberichten verplaatst.

Geplaatst door: iMakker om 20:05, 21-06-2010
heb de update om 19:17 gestart
downloaden ging snel maar het installeren duur een tijdje
reken alles bij elkaar maar een uur
als hij binnen 10 min rond is tenminste...

Geplaatst door: Robert om 20:08, 21-06-2010
Ik neem aan dat dat uur is inclusief alle data weer terug zetten...

Geplaatst door: iMakker om 20:11, 21-06-2010
idd en vooral dat duurt een eind...

Geplaatst door: Ruud Ravenhorst om 20:46, 21-06-2010

Citaat: reuel om 19:28, 21-06-2010
Maare, iemand iBooks al kunnen vinden in de App Store?

Alleen voor de iPad is iBooks te vinden   Maar goed dat Stanza nog niet van mijn iPhone is gehaald...

Geplaatst door: JPZ om 21:10, 21-06-2010
Ik ben het aan het proberen op de 3G, maar wat duurt dat idioot lang zeg, ik wacht nog even met de 3GS van mijn vriendin, voor het geval het fout gaat....

Had ik dus beter andersom kunnen doen.      

Gelukkig is de iPhone 4 al gereserveerd, want ik lees zo links en rechts al redelijk wat klachten bij installatie op de 3G?

Geplaatst door: VwVanFan om 21:18, 21-06-2010
De 3GS 16gb was zo klaar(MacPro),maar de 3G 8gb (Win7) van mijn vrouw duurt veel langer,vreemd.
Maar blij dat het werkt allemaal.

(Bewerkt door VwVanFan om 21:20, 21-06-2010)

Geplaatst door: Sjapy Vien om 21:19, 21-06-2010
Voor de iPad zou er toch ook meteen een update naar versie 4.0 gaan?

Hij blijft bij mij gewoon versie 3.2 als laatste aangeven.

Geplaatst door: Firerobin om 21:21, 21-06-2010
Bij mij blijven de radioapplicaties niet op de achtergrond doordraaien (muziek stopt ermee) moeten deze applicaties misschien nog aangepast worden?

Geplaatst door: Firerobin om 21:24, 21-06-2010

Citaat: reuel om 19:28, 21-06-2010
=Maare, iemand iBooks al kunnen vinden in de App Store?

Reüel

(Bewerkt door reuel om 19:33, 21-06-2010)

Nee, wel in ITunes  

Geplaatst door: MacEvdZ om 21:25, 21-06-2010
Stond er in 10 min. op.

Geen problemen zie eigenlijk ook weinig veranderingen.

Geplaatst door: Firerobin om 21:28, 21-06-2010

Citaat: MacEvdZ om 21:25, 21-06-2010
Stond er in 10 min. op.

Geen problemen zie eigenlijk ook weinig veranderingen.

Lees dit eens, dan kom je misschien achter een paar nieuwe dingen  

http://www.iphoneclub.nl/77106/ios-4-alle-nieuwe-functies-van-het-iphone-ipod-touch-en-ipad-os-uitgelegd/

Geplaatst door: ageman om 21:57, 21-06-2010
iPhone 3G en iOs4 problemen? Heeft iemand ervaring hiermee.. wacht anders nog even met opwaarderen.
De 3 Gs is nu aan het opwaarderen.

O ja de iPad moet -naar ik heb begrepen- nog even wachten voor een update naar 4.0; die is hiervoor nog niet beschikbaar, komt in het najaar

(Bewerkt door ageman om 21:57, 21-06-2010)

Geplaatst door: gPod om 21:59, 21-06-2010
Hier met een 3GS ook in 10 minuten klaar. Loopt soepeltjes allemaal. Erg tevreden met folders, van 8 naar 3 home screens, dat ruimt op :-) De App iBooks is overigens gewoon in de AppStore te vinden, ook voor iPhone dus.

Geplaatst door: JPZ om 22:12, 21-06-2010
Mijn 3G is nog bezig, de 3GS gaat inderdaad een heel stuk vlotter zo te zien. (toch maar aan gewaagd)

Geplaatst door: Webarcher om 22:17, 21-06-2010
Staat al 2,5 uur 'vast' op het maken van een reserve kopie! Niet normaal toch. Nog maar zo'n 5% gedaan???

Geplaatst door: greatgriffin om 22:26, 21-06-2010
Is er iets meer over bekend, wat de gevolgen zijn voor een iPhone 3Gs, JB met Spirit nu nog werkend op 3.1.3?

Updaten naar 4.x probleemloos of loopt de boel 'in de soep'?    

Geplaatst door: macquarius om 22:29, 21-06-2010
Iets bekend over dat er een simkaart in moet die niet gelocked is???
Belachelijk, heb geupdate van 3.1 naar 4.0 en nu wil hij niet activeren met de sim die erin zit  
Is uiteraard een gelockte sim van tmobile.... dus snap het probleem niet?

Geplaatst door: VwVanFan om 22:35, 21-06-2010
Dat bericht gaf ie bij de 3G van mijn vrouw ook,maar hij ging gewoon verder,nadat ik
hem af,en weer aangekoppeld had.
Wel de goede pincode geven uiteraard.
Ik dacht eigenlijk dat het aan Win7 lag,dus niet blijkbaar??

Geplaatst door: Maximus123 om 22:40, 21-06-2010
Weet je wat ik heb op mijn 3G?
Ik kan de map Hulpprogramma's niet vinden? Het hele foldergebeuren niet trouwens.
En ook geen achtergrond.
Update heeft wel plaatsgevonden, maar zie er bijna niks van....

Geplaatst door: Ger Nijkamp om 22:42, 21-06-2010
De update duurt hier ook een eeuwigheid: hij staat nu al zo'n anderhalf uur te draaien. Daarbij moet je wel erg goed op de instructies letten, anders komen er ineens hele vreemde dingen in beeld:

Maar goed, de update loopt nog steeds. Ik wacht geduldig af...

[ Ger ]

Geplaatst door: Firerobin om 22:44, 21-06-2010
k synchroniseer mijn Iphone altijd met Ical, nu staat alles opeens dubbel in mijn agenda op de Iphone. Iemand hier ook last van?

Geplaatst door: VwVanFan om 22:55, 21-06-2010
Wat me opvalt dat hij de foto,s heeft geoptimaliseerd etc,en ik nu 5,79gb ruimte over heb,tegen 5,21 eerder,ondanks de iBook app met inhoud.
Mogelijk dat het geheugen beter benut wordt??

(Bewerkt door VwVanFan om 22:56, 21-06-2010)

Geplaatst door: Ger Nijkamp om 23:22, 21-06-2010
Nou, dat gaat (nog) niet helemaal goed. De agenda blijkt leeg en foto's staan er in een lage resolutie (thumbnails..?) op.

[ Ger ]

Geplaatst door: colourboy om 23:38, 21-06-2010
Duurt erg lang !! De vorige update heeft mij IPhone tot zwijgen gebracht en na een week weer aan de praat gekregen. Ik hou mijn hart vast.

Geplaatst door: Cailin Coilleach om 23:54, 21-06-2010
Zit al een half uur te wachten op het uploaden van m'n muziek :/ Applicaties en alle andere dingen daar voor hadden ook al best wat tijd in beslag genomen.

Ik wil Firewire terug! Weg met dat USB Zelfs m'n iPod G3 update nog sneller...

Geplaatst door: macquarius om 23:56, 21-06-2010
Hmmmm, na het terugzetten van een backup en een restart van de iPhone doet hij het wel  
Maar er zijn een hoop dingen die niet werken waaronder de achtergrond van de iconsets.
Heb een 3G btw...

Geplaatst door: Franz om 0:29, 22-06-2010
Ik kan iOS4 niet downloaden. Er heeft zich een problem voorgedaan tijdens het downloaden van de software. Ik heb een iPod Touch 3.1.3 en ik krijg de melding dat ik onvoldoende bevoegdheden zou hebben terwijl ik de beheerder ben van mijn computer. Hoe zit dat?

Ik zie het al niet geschikt voor de 8Gb versie 2009, wat flauw en wel aangeven na aansluiten van mijn iPod dat er een nieuwe versie bsescikbaar is, even lekker maken en ergens anders op de site neerzetten dat het toch niet kan!!!

(Bewerkt door Franz om 1:14, 22-06-2010)

Geplaatst door: JPZ om 6:26, 22-06-2010
Veel dingen die niet werken, kunnen worden opgelost door de releasenotes eens door te lezen, zeker voor 3G eigenaren.....want daarop werken veel dingen dus niet.

Overigens, mijn 3G heeft twee uur nodig gehad, de 3GS maar 30 minuten.

Geplaatst door: DJAN om 7:50, 22-06-2010
Update om 30 minuten volledig rond... geen enkel probleem voor mijn 3GS.

Wat mij wel opgevallen is, het automatisch draaien naar landscape lukt enkel maar niet meer met de app's van Apple en mijn TomTom of enkel met de button draaien/lock draaien in de multitask-mode

VB: app van krant De Standaard: voorheen kon je uw iPhone gewoon draaien en kreeg je automatisch de landscape-mode, je kon de tekst/beeld vergroten met je vingers... nu met iOS4 gaat landscape niet meer (tenzij je naar de multitaskmode gaat en op de knop draaien/lock draaien klikt), voor het vergroten van de tekst krijg je onderaan een balkje met daarin een klein A een een grotere A, door op deze buttons te klikken vergroot de tekst een klein beetje...
Toch wel spijtig dat deze functie's nu zo moeten gedaan worden...
Ander voorbeeld, Teletekst van Eén, draaien naar landscape gaat niet meer, vergroten van tekst gaat zelfs totnaal niet meer...

Wel heel spijtig, want was dit niet eens van de voordelen van de iPhone: Multi-Touch scherm ????

Iemand een idee qua instellingen of iets gezien in de releasenotes?

(Bewerkt door DJAN om 7:57, 22-06-2010)

Geplaatst door: Ger Nijkamp om 8:22, 22-06-2010
Inmiddels draait iOS4 op mijn iPhone 3G, maar ik kan b.v. geen mappen maken. Weet iemand ergens een lijstje met de nieuwe functies en of deze het wel c.q. niet doen op de verschillende versies van de iPhone..?

[ Ger ]

Geplaatst door: DJAN om 8:28, 22-06-2010
vanaf 1 juli iAds op de iPhone met iOS4, heeft al iemand de functie gevonden voor het afstellen van iAds??

Geplaatst door: FanBoy om 8:30, 22-06-2010
ger, www.iphoneclub.nl , daar staat een topic met de verschillen tussen de diverse iphones.

Geplaatst door: Ger Nijkamp om 8:40, 22-06-2010
Heb ik gezien, maar volgens mij is die opgave per type iPhone alles behalve volledig. Volgens de iPhone Club opgave zou de iPhone 3G het maken van mappen moeten ondersteunen, maar die van mij doet dat dus niet. Of de iPhone Club is niet compleet, of er is iets niet goed bij mijn installatie. Dat probeer ik even te achterhalen...

[ Ger ]

Geplaatst door: zone5700 om 9:32, 22-06-2010
Download tijd 0.58 minuut
Installatie-tijd 12 minuten (3GS-32GB)
Opstart tijd 0.40 minuut

Alles werkt zo te zien, moet nu van huis, in de tram maar even spelen er mee

Succes iedereen!

Geplaatst door: arnoudk om 10:13, 22-06-2010
@Ger: op mijn 3G werkt het maken van mappen wel, dus ik vrees dat de update bij jou niet helemaal goed is gegaan.

Geplaatst door: Rutger om 10:31, 22-06-2010
Het is weer de bekende tactiek van Apple om oudere modellen niet alle features te geven zodat gebruikers gaan upgraden naar de nieuwste hardware.

Ik begrijp dat multitasking niet gaat op de 3G vanwege de tragere processor en minder geheugen, maar dat je alleen op de 3GS en 4 een wallpaper voor je homescreen kan kiezen slaat natuurlijk nergens op. Niet dat ik dit nu zo mis, het is maar een voorbeeld.

Aan de andere kant: er zijn ook fabrikanten die nooit updates uitbrengen voor hun hardware laat staan voor hun 2 jaar oude hardware. Ik begreep bijvoorbeeld dat er nu al jongere Android toestellen zijn waar je geen update meer op krijgt. Dus dat is wel weer positief van Apple.

(Bewerkt door Rutger om 10:34, 22-06-2010)

Geplaatst door: jakvo om 12:00, 22-06-2010
iPhone 3G
Tijdens de upgrade lekker verder gewerkt, nu en dan een popup venster dat zegde wat de volgende stap was. Eigenlijk geen echt probleem, alleen na de upgrade even de telefoon moeten ontkoppelen , terug aansluiten en dan weer even wachten en alles prima nu.
Misschien is het een gedacht maar alles lijkt wel een beetje langzamer te gaan. Het is net of alles in watte draait. Het flitsen van Mac is er niet. Is deze upgrade de moeite voor 3G? Ik denk het niet. Nu in elk geval nog niets waw gevonden.
Gemiddelde levensduur mobile,blijkbaar 3 jaar, hoewel mijn BlackBerry's het nooit zo lang volhielden. Dus nog een jaar te gaan en dan kijken naar een 5G????????  

Geplaatst door: gPod om 12:01, 22-06-2010

Citaat: Rutger om 10:31, 22-06-2010
Ik begrijp dat multitasking niet gaat op de 3G vanwege de tragere processor en minder geheugen, maar dat je alleen op de 3GS en 4 een wallpaper voor je homescreen kan kiezen slaat natuurlijk nergens op. Niet dat ik dit nu zo mis, het is maar een voorbeeld.

Een genuanceerd bericht over dit onderwerp op Cult of Mac.

Geplaatst door: DJAN om 13:50, 22-06-2010
Heb update 3GS naar iOS4 gedaan, maar gezien bij mij de landscape voor vele app's niet meer blijkt te werken, ook iAd kan je blijkbaar niet afzetten... ja, dan wil ik gewoon die iOS4 niet, omdat er eigelijk toch maar weinig verschil is. Multitask (ga ik toch niet zoveel gebruiken), background (is volgens smaak, liever een goed werkende iPhone zonder reklameboodschappen), maps (heb nu nog maar 3 schermen, en is al voldoende). iBooks, ja, dat is toch nog vrij minimaal als je nederlandse verhalen wenst te lezen op je iPhone.

De vraag is, kan ik terug naar iOS3.1.2 of niet, en indien wel, waar kan ik dit terugvinden?

Geplaatst door: Ger Nijkamp om 14:55, 22-06-2010
Nou, ook bij mij werkt de boel (ook het aanmaken van mappen) nu naar behoren. Eindelijk, want het had deze keer wel wat voeten in aarde...

[ Ger ]

Geplaatst door: imacgek om 16:38, 22-06-2010
Ben tot dusverre heel tevreden over de update van mijn 3G. De nieuwigheid die ik echt heel handig vind is mappen. Dat eindeloze gescroll door mijn iPhone is nu verleden tijd. Verder merk ik niets van door anderen genoemde traagheid van de telefoon. Integendeel, alles lijkt net even wat vlotter te lopen.

Wel vond ik het updaten wat onduidelijk. Kreeg het eventjes warm toen na de update de iPhone na het opstarten hetzelfde beeld gaf als toen ik hem voor het eerst uit de verpakking haalde. Dus zonder mijn data en alsof er geen simkaart in zat... Maar na een keertje loskoppelen en het terugzetten van de backup was dat gelukkig ook gefixt..

(Bewerkt door imacgek om 16:39, 22-06-2010)

Geplaatst door: Ger Nijkamp om 16:59, 22-06-2010
Inderdaad: die mappen zijn een welkome aanvulling. Evenals de 'verzamelbak' in de mailapplicatie voor alle binnenkomende post. Dat scheelt een hele hoop gedoe als je net zoals ik ongeveer zes e-mail adressen hebt...

[ Ger ]

Geplaatst door: zone5700 om 17:15, 22-06-2010
Na het instaleren heeft hij alle internet instellingen er uit gegooid en is mijn afbeelding korrelig geworden, verder zie ik er geen verandering/voordeel van.

Geplaatst door: Ger Nijkamp om 19:27, 22-06-2010
Dat van die foto's herken ik, zone5700: dat was bij mij precies hetzelfde. Even opnieuw synchroniseren loste dat euvel bij mij op. Wellicht gaat 't zelfde op voor de instellingen.

[ Ger ]

Geplaatst door: zone5700 om 0:31, 23-06-2010
Klopt, wallpaper uit de iPhone gegooid, en opnieuw de wallpaper geinstalleerd, en hij is weer normaal, ook maar gelijk een zwarte achtergrond gedownload en er in gezet, want een 'drukke' wallpaper met al die icoontjes is het niet echt, nou na een dagje klojo-en werkt het weer zoals het hoort.  

Geplaatst door: Cailin Coilleach om 9:41, 23-06-2010

Citaat: DJAN om 13:50, 22-06-2010... ook iAd kan je blijkbaar niet afzetten...

Vraagje: wat -denk- jij dat iAd uberhaupt doet?

Het is echt niet zo dat je plotseling overal binnen iOS advertenties te zien krijgt hoor. iAd is bedoeld voor programmeurs die hun apps gratis aan willen bieden, maar die alsnog wat inkomsten (via reclame) willen hebben. Er waren al een aantal mogelijkheden daar voor en iAd is de nieuw geboden oplossing van Apple zelf. Natuurlijk kan je het niet uitzetten! Anders hebben die programmeurs geen inkomsten meer

Of je moet natuurlijk de betaalde versie van de app kopen, als die beschikbaar is.

Hoe dan ook denk ik dat er aan jouw kant een groot misverstand is over wat iAd is en doet   Ga nog maar eens lezen

Citaat: iAd is a mobile advertising platform developed by Apple Inc. for its iPhone, iPod Touch, and iPad line of mobile devices allowing third-party developers to directly embed advertisements into their applications.

Niets nieuws onder de zon.

(Bewerkt door Cailin Coilleach om 9:46, 23-06-2010)

Geplaatst door: gPod om 9:45, 23-06-2010
Ik las al meer overtrokken reacties op dat hele iAds verhaal, dus bedankt voor de opheldering (niet voor mezelf, maar voor degene die er stuiptrekkingen van kregen   )

Geplaatst door: PeterCornelis om 14:09, 23-06-2010
Sinds de update van mijn G3 krijg ik een aantal keren per dag deze  mededeling:

Uploaded with ImageShack.us

Dit heb ik al wel twintig keer gezien, telkens andere aantallen, telkens druk ik op Synchroniseer Agenda's. Ik zie geen verschil in iCal, noch op de iPhone. Het blijft maar terugkomen. Oorzaak/oplossing?

Ook heb ik de stellige indruk dat mijn G3 sinds de update nóg trager is geworden, b.v. als ik naar Instellingen ga, kan het wel 5 seconden duren voor het witte scherm vervangen is door het Instellingen-scherm.

Geplaatst door: PeterCornelis om 13:11, 30-06-2010
Bovenstaande iCal-probleem doet zich niet meer voor.
Irritante traagheid blijft helaas. Dat wisten ze bij Apple natuurlijk. Als ze dat er bij vermeld hadden, had je de keuze gehad om te updaten of niet. Voor een 3G heeft deze major update weinig goeds gebracht.

Het MacFreak® Forum
MF-Forum v6.0.0

© 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media