Het MacFreak® Forum
Printbare Versie van onderwerp: De top 25 van Damn You Auto Correct
http://www.macfreak.nl/forums/topic/16/23603/de-top-25-van-damn-you-auto-correct/

Geplaatst door: Robert om 11:54, 7-02-2012
De meeste van ons zullen de site Damn You Auto Correct - DYAC voor de ingewijden - waarschijnlijk wel kennen. Deze eindeloze collectie van vergissingen door de Auto Correct functie in iOS is goed voor erg veel leuke, en soms ook gênante, momenten.

Dat zijn er inmiddels zoveel dat Jillian Madison, de persoon achter de site, nu zelf een top 25 van de allerbeste heeft samengesteld. Nummers één, twee en drie zijn hieronder alvast te zien.

Ik moet altijd lachen om dit soort vergissingen, maar ben tegelijkertijd erg blij met de Auto Correct functie. Doordat ik erg snel, maar daardoor niet altijd even accuraat, mijn teksten invoer is het vaak de Auto Correct-functie die er voor zorgt dat er toch wat zinnigs uitkomt.

Het toevoegen van deze functie aan Lion zorgt er dan ook voor dat er veel minder van dit soort slordige foutjes in de nieuwsberichten op MacFreak staan...mede, dankzij de correctionele werkzaamheden van onze officiële corrector

Geplaatst door: ARTHURHOFMAN COM om 12:31, 7-02-2012
Hilarisch zijn ze!

Maar ik ben (in Lion, iPhone snel uitgezet - werd er gek van) zo beheerst in mijn taalgebruik en typevaardigheid dat het vaker juiste woorden door onjuiste synoniemen vervangt.

Maar de wendingen die de chats krijgen door de auto-correct zijn geweldig.

Geplaatst door: Efefes om 12:33, 7-02-2012

Dank je Robert voor sharing. Ik vind ze geweldig, een goede manier om een jetlag in Toronto weg te lachen...

Geplaatst door: davidem om 13:14, 7-02-2012
DYAC is geweldig... Auto correctie - vooral in combinatie met handschoenen - ook

Geplaatst door: Powerbooky om 16:47, 7-02-2012
Eigenlijk wel heel bizar dit. Een auto-correct in Amerikaanse software die regelmatig met vunzige "correcties" komt. In het relatief preutse Amerika zou je eerder een softwarematige blokkering verwachten tegen dergelijke woord-suggesties.
wacko:

Geplaatst door: Robert om 16:57, 7-02-2012
@ Powerbooky: Dat was mij ook al opgevallen...

Geplaatst door: DomP om 18:35, 7-02-2012
Geen idee wat de basis is voor de autocorrectie maar ik heb de indruk dat er ook gekeken wordt naar wat jezelf aan emails e.d. in je phone hebt staan...

Ik heb een tijdje wat werk gedaan in het transsexuele circuit.. In die tijd zag ik opvallend veel woorden uit dat wereldje voorbij komen...

Just a guess, don't shoot the messenger

Geplaatst door: Jules om 21:51, 7-02-2012
@Arthurhofman.
Je zegt 'synoniemen' - in al je taalvaardigheid - maar je bedoelt volgens mij 'homomorfen' (wat volgens mij geen goed Nederlands woord is, trouwens) :P

Geplaatst door: mennodeij om 22:18, 7-02-2012
Ge-wel-dig! ik heb krom gelegen    

Geplaatst door: kebdarge om 23:49, 7-02-2012
Lol, nummer 25, 24 en 23 heb je geplaatst. De beste drie staan onderaan de pagina ;-)

Geplaatst door: ARTHURHOFMAN COM om 9:32, 8-02-2012

Citaat: Jules om 21:51, 7-02-2012
@Arthurhofman.
Je zegt 'synoniemen' - in al je taalvaardigheid - maar je bedoelt volgens mij 'homomorfen' (wat volgens mij geen goed Nederlands woord is, trouwens) :P

Flauwerd. Dat is niet wat ik bedoel, want homomorfisme is een wiskundige term en - volgens mij - op wiskundige afbeeldingen gebaseerd. Maar je hebt wel gelijk wat betreft ‘synoniemen’, want het gaat niet om ‘gevat’ dat wordt verbeterd in ‘ad rem’ maar bijvoorbeeld wel in ‘bevat’.

Vooruit.

Geplaatst door: ARTHURHOFMAN COM om 9:34, 8-02-2012
Overigens verdenk ik veel voorbeelden op de website van bedacht zijn.

Geplaatst door: Robert om 11:39, 8-02-2012

Citaat: kebdarge om 23:49, 7-02-2012
Lol, nummer 25, 24 en 23 heb je geplaatst. De beste drie staan onderaan de pagina ;-)

Je hebt gelijk, ik had niet gezien dat ze aftelden (en nu gecorrigeerd).

Ik vind trouwens zelf nummers 25, 24 en 23 leuker dan 1,2 en 3...

Geplaatst door: kebdarge om 12:15, 20-02-2012
mijn favoriet is de dubbele fout met auto-erect. ;-)

Het MacFreak® Forum
MF-Forum v6.0.0

© 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media