|
| Geplaatst door: Robert om 0:14, 20-02-2009 |
 Op het internet circuleert sinds vandaag onderstaande foto, waarop we de achterkant zien van wat de nieuwe Mac mini zou kunnen zijn. We zien maar liefst 5 USB poorten (het zijn er nu 4), twee connectoren om displays aan te sluiten (mini DVI en Mini DisplayPort) en 1 Firewire 800 poort (op dit moment heeft de Mac mini 1 Firewire 400 poort). Volgens MacRumors zou deze Mac mini de volgende specificaties hebben: Intel Core 2 Duo 2GHz 3MB L2 cache 2GB RAM DDR III, 1066MHz Super Drive is SATA
De foto is genomen met een niet erg hoge resolutie en gezien de ruis was er ook niet erg veel licht aanwezig. Verder komt de lichtbron ook in alle connectoren keurig van dezelfde kant (als dat niet zo is, dan weet je meteen zeker dat het niet klopt). Het zou natuurlijk helemaal nep kunnen zijn en in Photoshop in elkaar gezet, maar in dat geval is het wel netjes gedaan. Als je een grotere foto wilt zien, klik dan even op de link hieronder. En we zijn natuurlijk benieuwd wat jullie er van denken... Bron: 9To5Mac
|
|
|
| Geplaatst door: macvooh om 0:33, 20-02-2009 |
| ik zeg fake. |
|
| Geplaatst door: Robert om 0:49, 20-02-2009 |
@ macvooh: Prima, maar waarom? In januari berichtte AppleInsider trouwens ook al over de update voor de Mac mini, waarbij (toevallig?) dezelfde specificaties werden gegeven als hier te zien zijn. Ik zeg daarmee niet dat dit niet fake is, maar door de context lijkt het eerder geloofwaardiger. Dat neemt niet weg dat ik er ook wel eens stevig naast gezeten heb... |
|
|
| Geplaatst door: Liam om 0:52, 20-02-2009 |
Uiteraard staat Apple nog voor de volle 100% achter het huidige model... en werkt de ontwerpafdeling dag en nacht aan de revolutie. |
|
| Geplaatst door: odo om 6:42, 20-02-2009 |
| Inmiddels heeft 925mac ook een bericht geplaatst dat het fake is. Na bewerking van de foto komen er Photoshopachtige bewerkingssporen tevoorschijn en ook het argument van Macvooh over de uitlijning wordt gebruikt.. Op het eerste gezicht een hele overtuigende foto, maar nu geloof ik niet meer in. |
|
| Geplaatst door: ermo om 7:42, 20-02-2009 |
los van de foto hoop ik dat ze snel met een nieuwe mini komen...wacht er met smart op |
|
| Geplaatst door: Robert om 8:10, 20-02-2009 |
@ macvooh: dat krijg je als je er als fotograaf naar kijkt... En inderdaad groeit inmiddels het vermoeden bij 9To5Mac dat het wel eens nep kan zijn. Maar het feit dat iedereen absoluut klaar is om het te geloven laat wel zien dat er 'klaar' zijn voor een nieuwe Mac mini... |
|
|
| Geplaatst door: zen om 9:26, 20-02-2009 |
| Ik kan me ook niet voorstellen dat ze bij de mini ineens firewire 800 gaan inbouwen |
|
| Geplaatst door: gPod om 9:50, 20-02-2009 |
| Wat ik al helemaal niet geloof is dat ze de mini nog wel van een mini DVI poort zouden voorzien. Oke, er zijn genoeg argumenten te bedenken dat dit heel erg handig zou zijn (switchers met 'oude' schermen) maar het is niet des Apples om met een nieuwe 'standaard' te komen en vervolgens op nieuwe modellen Macs ook nog even de 'oude' standaard toe te voegen. |
|
| Geplaatst door: Dick de Roos om 11:16, 20-02-2009 |
Maar dan wel weer FireWire! Wat dat betreft jammer dat dit dus fake zal zijn. |
|
| Geplaatst door: aryen om 12:26, 20-02-2009 |
Fake. Cosmetische argumenten: - ze gebruiken geen witte kleur meer in het ontwerp. - de uitlijning van de connectoren is niet des Apples. - het is overduidelijk de zilverkleur en ronde belijning van de oude Mac mini. Een nieuw ontwerp zou eerder lijken op de MacBook Air-Superdrive. Technische argumenten: - er komt waarschijnlijk geen FW 800 op. - er komt zeker een mini Displayport op, niet twee verschillende displaypoorten. Wel jammer. Het wordt ιcht ende ontzettend tijd voor wat nieuws.
|
|
| Geplaatst door: AirMac om 12:38, 20-02-2009 |
| Ik zag die FireWire poort en toen wist ik het al... Waarschijnlijk nep. |
|
| Geplaatst door: VIGA om 13:18, 20-02-2009 |
volgens mij is het een niet al te goede fotomontage. de schaduw links heeft aan de bovenkant een merkwaardige rechthoekige vorm aan de rechteronderkant, waar het achterpaneel op de behuizing aansluit klopt het ook niet het lijkt alsof de fire wire poort een andere perspectivische(trapezium) vertekening heeft als de ethernetpoort vooral rond het fire wire symbool valt het op dat het pixelpatroon in een vierkant afwijkt van de omgeving |
|
| Geplaatst door: hitchhiker om 15:41, 20-02-2009 |
Die FW-poort is ook een kwartslag gedraaid. Dat heb ik nog nooit gezien en vermoedelijk de reden dat de schaduw daar niet klopt. Wat mij betreft is het nep! |
|
| Geplaatst door: gPod om 16:13, 20-02-2009 |
Die FW poort zit zo ook op de iMac:
Hoe dan ook, genoeg redenen om deze foto als fake te bestempelen. |
|
| Geplaatst door: M Siethoff om 19:31, 20-02-2009 |
Absoluut fake wat mij betreft. Firewire 800 poort wel op de mini en niet op de Macbook? Zeer onwaarschijnlijk. |
|
| Geplaatst door: odo om 22:29, 20-02-2009 |
Hou maar op jongens Hier is dan het verlossende antwoord:
Met dank aan 9to5Mac voor deze minisoap! |
|
| Geplaatst door: Triumph om 22:44, 20-02-2009 |
| er staat nu ook op de site een video van deze 'nw macmini' |
|
| Geplaatst door: odo om 0:44, 21-02-2009 |
Inderdaad er staat nu opeens weer een nieuw filmpje op 9to5Mac dat eigenlijk geen twijfel laat bestaan. Dat ding is zo echt als het maar kan zijn. Dus toch! Laat de nieuwe mini maar komen dan |
|
| Geplaatst door: beezer om 17:03, 21-02-2009 |
Als die dan toch echt is...................... Twee vragen: Zijn er verloopstekkers voor firewire 400 ---> naar firewire 800 ??? Zou er een verloopstekker bijzitten om mijn vga scherm aan te sluiten ?
|
|
| Geplaatst door: gPod om 17:48, 21-02-2009 |
Twee vragen twee antwoorden: 1. Ja, hoewel het feitelijk een verloopstekker van FW800 naar FW400 is 2. Nee, maar ze zijn wel te verkrijgen, kijk maar 's in de online Applestore. Maar uiteraard is het nog steeds niet zeker of dit werkelijk de nieuwe Mac mini wordt. |
|
| Geplaatst door: beezer om 17:55, 21-02-2009 |
was ondertussen ook al bezig met zoeken; had mijn vragen weer 's snel gepost.......... Nee inderdaad er zijn ondertussen alweer zoveel geruchten geweest. ik weet het ondertussen ook niet meer..................... Ik hoop alleen nog dat er ook een goede video-kaart in zal zitten !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat is voor mij wel een voorwaarde Anders wordt 't toch weer een Imac |
|
| Geplaatst door: Zero1 om 19:56, 21-02-2009 |
Wat ik me dan gelijk afvraag, als het toch een echt plaatje is: Als er twee beeldscherm poorten opzitten, zou je die dan ook beide tegeliijk kunnen gebruiken, m.a.w., kun je er twee monitors aanhangen? Dat zou wel erg cool zijn! |
|
| Geplaatst door: marcone om 4:11, 24-02-2009 |
en we hebben beeld!! http://www.newmacmini.com/ persoonlijk denk ik nog steeds dat het een fake is, ondanks de videobeelden! |
|
Het MacFreak® Forum MF-Forum v6.0.0
© 2001/2010 - MacFreak® Interactive Media
|