Commodore kondigt vandaag de PC64 aan. Een computer met een krachtige Atom processor die is verwerkt in een replica van de oude Commodore 64. Ideaal dus voor liefhebbers van het beige retro-design zonder dat hiervoor hoeft te worden ingeleverd wat betreft de prestaties.
De weg naar de PC64 was echter geen eenvoudige aangezien er de afgelopen maanden een lange juridische strijd gaande was tussen Commodore USA en Commodore Licensing B.V. Dit over het gebruik van het design en de naam van de oude computer. Toch zijn beide partijen tot overeenstemming gekomen want de PC64 staat gepland voor een release tijdens de aankomende feestdagen.
De PC64 beschikt over een Intel Atom processor, 4GB aan DDR3 geheugen, een SATA 1TB harde schijf, een HDMI uitgang en een Blu-ray drive. Dit alles dus verpakt in een replica van de legendarische Commodore 64 uit de jaren tachtig. Of er ook daadwerkelijk gebruik gemaakt kan worden van het klassieke toetsenbord is onduidelijk.
Hebben wij die nog? Zeulen met je cassetterecorder en hopen dat je op je TDK bandjes genoeg interessante nummers staan.
Geplaatst door: Ger Nijkamp om 18:03, 27-08-2010
Dózen vol..! In totaal 17 jaar radio gemaakt, en dan verzamel je wat. Ik moet ze nog 'ns digitaliseren, maar dat is zó'n enorme klus dat ik er nog steeds niet aan heb durven beginnen...
[ Ger ]
Geplaatst door: Bernard om 0:00, 30-08-2010
Hmmmm, klinkt erg bekend, de tijd van de draaitafel.... Heb ook nog dozen met LP's die nog een digitale dompeling nodig hebben happy:
Geplaatst door: macvooh om 1:40, 30-08-2010
Leuk maar in feite weinig tot niets meer te maken met de originele Commodore jammer genoeg.
het lijkt hier thuis wel een commodore kerkhof op bepaalde plaatsen
ben bezig een muziekinstrument in elkaar te steken op basis van de SID geluidschip erin, en heb er "bergen" nodig heb hier dus een stapeltje C64's zonder geluidschip als iemand interesse heeft
Geplaatst door: MacT om 12:20, 30-08-2010
Enne...de Atari MegaST. Fantastique. Liefst weer met een 20 mb harde schijf.
Die krijg je van z'n leven niet vol, zei de verkoper nog...
Geplaatst door: Tracky om 13:01, 30-08-2010
Citaat:KrizZaY om 14:21, 27-08-2010 Lekker, binnen 4 jaar dan ook terug een nieuwe Amiga 500
Ik mis mijn oude Amigas
Jammer dat Commodore die amiga's toen zo verknoeid hebben. Ik had graag gezien dat mensen met een visie als Steve daar eens hun schouders hadden onder gezet. Het was toen het beste op de markt.
Geplaatst door: markof om 10:00, 1-09-2010
Ach maar geldt dat niet voor een hoop electronica uit het verleden? Ik weet nog een tijd dat men de Betamax videoband/recorder had die kwalitatief beter was dan zijn VHS tegenpool maar het toch op langer termijn verloor.
Of om even op het Apple vlak te blijven: De Newton...