Het MacFreak® Forum
Printbare Versie van onderwerp: 10.3.9 safari en mijn postbank - klapt eruit...
http://www.macfreak.nl/forums/topic/3/8361/1039-safari-en-mijn-postbank-klapt-eruit/

Geplaatst door: dick dale om 12:43, 16-04-2005
10.3.9 safari en mijn postbank - na de update kan ik niet meer inloggen, De pagina klapt eruit vlak voordat alle onderdelen geladen zijn...
Herkend iemand dit probleem? Is er een oplossing voor, naast de 'oplossing' van het gebruiken van een andere browser?

gegroet!

(Bewerkt door dick dale om 12:43, 16-04-2005)

Geplaatst door: Rene Duynhouwer om 12:55, 16-04-2005
Hier werkt Safari met de Postbank EINDELIJK weer. Zie ook hier http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1917#reactions (Laatste reacties)

(Bewerkt door Rene Duynhouwer om 12:56, 16-04-2005)

Geplaatst door: MacN00b om 13:08, 16-04-2005
Hier ook geen problemen met 'Mijn Postbank'
niet voor en niet na de update naar 10.3.9.

Geplaatst door: Mac Mike om 13:39, 16-04-2005
Ook bij mij werkt Postbank.nl probleemloos. Dit is overigens al zo sinds mijn overstap naar 10.3.8

Geplaatst door: iDoc om 13:40, 16-04-2005
Bij mij klapt hij er ook uit.    Maar wachten op een oplossing

Geplaatst door: ariadne om 13:57, 16-04-2005
Bij mij werkt alles weer nadat ik securiti update 2005-002 er opnieuw had ingezet  

Geplaatst door: Jules om 14:09, 16-04-2005
Hier klapt hij er ook uit.
Ik zal die security update ook eens proberen.

Geplaatst door: michelvdb om 14:20, 16-04-2005
Wie meteen een adres wil:
http://www.apple.com/support/downloads/securityupdate2005002macosx1034orlater.html

Geplaatst door: dick dale om 14:22, 16-04-2005
security update gaf voor mij de oplossing: gelukkig.

nu nog mijn printprobleem oplossen, dat er gekomen is na de 10.3.8 update.
Ik hoopte dat het na de .9 update opgelost zou zijn, maar helaas...
Wat is er aan de hand: mijn Canon S100 wil vanuit alle programma's niet meer printen! Aleen wanneer ik een document op de buraublad printer gooi wil er wel eens wat uitkomen. Maar dan kan je geen instellingen meer geven. Erg vervelend dus.
Ik heb de drivers al een geherinstalleerd, geen succes.
Het 'printerconfiguratie' programma werkt wel gewoon, en ziet de S100.
Een raar verschijnsel, mocht iemand de oplossing hebben, dan ben ik hem/haar zeer dankbaar!!

gegroet!

Geplaatst door: mg om 14:53, 16-04-2005

michelvdb, BEDANKT !!!!

Het werkt weer als vanouds.

Geplaatst door: Roman om 15:15, 16-04-2005
In aanvulling op de postbank saga.
Naast de 10.3.9 problemen die hier worden beschreven lukte het mij ook niet om geld van de spaarrekeningen over te maken. Nadat ik mij naar de postbank kwaad had gemaakt over hun ondersteuning kreeg ik onderstaande tips en voila, alles werkt naar behoren. Een goede ondersteuning voor ons Maccers kan dus wel
Ter lering en de vermaak  

"We vinden het vervelend voor u dat u problemen ondervindt met Mijn Postbank.nl. Uw probleem is waarschijnlijk op te lossen door uw browser op te schonen. Wanneer u onze site  (www.postbank.nl) hebt opgenomen in uw favorieten, adviseren wij u deze eerst te verwijderen. Vervolgens adviseren wij u de volgende handelingen te verrichten:

- kies in uw browser voor het menu-item 'Extra' (Tools in de Engelse versie), gevolgd door 'Internet Opties';
- klik op 'Cookies verwijderen' (LET OP: een eventueel opgeslagen gebruikersnaam wordt ook verwijderd! Ook van andere internetpagina's);
- klik op 'Geschiedenis wissen';
- klik op 'Tijdelijke internet bestanden verwijderen' (ook offline items);
- klik op ‘Instellingen'. Vervolgens vinkt u de optie aan om bij ‘elk bezoek aan de pagina' te controleren of er nieuwe pagina beschikbaar is;
- start uw browser opnieuw op.

Hierna neemt u Mijn Postbank.nl weer op in uw favorieten.

Blijft het probleem zich voordoen, adviseren wij u toch nogmaals contact op te nemen met onze helpdesk Mijn Postbank.nl. Deze helpdesk is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 0900 1958 (0,10 euro per minuut).

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V."

Geplaatst door: pevi om 15:24, 16-04-2005
Uit de reacties blijkt dat Safari onstabiel is wanneer je plugins gebruikt als Saft, SafariGrowl en/of
AcidSearch. Het is aan te raden deze en andere plugins te verwijderen. Je vindt zo op deze locatie: /Library/Application Support/SIMBL/Plugins/.

Geplaatst door: Sid om 16:38, 16-04-2005
Bij mij werkt safari ook niet meer icm postbank, het crashed direct. Dit komt echter door java.

Op heel m'n systeem werkt java niet meer goed. Elke site met een java applet (de postbank gebruikt een crypto applet in java) doet safari crashen. Ook java programma's werken niet meer. Weet iemand een oplossing om java weer goed te krijgen op m'n mac?

[EDIT:] Voor het geval iemand mocht reageren. Het heeft niks te maken met permissies checken, re-pre-binding, resetten of cashes clearen (alles al gedaan, helaas is dit alles vaak niet de oplossing). Het is dus echt java dat niet werkt.

[EDIT 2:] Voor degene die hetzelfde probleem hebben met Java en internet sites, het herinstalleren van deze update verhelpt de problemen (bij mij iig): http://www.apple.com/support/downloads/securityupdate2005002macosx1034orlater.html

(Bewerkt door Sid om 16:59, 16-04-2005)

Geplaatst door: Jules om 18:20, 16-04-2005
Installatie van security update 2005-2 heeft bij mij de boel ook weer rechtegezet lijkt het.

Nu mijn thuisnetwerkje nog. Grrr....

Geplaatst door: Paulus om 14:32, 17-04-2005
Na installeren van 10.3.9 had ik dezelfde problemen met Postbank als bovengenoemd, hetgeen weer in orde kwam na de gesuggereerde her-installatie van de Security Update.
Mijn dank aan MacFreak en de Freakers is weer groot.

Alleen, vervolgens wilde ik opnemen van InternetSparen en toen ging het mis: zodra je iets aanklikt in het linkermenu (Opnemen, of Rekeningoverzicht e.d.) dan word je eruit gegooid en kom je opnieuw uit bij het inlogvenster van MijnPostbank uit.

Nog even gecheckt op mijn PoBo waar ik nog geen 10.3.9 heb: daar treedt het probleem niet op, hooguit moet je daar die rare truc toepassen om tweemaal op te nemen voor hij het een keer begrepen heeft.

Ik heb de handleiding die Roman aanhaalde zo goed mogelijk doorgewerkt.
Alleen kan ik niet alles terugvinden.
"Tijdelijke internetbestanden verwijderen" ken ik niet, wel "caches legen". Is dat hetzelfde?
En "Klik Op Instellingen" kan ik niet terugvinden. Waar zit dat?

Heeft iemand dit probleem ook herkend en opgelost?

Geplaatst door: Sid om 14:53, 17-04-2005
Volgens mij is kortgeleden officieel door de postbank bevestigd dat het onderdeel internetsparen op de mac niet werkt. Geloof dat er wel ergens een berichtje op dit forum over te vinden is.

Bij mij heeft internetsparen het nooit goed gedaan. Als ik geld wil opnemen wordt de opdracht niet ontvangen en uitgevoerd.

Geplaatst door: heuvelrach om 16:16, 17-04-2005
@Roman. De tips die ze geven zijn duidelijk voor IE en niet specifiek voor Safari (waar is het Extra-menu, waar Internet Opties, waar Tijdelijke internet bestanden?). Dus van Mac-ondersteuning is geen sprake. Maar als je de tips op zijn Macs uitvoert, kan het wel helpen natuurlijk.

(Bewerkt door heuvelrach om 16:58, 17-04-2005)

Geplaatst door: Paulus om 17:54, 17-04-2005
@ Sid: er is toch wel enig verschil.
Opnemen van Internetsparen ging tot nu toe wel, zij het ingewikkeld; daar zijn al de nodige draadjes over geweest. De eerste poging tot geld opnemen mislukt, je krijgt opnieuw het startvenster te zien, maar als je hetzelfde bedrag dan nog eens intypt lukt het wel.
Nu is het anders: zodra je één van de onderdelen van het linkermenu aanklikt word je compleet uit MijnPostbank gegooid en moet je opnieuw inloggen.

Geplaatst door: Jules om 0:11, 18-04-2005
Okay mensen. Ik heb een nieuwe...
Voor de aardigheid ook maar even mijn G4 - 400 ge-update (powerbook is een dagje naar de dokter) en hetzelfde probleem: Safari klap eruit op Java webstart.
Dus probeer ik de eerder genoemde oplossing. de security update draaien. Zegt de installer dat hij geen versie kan vinden die ge-update kan worden: I am allready up to date en ik kan de procedure niet doorzetten
Is er geen truuk om een geforceerde update te doen?

Geplaatst door: michelvdb om 10:41, 18-04-2005
De truuk? Instaleer de Combo Update 10.3.9 want die heeft
alle updates sinds 10.3.4 (als ik me niet vergis) in zich, dus
ook de vaak vermelde Security Update 2005-002.

(Bewerkt door michelvdb om 10:42, 18-04-2005)

Geplaatst door: Jules om 14:18, 18-04-2005
De combo update heb ik al twee keer gedraaid..
Zucht.
Ik draai nooit incrementals. Het is niet de oplossing.

Het MacFreak® Forum
MF-Forum v6.0.0

© 2001/2010 - MacFreak® Interactive Media