Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         Een CD lijst maken...
                ...een crime! HELP!!!
Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina

Geert1
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 7 | Lid sinds: 28-09-2005 | Geplaatst om: 21:44 - 28-09-2005
Hallo,
Ik ben nu al twee avonden aan 't knoeien met Appleworks 6 om een doodeenvoudig lijstje te maken voor mijn cd verzameling....
Wat ik graag wil:
Een automatische nummering (ook bij later invoegen van nieuwe cd's) en 'if possible' automatisch op alfabet. een lijst in de vorm van bv:

1 Band A          CD titel
2 Band B          CD titel

enzovoort....
Echter....IK kom er niet uit. Is er hier misschien iemand die mij ietwat wegwijs zou kunnen maken?  Alvast mijn hartelijke dank!
Groeten
Geert

(Bewerkt door Geert1 om 21:45, 28-09-2005)

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 4372 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 22:13 - 28-09-2005
over werken met apple works kan ik je niets vertellen. gebruik ik al lang niet meer.

Simpele lijstjes kan je maken met itunes. Print een (slimme) afspeellijst als .pdf bestand en je hebt je lijst.
Als het de bedoeling is om cd hoesjes te maken kan dat ook simpel met itunes. Alhoewel een rugzijde (rand van cd doosje) layout niet tot de optie behoort.

Wil je gepersonaliseerde cd hoesjes maken dan beveel ik apple's pages aan. Dit programma is een combinatie van een tekstverwerker zoals microsoft word en opmaakprogramma's zoals quark, indesign of illustrator. Pages kent echter wel automatische nummering zoals word, wat de drie opmaakprogramma's niet kennen.

label printer pro is ook handig maar kent ook alweer geen automatische nummering.

(Bewerkt door boni om 22:25, 28-09-2005)

Mijn Mac speelgoedhoek en toebehoren. ***___*** Veel gestelde vragen en antwoorden op Macfreak.

Miriam Streulens
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3054 | Lid sinds: 10-04-2003 | Geplaatst om: 22:49 - 28-09-2005
Geert in apple Works moet je een nieuw document maken in database.

databasevelden definiëren op naam  nummer  enz...
en nadien kan je die sorteren op bvb naam  of nummer  enz..

Geert1
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 7 | Lid sinds: 28-09-2005 | Geplaatst om: 22:59 - 28-09-2005

Citaat: Miriam Streulens om 22:49, 28-09-2005
Geert in apple Works moet je een nieuw document maken in database.

databasevelden definiëren op naam  nummer  enz...
en nadien kan je die sorteren op bvb naam  of nummer  enz..

Sorry....maar eh     me a NooB?
Zou je me misschien step-by-step wat kunnen uitleggen?
Krijg die velden niet achter elkaar (slechts onder elkaar) en kom niet verder dan 't eerste veld?

Miriam Streulens
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3054 | Lid sinds: 10-04-2003 | Geplaatst om: 23:05 - 28-09-2005
wat bedoel je met achter elkaar  "van links naar rechts of van boven naar bedenen ?

Miriam Streulens
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3054 | Lid sinds: 10-04-2003 | Geplaatst om: 23:12 - 28-09-2005
ga eens in 't menu naar "Lay-out"  en maak een nieuwe lay-out aan. Daar kan je kiezen hoe je het wilt.
probeer eens met "rapport in kolommen"   of het dit is wat je wilt.

en wanneer dit goed is  ; nieuwe record aanmaken of appeltje R

enz.
Ben je klaar ? dan kan je de records sorteren op naam ...nummer .....

Geert1
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 7 | Lid sinds: 28-09-2005 | Geplaatst om: 17:47 - 03-10-2005
Het is gelukt! Ik heb diverse oplossingen binnen gekregen, waarvan ik twee 'probleemoplossers' even expliciet wil huldigen voor hun hulp. Allereerst Jazzaddict; heel hartelijk bedankt! Ennuh ik raad een ieder aan om z'n website eens te bezoeken voor het zien van goede foto's van musici!
Als tweede; Miriam Streulens wiens hulpvaardigheid er onder meer heeft toe geleid dat ik nu ook met FP8 werk! Ook haar expliciete uitleg en 'het mij loodsen door' de materie welk CDlijst heet vind ik ronduit geweldig!
Resumerend...gave site met nog gavere leden!   

Zormac
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 345 | Lid sinds: 02-07-2005 | Geplaatst om: 17:57 - 03-10-2005
Ik vindt het altijd plezant als je wat problemen hebt dat we mekaar kunnen helpen via deze site.
Het onderwerp waarover jij handelde is nu echt iets dat met onze computer te maken heeft, terwijl er veel roddelaars op deze site ronddwalen die zo wat verzinnen om toch  een discussie uit te lokken.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media