|
|
|
|
djgns
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 258 | Lid sinds: 15-07-2005 | Geplaatst om: 11:14 - 18-10-2009
Beste Deze nacht is mijn MBP gestolen. Nu staat er wel "LogMeIn" op geinstalleerd en heb ik ook de functie BTMM aanstaan. Maar moest ik hem nu online zien verschijnen zou ik graag een foto nemen via de isight, deze mailen en evenals bepaalde documenten verwijderen en indien mogelijk back-uppen naar mijn MacPro. Natuurlijk zullen zij mij ook kunnen zien werken... Iemand een idee hoe je, zoals in Remote Desktop, een "curtain" over het scherm kan plaatsen? Met vriendelijke groeten, Pieter-Jan |
Even wat zon nodig?? Vakantie in Tenerife Informatie over energie, EPC, EPB? ...Energie-coördinator De Clercq Bouwkundig of landmeetkundig advies? ...Ingenieursadvies De Clercq
|
|
|
|
DTP2
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2882 | Lid sinds: 25-09-2005 | Geplaatst om: 11:15 - 18-10-2009
Voordat je het scherm overneemt met Logmein kun je bij preferences ook zaken instellen, zoals bij mijn weten het zwart laten worden van het scherm tijdens het overnemen of het onmogelijk te maken om het toetsenbord te gebruiken. Heb even snel gekeken want ik weet dat dit in de oude versies wel zat, maar zie dit er nu zo even snel niet tussen staan. Stond ie aan en kunnen ze dus inloggen of stond ie uit? Gecondoleerd! (Bewerkt door DTP2 om 11:19, 18-10-2009) |
Color Concepts BV | Het grootste, onafhankelijke profilerings- en testlaboratorium ter wereld voor LFP.
|
|
|
|
djgns
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 258 | Lid sinds: 15-07-2005 | Geplaatst om: 11:44 - 18-10-2009
Beste Bedankt voor het snelle antwoord. Ik had dit ook al gelezen in de help functie van LogMeIn, maar daar spreken ze over de toolbar>opties, maar daar vind ik helaas niets terug... Iemand die het kan ophelderen of nog een andere manier kent? Groeten, Pj |
Even wat zon nodig?? Vakantie in Tenerife Informatie over energie, EPC, EPB? ...Energie-coördinator De Clercq Bouwkundig of landmeetkundig advies? ...Ingenieursadvies De Clercq
|
|
|
|
peterdh
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1363 | Lid sinds: 27-11-2003 | Geplaatst om: 20:29 - 18-10-2009
mijn javaversie van logmein onder safari heeft de optie onder "menu" linksboven als je ingelogd bent
(blank screen en block input) weet eigenlijk zo gauw niet of en hoe je dat van te voren kunt doen. sterkte (Bewerkt door peterdh om 20:36, 18-10-2009) |
Groet, Peter
|
|
|
|
djgns
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 258 | Lid sinds: 15-07-2005 | Geplaatst om: 21:31 - 18-10-2009
Hey bedankt voor de printscreen. Ik had al een vermoeden dat het daar ging staan, maar zoals je kan zien staat daar enkel "K" bij mij.. Kan dit zijn omdat ik de Free version gebruik van LogMeIn? Groetjes, Pj
 |
|
|
|
|
peterdh
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1363 | Lid sinds: 27-11-2003 | Geplaatst om: 22:43 - 18-10-2009
ik gebruik ook gewoon de free versie alleen engels. heb je misschien een iets oudere versie nog in gebruik? (ik zou vannacht de gok nemen en je documenten wegkopieren, als hij dan nog aanstaat tenminste) (Bewerkt door peterdh om 22:49, 18-10-2009) (Bewerkt door peterdh om 22:50, 18-10-2009) |
Groet, Peter
|
|
|
|
Doctor Apple
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 537 | Lid sinds: 27-12-2003 | Geplaatst om: 23:54 - 18-10-2009
Wat ongelooflijk klote zeg! Ik vind het wel overigens wat sneu dat mijn € 380,- kostend netboekje van Samsung een Firmware beveiliging heeft en 256bit AES versleutelde partities heeft en mijn € 2400,- kostend MacBook Pro geen 'klassieke Firmware password-lock' heeft. Waarschijnlijk een erfenis uit Jobs hippie tijdperk ... Kennelijk is er niet vaak bij hem ingebroken of iets van hem ontvreemd :-). Hoe het ook zij, blijft klote ... Serie nummer/Mac-address doorgeven aan de geldende instanties. Voor wat betreft software als LogMeIn: niet lullig bedoelt, maar aangezien je de Mac gewoon met Windows XP, -Vista of Seven kunt booten als ook Linux vermoed ik dat de Mac al geformatteerd is ... Wat niet wegneemt dat ik natuurlijk voor je duim dat de dieven tot de categorie oerdom horen :-). Succes in deze barre tijden |
Durf te denken!
|
|
|
|
Powerbooky
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2020 | Lid sinds: 28-04-2003 | Geplaatst om: 01:59 - 19-10-2009
 |
Citaat: Doctor Apple om 23:54, 18-10-2009 Ik vind het wel overigens wat sneu dat mijn € 380,- kostend netboekje van Samsung een Firmware beveiliging heeft en 256bit AES versleutelde partities heeft en mijn € 2400,- kostend MacBook Pro geen 'klassieke Firmware password-lock' heeft. |
 |
| Ow? En wat staat er hier dan? |
Smart people usually do their things on a Mac! PowerMac dual G4 1GHz | Powerbook Ti G4 1GHz | MacPro 8 cpu 3GHz | 2 TB Drobo DAS NPO | NOS | Technicolor NL | DutchView
|
|
|
|
Cailin Coilleach
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2764 | Lid sinds: 16-08-2004 | Geplaatst om: 07:51 - 19-10-2009
Sterker nog, dat firmware password kan je ook gebruiken om te voorkomen dat iemand van USB, DVD of een andere partitie boot zodat ze gedwongen worden om van je interne schijf te booten (of helemaal niet dus). Als je post-diefstal software als Undercover hebt geinstalleerd -wil- je echter dat men van je computer gebruik gaat maken, want die doet precies wat de TS wil: screenshots en foto's via de iSight verzamelen, plus zo veel mogelijk netwerkgegevens. Dit wordt allemaal doorgestuurd naar de toko van Undercover die er een dossier voor je van maken. Zorg er dan wel voor dat er passwords op al je accounts zitten en zet het Guest account aan voor de dief |
|
|
|
|
Calvin
Niet Aanwezig

Account inactief
|
Aantal berichten: 1196 | Lid sinds: 06-02-2006 | Geplaatst om: 09:07 - 19-10-2009
Note: Firmware password protection does not prevent someone with physical access to the computer from restarting it or turning it off. Plus dat het een ander niet tegenhoudt de mac op te starten. Zou mooi zijn als er een password zou zijn dat zou voorkomen dat je uberhaubt kan starten (zoals op elke machine met een BIOS) |
-= Back by popular demand =- GetdropBox.com
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|