|
|
Stefan
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1254 | Lid sinds: 18-03-2002 | Geplaatst om: 19:46 - 07-11-2009
Ik heb 24 oktober een iMac 27" i7 besteld, ik volg de orderstatus op de voet want ik kan niet wachten tot dit "beest" op mijn bureau staat te pronken. Gister ging ik weer eens kijken maar wat schetst mijn verbazing, er staat "Geannuleerd".
Het was al na 18:00 uur dus ik kon de Apple store niet meer bellen. Ik ben dus even gaan zoeken op internet maar kwam ik op het forum van Macrumors tegen dat meer mensen dit bericht gehad hebben. Waarschijnlijk betekend dit dat er iets mis is met de machine en dat ze dit eerst oplossen. Zijn er meer mensen dit de status geannuleerd hebben gekregen? |
To infinity and beyond
|
|
|
|
Esquare
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6303 | Lid sinds: 01-04-2007 | Geplaatst om: 19:47 - 07-11-2009
|
|
|
Stefan
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1254 | Lid sinds: 18-03-2002 | Geplaatst om: 19:56 - 07-11-2009
| Gelukkig ben ik niet de enige. Ik hoop alleen niet dat het nog erg lang gaat duren voordat ze gaan verzenden. |
To infinity and beyond
|
|
|
|
Schrijnie
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 585 | Lid sinds: 04-02-2009 | Geplaatst om: 20:22 - 07-11-2009
Zo te lezen is er niks mis maar hebben ze niet genoeg ATI kaartjes geproduceerd om aan de vraag te kunnen voldoen.
|
|
|
|
|
jasperr
Niet Aanwezig
MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 187 | Lid sinds: 31-10-2003 | Geplaatst om: 20:59 - 07-11-2009
| Meestal betekent dit dat de specificaties een heel klein beetje zijn gewijzigd (op het niveau dat je er als gebruiker niets van merkt, maar er wel een ander vergelijkbaar component in zit omdat het oorspronkelijke schaars is) waardoor er bijvoorbeeld een /B uitvoering ontstaat i.p.v. de oorspronkelijke /A. Apple boekt dan zelf alle oorspronkelijke bestellingen om naar het nieuwe identieke model. |
|
|
|
|
Stefan
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1254 | Lid sinds: 18-03-2002 | Geplaatst om: 21:06 - 07-11-2009
Dit betekend dus dat het allemaal nog langer gaat duren het zou fijn zijn als Apple wat opener was in dit soort situaties. Ik geef toch zo'n slordige €1900,- euro uit, wel prettig als je dan wat feedback krijgt. |
To infinity and beyond
|
|
|
|
mikus
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1023 | Lid sinds: 26-01-2009 | Geplaatst om: 23:02 - 07-11-2009
| vreemd bij resellers hier in de regio is hij al een week te koop en staat met pallets in de winkel |
*iMac 2,4Ghz 24 inch, PowerMac G5 2,5 Ghz dual op 94 cm Philips Ambilight, 2 X iPhone 3GS, iPad Wifi 16 gb Plus een hele hoop aan knutsel Macs.*
|
|
|
|
Stefan
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1254 | Lid sinds: 18-03-2002 | Geplaatst om: 23:18 - 07-11-2009
| Dit is ook de laatste keer dat ik via de Apple store bestel, alleen maar negatieve ervaringen. Ik ben nog nooit positief verrast qua levertijd, het valt altijd tegen. |
To infinity and beyond
|
|
|
|
Ynnoz
Niet Aanwezig
Junior Lid
|
Aantal berichten: 40 | Lid sinds: 17-04-2002 | Geplaatst om: 01:53 - 08-11-2009
| Voordeel van de Apple Store is als je straks een paar dode pixels heb, je nieuwe Mac binnen 14 dagen kan omwisselen. Bij andere resellers gaat dit vaak niet zo makkelijk... |
|
|
|
|
jasperr
Niet Aanwezig
MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 187 | Lid sinds: 31-10-2003 | Geplaatst om: 09:22 - 08-11-2009
Premium resellers krijgen vaak de eerste zending, omdat zij direct bij Apple bestellen na introductie van het product. Apple werkt volgens het principe first-in first-out, dus als individuele klant van de AppleStore ben je altijd later. Ze vertelden dit in de winkel, en in de praktijk lijkt dit inderdaad te kloppen. De negatieve ervaring met het omgaan met dode pixels bij resellers deel ik niet. Heb al eens een MacBook mogen omruilen. Ik vertrouw die reseller dus wel. Bovendien kan je 'm bij een reseller laten uitpakken en uitvoerig bekijken voordat je 'm meeneemt, dat kan bij de AppleStore niet. Retourneren naar de AppleStore lijkt mij ook niet zo gemakkelijk. Volgens mij zit hun vestiging in UK of Ierland. Als je er toch bang voor bent, kun je altijd nog bij een Nederlandse postorder die ook een echte Apple reseller is (anders staat deze ook achteraan in de rij) bestellen. Daar mag je op basis van de wet Koop of afstand retourneren binnen 7 dagen (mits het geen maatwerkmodel is). Maar persoonlijk heb ik toch liever een winkel die ik kan binnenlopen als er iets is. |
|
|
|
|
|
|