|
|
|
|
Jenalay
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 14 | Lid sinds: 07-11-2009 | Geplaatst om: 23:07 - 07-11-2009
Goedenavond allen, Ik ben van plan de iMac 27 inch te gaan kopen, doch heb als Windows gebruiker en nieuw in het Apple-wereldje, enkele vragen : 1. Als ik de systeemschijf (waar Windows XP en alle toepassingen opstaat) van mijn Windows PC eruit haal, deze vervolgens in een enclosure (behuizing) stop, vervolgens deze dan als externe harde schijf aansluit op de iMac via usb, kan ik dan via Parallels Windows draaien vanaf deze externe harde schijf ? 2. Stel, er doet zich malware voor in Windows onder Parallels, is dit dan afgeschermd van Mac OS X, of kan deze laatste dan ook besmet geraken ? Is er trouwens anti-malware software (tegen virussen, trojanen, e.d. + firewall ??) nodig op de Mac, aangezien meer en meer mensen de Mac ontdekken ? 3. Is Parallels de beste oplossing om Windows te draaien op Mac, of is VM Ware Fusion beter, of zijn er nog andere alternatieven ? 4. Ik vraag me af wat de exacte buitenafmetingen zijn van de iMac 27", want het apparaat moet passen in mijn ingebouwde computermeubel. 5. Bestaat dat Apple Wireless Keyboard ook met een numeriek toetsenblok ? 6. Wat is tenslotte de beste all-in-one (printer, copier, scanner) die werkt met zowel Windows als Mac ? |
|
|
|
|
Spooter
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 3418 | Lid sinds: 21-02-2006 | Geplaatst om: 08:39 - 08-11-2009
1) Weet ik niet zeker, maar ik denk het wel 2) Malware, virussen en Trojans zijn geschreven voor bepaalde 'platforms'. Al beland 1 van de vorigen op de Mac partitie, het is niets meer dan vervuiling en zal niet werken onder MacOs. Er zijn tot op heden, nog maar weinig virussen, malware en Trojaanse paarden voor MacOs. Een malware programma als MacScan of bv. een gratis anti-virus programma als ClamXav zijn geen noodzakelijk kwaad (je Windows partitie daarentegen wel goed beschermen... 3) Zelf heb ik de beste ervaringen met Parallels (qua performance en qua instelbaarheid en logica) en dan heb ik nog niet eens de laatste versie (versie 5) aan de tand kunnen voelen die nog beter/geoptimaliseerder zou zijn geworden... 4) Hoogte: 51,7 cm, Breedte: 65,0 cm, Diepte: 20,7 cm 5) Helaas Wireless zijn ze altijd zonder numeriek deel: http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/mac_accessories/mice_keyboards?mco=MTM3NTMyNjE 6) Geen idee, maar de grote merken als HP, Canon en Epson hebben voor beide platforms geschikte drivers |
|
|
|
|
cooooooo
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 139 | Lid sinds: 07-04-2003 | Geplaatst om: 09:52 - 08-11-2009
Plotseling hoorde hij een onhoorbare knal, rende de trap op naar beneden en botste daar tegen een elektrische paardentram op die net benzine stond te tanken...
|
|
|
|
Jenalay
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 14 | Lid sinds: 07-11-2009 | Geplaatst om: 10:36 - 08-11-2009
Hey bedankt voor jullie reactie's. Ik kan weer verder. Tot de volgende ! |
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 10:42 - 08-11-2009
 |
Citaat: Spooter om 8:39, 8-11-2009 Er zijn tot op heden, nog maar weinig virussen, malware en Trojaanse paarden voor MacOs.s |
 |
| Correctie: er zijn geen virussen alleen een paar Trojans voor Mac OS X, (en dus automatisch ook malware, dat is tenslotte een verzamelnaam voor allerlei ellende) maar je moet volgens mij er moeite voor doen om die te krijgen... |
|
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 11:08 - 08-11-2009
Het is ongetwijfeld niet de beste all-in-one, maar voor mij toch zeker de beste printer voor zijn geld: de Canon MP190. Ik had 'm voor mijn vader gekocht (die heeft een Medion PC met Windows XP), en ik heb 'm nu ook al weer een paar maanden naar volle tevredenheid op m'n Mac aangesloten. Printen, scannen en kopiëren (dat laatste zonder computer) gaat prima! |
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
|
|
|
|
majorB
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1009 | Lid sinds: 30-05-2006 | Geplaatst om: 14:42 - 08-11-2009
| Onder het mom van "dubbel genaaid houdt beter" heb je het ook maar bij de zuiderburen gevraagd en dezelfde antwoorden gekregen |
|
|
|
|
Glenn
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 624 | Lid sinds: 15-04-2008 | Geplaatst om: 15:40 - 08-11-2009
Er is inderdaad geen Apple Wireless Keyboard mét numeriek klavier, maar er weerhoudt je niets om een toetsenbord van een ander merk (bvb. Logitech) te gebruiken. De meeste toetsenborden werken geruisloos op een Mac. Heb jij bij je huidige PC al een draadloos toetsenbord? Dan zou je dat gewoon kunnen hergebruiken. Let er dan wel op dat je enkele aanpassingen zal merken. Zo zal de Windows-toets met het MS-vlaggetje zich gaan gedragen als de Command-toets op een Mac-klavier, en zal dus eigenlijk een functie krijgen die grotendeels met Ctrl onder Windows te vergelijken is. De Ctrl-toets zal zich dan weer gedragen als de Ctrl-toets op een Mac-klavier (d.w.z. rechtsklik). Al valt er via de Systeemvoorkeuren wel het één en ander aan te passen. Het numeriek klavier op het toetsenbord zal werken zoals je op je PC gewend bent. Ik gebruik meestal het ingebouwde laptop-toetsenbord van mijn MacBook Pro, maar als ik met Numbers werk, gebruik ik een toetsenbord dat ik gerecycleerd heb van een oude PackardBell-pc en dat werkt perfect. Sommige fabrikanten als Logitech hebben ook Mac-specifieke toetsenborden met de echte Mac-layout. Maar, zoals gezegd, de meeste PC-toetsenborden werken evengoed. Edit: welkom in de Mac-wereld! (Bewerkt door Glenn om 15:40, 8-11-2009) |
|
|
|
|
Barteijk
Niet Aanwezig

Junior Lid
|
Aantal berichten: 21 | Lid sinds: 01-11-2009 | Geplaatst om: 19:01 - 17-11-2009
Wie weet in welke winkel (niet online) ik VMware Fusion 3.0 of Parallels 5.0 kan kopen? Ik ben deze nieuwe versies tot nu toe nog nergens tegen gekomen. |
|
|
|
|
MacX
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 175 | Lid sinds: 16-10-2002 | Geplaatst om: 19:13 - 17-11-2009
|
|
|
|
|
|
|
|
|