|
|
|
|
janjaap
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 3304 | Lid sinds: 18-01-2006 | Geplaatst om: 19:50 - 17-11-2009
@Barteijk: Computer Collectief heeft Parallels op voorraad. En ze kunnen ook voor je bestellen. Het bedrijf levert (met factuur) bijna net zo snel als downloaden http://www.comcol.nl/detail/69751.htm JJ |
"All empty souls tend toward extreme opinions." 27" iMac | EyeTV200 | 4 of 5 TB aan externe opslag: 1 backup is geen backup iPhone 3G 16 GB Black | 80 GB iPod Black
|
|
|
|
boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 4372 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 20:24 - 17-11-2009
 |
Citaat: Jenalay om 23:07, 7-11-2009 1. Als ik de systeemschijf (waar Windows XP en alle toepassingen opstaat) van mijn Windows PC eruit haal, deze vervolgens in een enclosure (behuizing) stop, vervolgens deze dan als externe harde schijf aansluit op de iMac via usb, kan ik dan via Parallels Windows draaien vanaf deze externe harde schijf ? |
 |
| Geloof ik nooit. Met bootcamp kan het sowieso niet. En met parallels moet je windows installeren in een nieuwe virtuele parallels desktop. Eens je met mac begint zal je mettertijd merken dat je windows niet meer nodig hebt. Voor spelletjes misschien? Dan beter niet met parallels. Native windows draaien op een tweede partitie die je aanmaakt op je interne HD met apple's meegeleverde bootcamp. (Bewerkt door boni om 20:25, 17-11-2009) |
Mijn Mac speelgoedhoek en toebehoren. ***___*** Veel gestelde vragen en antwoorden op Macfreak.
|
|
|
|
Barteijk
Niet Aanwezig

Junior Lid
|
Aantal berichten: 21 | Lid sinds: 01-11-2009 | Geplaatst om: 21:04 - 17-11-2009
| MacX en JanJaap bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgen informeren. |
|
|
|
|
Jenalay
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 14 | Lid sinds: 07-11-2009 | Geplaatst om: 22:24 - 17-11-2009
 |
Citaat: boni om 20:24, 17-11-2009
 |
Citaat: Jenalay om 23:07, 7-11-2009 1. Als ik de systeemschijf (waar Windows XP en alle toepassingen opstaat) van mijn Windows PC eruit haal, deze vervolgens in een enclosure (behuizing) stop, vervolgens deze dan als externe harde schijf aansluit op de iMac via usb, kan ik dan via Parallels Windows draaien vanaf deze externe harde schijf ? |
 |
| Geloof ik nooit. Met bootcamp kan het sowieso niet. En met parallels moet je windows installeren in een nieuwe virtuele parallels desktop. Eens je met mac begint zal je mettertijd merken dat je windows niet meer nodig hebt. Voor spelletjes misschien? Dan beter niet met parallels. Native windows draaien op een tweede partitie die je aanmaakt op je interne HD met apple's meegeleverde bootcamp. (Bewerkt door boni om 20:25, 17-11-2009) |
 |
| @boni : dus als ik het goed begrijp is Parallels niet krachtig genoeg om zware 3D games te spelen in Windows omgeving onder Mac OS X, maar kan je beter heropstarten telkens je wil gamen via bootcamp zodat alle processorkracht (van de videocard en van het mobo) naar die games gaat ? Dat is dan toch een serieus nadeel aan Parallels, tenzij de makers ervan dit hebben kunnen anticiperen met hun nieuwste versie ?? |
|
|
|
|
Jules
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 4152 | Lid sinds: 21-02-2003 | Geplaatst om: 22:48 - 17-11-2009
Dat 'probleem' is op dit moment een beetje inherent aan virtualisatie. Het heeft zijn beperkingen en het vrtualiseren van een grafische kaart (en hoe die via het moederboard communiceert met de processor) is een bijzonder complex klusje. Vergeet niet dat je Windows in doosje draait en dat iedere Windows-pixel feitelijk wordt uitgetekend door OS X. Maar men maakt voortgang op dit vlak. |
My band online: http://settuno.com/
|
|
|
|
Jenalay
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 14 | Lid sinds: 07-11-2009 | Geplaatst om: 22:55 - 17-11-2009
 |
Citaat: Jules om 22:48, 17-11-2009 Dat 'probleem' is op dit moment een beetje inherent aan virtualisatie. Het heeft zijn beperkingen en het vrtualiseren van een grafische kaart (en hoe die via het moederboard communiceert met de processor) is een bijzonder complex klusje. Vergeet niet dat je Windows in doosje draait en dat iedere Windows-pixel feitelijk wordt uitgetekend door OS X. Maar men maakt voortgang op dit vlak. |
 |
| @Jules : ok ik begrijp het; dat is inderdaad een goede verklaring. Dank je, en tot de volgende ! Eerst nog wat sparen voor de beste iMac config. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|