Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         Iemand anders met kapotte Time Capsule na ca. 18 maanden?

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

ridmaur
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 181 | Lid sinds: 14-07-2001 | Geplaatst om: 15:33 - 10-11-2009
Zomaar opeens hield ie er mee op. Midden op de dag; na slechts 18 maanden trouwe dienst. Eerst nog even uitlblazen (kenbaar gemaakt door een amber knipperend ledje), daarna niets meer. Meerdere nieuwe 220 volt injecties gaven geen soelaas. Google to the rescue? Niet als je stuit op http://www.timecapsuledead.org/. Heb zo te zien niet als enige een overleden TC.

Ben een redelijke Apple adept, maar het lijkt het er toch sterk op dat er door Apple design fouten gemaakt zijn in het ontwerp: onvoldoende koeling op een unit die veel te heet wordt waardoor na verloop van tijd (ong. 18 maanden) de voeding sneuvelt.

Hou je Time Capsule in de gaten; zeker als ie de leeftijd van 1.5 jaar nadert...

groeten,
Rob

Nelis00
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 1109 | Lid sinds: 20-02-2002 | Geplaatst om: 17:17 - 10-11-2009

Hier sinds een paar weken van de ene op de andere dag een kapotte Airport Extreme na 19 maanden.
Geen enkele coulance en moest maar een nieuwe kopen...

ridmaur
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 181 | Lid sinds: 14-07-2001 | Geplaatst om: 18:29 - 10-11-2009
Volgens mij valt een TC onder de AppleCare die je bij een computer hebt aangeschaft, maar de TC moet dan wel op dezelfde bon staan als de computer waar de AppleCare voor geldt.

Doet niets af aan het feit dat een product als TC wel langer mee zou moeten gaan dan 18 maanden.

groeten,
Rob

mg
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 609 | Lid sinds: 13-05-2003 | Geplaatst om: 19:35 - 10-11-2009
Toevallig vandaag mijn nieuwe 2TB
ontvangen via Apple.
Volgens de orderbevestiging pas de levering
16 - 17 november.
En wat denk je, zondag besteld en hij staat
nu al een backup te maken.
Klasse.
Mijn 500 GB werd te klein.
Maar geen enkel probleem met de 500 GB gehad.
Misschien omdat hij op een vrij koele plek staat.
Dit lijkt me wel een zoekertje.

JUIST VANDAAG

Esquare
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6303 | Lid sinds: 01-04-2007 | Geplaatst om: 19:52 - 10-11-2009

Citaat: ridmaur om 18:29, 10-11-2009
Volgens mij valt een TC onder de AppleCare die je bij een computer hebt aangeschaft, maar de TC moet dan wel op dezelfde bon staan als de computer waar de AppleCare voor geldt.

Nee, dat is niet nodig. In de door bbal genoemde voorwaarden staat expliciet het volgende:
"Een AirPort Extreme-kaart, een AirPort Express of AirPort Extreme-basisstation, Time Capsule, een DVI-naar-ADCbeeldschermadapter van het merk Apple, Apple RAM-modules en MacBook Air SuperDrive zijn ook bij de service onder het APP inbegrepen als u deze gebruikt met de compatibele Gefaciliteerde Apparatuur en als u deze zelf hebt gekocht binnen de eerste twee (2) jaar na de aankoop van de Gefaciliteerde Apparatuur."

Probleem? Check eerst je harde schijf met Schijfhulpprogramma en SMART Utility (http://tinyurl.com/SMARTUtility).
En kijk ook eens op: discussions.apple.commacosxhints.comthexlab.com.
(En als je problemen wilt, probeer dan: CleanMyMac, Onyx, MacKeeper, Xslimmer of Monolingual...!)

Paul Sondervan
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 3219 | Lid sinds: 11-06-2001 | Geplaatst om: 22:23 - 10-11-2009
http://timecapsuledead.org

Sondervan Automatisering
Mac Pro (2006), MacBook Pro 15" unibody (Late 2008), iPhone 4

Esquare
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6303 | Lid sinds: 01-04-2007 | Geplaatst om: 22:56 - 10-11-2009
Paul: lees de openingspost. Hoeft zelfs niet helemaal. Alleen het rode stukje...    

Probleem? Check eerst je harde schijf met Schijfhulpprogramma en SMART Utility (http://tinyurl.com/SMARTUtility).
En kijk ook eens op: discussions.apple.commacosxhints.comthexlab.com.
(En als je problemen wilt, probeer dan: CleanMyMac, Onyx, MacKeeper, Xslimmer of Monolingual...!)

Paul Sondervan
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 3219 | Lid sinds: 11-06-2001 | Geplaatst om: 23:02 - 10-11-2009
Oeps!    

Sondervan Automatisering
Mac Pro (2006), MacBook Pro 15" unibody (Late 2008), iPhone 4

mackees01
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 2 | Lid sinds: 02-12-2009 | Geplaatst om: 21:02 - 02-12-2009
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week een defecte Time capsule kunnen repareren. Het was even pielen, maar hij werkt weer helemaal goed. Had een defecte voeding.

Mocht ik iemand hierbij kunnen helpen stuur dan gerust een mail

Gertjan
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 869 | Lid sinds: 19-08-2002 | Geplaatst om: 23:16 - 07-12-2009
Ik ga m'n 18e maand in.......

(ik kan altijd nog lid worden van de Consumentenbond.....)

******* Switched sinds 13-9-2000 *******

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media