Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         Hoe films op TV?

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

Mathy
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 554 | Lid sinds: 08-05-2005 | Geplaatst om: 21:11 - 25-11-2009
Hallo Macfreaks

Ik heb een aantal films op een externe harde schijf staan.  Op deze schijf zet Time Machine ook z'n back-up, schijf is dus geformatteerd met het Mac OS X file systeem.

Graag zou ik die films op twee tv's bekijken (maar niet tegelijkertijd uiteraard).  Een van de twee tv's die ik daarvoor wil gebruiken is HDready, heeft HDMI, maar geen ethernet.  De andere is nog een beeldbuis tv, heeft dus zelfs geen HDMI, maar wel YPrPb, digitale (maar geen optische) audio ingang, etc.  Tussen Mac en een van beide TV's zit een vloer, waar staal in verwerkt is.

Ik wil vanaf de TV kunnen bepalen welke taal afgespeeld wordt en of er ondertiteling gebruikt wordt, de film starten, stoppen etc.

Welke hardware en software kan ik daar het beste voor kiezen?  De hardware moet gemakkelijk van de ene naar de andere TV verplaatst kunnen worden.

groetjes

Mathy

PS de Imac is een paar maandjes oud en er draait 10.6.2 op.

bartp
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1206 | Lid sinds: 05-11-2002 | Geplaatst om: 23:13 - 25-11-2009
je zou een media player kunnen gebruiken. daar kan je bijv een usb stick in steken en je film bekijken.
wdtv is er zo 1.
http://www.wdc.com/en/products/WDTV/

macbook 2GHz/2GBblog:   www.stezmedia.nl

Mathy
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 554 | Lid sinds: 08-05-2005 | Geplaatst om: 23:21 - 25-11-2009
Hallo Bart

Maar kan die het filesysteem van de Mac aan?  Is de WD TV Life leverbaar in Nederland?  En als ik die draadloos wil gebruiken, is "staal in de vloer/het plafond ertussen" geen probleem?

groetjes

Mathy

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 23:37 - 25-11-2009
Alleen FAT32 en NTFS worden ondersteund. En daarbij werkt de WD TV alleen op een (Full) HD (Ready) tv met HDMI, dus niet op een CRT...

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

Mathy
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 554 | Lid sinds: 08-05-2005 | Geplaatst om: 23:40 - 25-11-2009
Hallo MacFrankie

Op de WD TV Live zit een YPbPr uitgang.  Die is wel anders dan de YPbPr ingang op m'n CRT.  Maar dan nog gaat het niet werken?

groetjes

Mathy

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 07:27 - 26-11-2009
Heb jij één van de weinige CRT's met een componentenaansluiting?

Ik had snel de achterkant van de WD TV Live bekeken, en zag daar geen 5 tulpstekkers (3 voor componenten video en 2 voor stereo geluid) zitten. Maar er zijn wel 2 mini jack aansluitingen, 1 voor AV (stereo geluid en composiet video, waarvan je dan alleen het geluid deel gebruikt) en 1 voor componenten video. Je zult dan dus 2 verschillende jack-naar-tulp verloopsnoertjes nodig hebben.

Waarschijnlijk gaat het toch werken op beide tv's van jou.

Alleen kan de WD TV jouw HFS+ geformatteerde schijf niet aan. En hij moet zo geformatteerd zijn voor Time Machine.

Mathy
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 554 | Lid sinds: 08-05-2005 | Geplaatst om: 11:36 - 26-11-2009
Hallo MacFrankie/MacFreaks

Ik las gisteren, dat de WD TV Live nog wel een USB-stick nodig heeft voor "draadloos".  Da's dan weer wel een nadeel.

Zijn er nog andere opties dan de WD TV?  Het ding zelf ziet er leuk uit, maar ik vind de menustructuur/user interface niet echt mooi.  Dan is de userinterface van Front Row veel mooier.  Maar ja, FR doet weer niet wat ik zoek.

groetjes

Mathy

(Bewerkt door Mathy om 12:56, 26-11-2009)

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 15:18 - 26-11-2009
Apple TV...

Mathy
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 554 | Lid sinds: 08-05-2005 | Geplaatst om: 15:20 - 26-11-2009
Hallo MacFrankie

En die werkt ook als er een met staal verstevigde vloer tussen zit?

groetjes

Mathy

JOR
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1621 | Lid sinds: 18-07-2004 | Geplaatst om: 15:34 - 26-11-2009
Leef je uit   http://www.mpcclub.com/forum/links/mpc-reviews-8
gr jor

Macbook,Mac mini,Emac,iMac,iPad,iPhone

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media