|
|
|
|
Sanderman1992
Niet Aanwezig
Junior Lid
|
Aantal berichten: 25 | Lid sinds: 30-08-2009 | Geplaatst om: 15:57 - 26-11-2009
Hoi, ik heb even een vraagje betreft keyloggers en andere virussen. De situatie is als volgt: Ik heb een Keylogger op mijn Mac/Windows pc en vervolgens installeer ik een Virtuele Machine in VMware. Ik vraag me nu af of die keylogger dan ook geld. Dus als ik dus mijn internetbankieren gegevens intyp in de virtuele machine of die keylogger dat dan ook meepakt? Sander |
Mac OS 10.6 - Macbook Pro 2.4 Ghz.
|
|
|
|
PSYCHOMAC
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 3282 | Lid sinds: 20-08-2003 | Geplaatst om: 16:14 - 26-11-2009
Vreemde vraag... Waar zit die Keylogger precies? Waarschijnlijk op een XP-, Vista- of Windows-7-bootcamp-partitie? Hoe weet je zeker dat je die daar hebt zitten? Ik ben niet zo thuis in de Windows-wereld maar kun je die dan daar niet verwijderen met anti-weetikveel-programma's? Ik zou helemaal niets installeren, als ik dat wist. Eerst dat spul verwijderen ... Wie weet hoe lang dat er al zit... Ik zou bijna radicaal willen zijn als ik het zeker wist. Ofwel keylogger verwijderen, ofwel hele bootcamppartitie opnieuw installeren, surfgedrag wijzigen, minder op de PC-kant zitten en meer op de Mac-kant, enz. enz.... Bovendien kun je met de Mac toch ook overal inloggen? Daarvoor hoef je niet naar VM-ware uit te wijken? Internetbankieren gaat prima met de Mac...
|
iMac C2D 2.4 20", 3x iMac G3 , 2x iMac G4, 1x iMac G5 ,twee PMacs dual 1.8 en dual 2.0 G5 met 23inch Display(alu en model ervoor), powerbook 12 inch, Apple TV, Apple Cube met 17 "ADC Scherm, PM G4 QuickSilver, twee iPods en op de zolder nog alles vanaf lc 450
|
|
|
|
Esquare
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6303 | Lid sinds: 01-04-2007 | Geplaatst om: 16:14 - 26-11-2009
Sinds wanneer is een keylogger een virus? Maar als ik het goed begrijp, zou je Windows in een virtuele omgeving op je Mac willen draaien, met op de Mac een actieve keylogger? Dan blijft hij in principe toetsaanslagen registreren, lijkt me. Al leggen de meeste keyloggers normaal gesproken geen wachtwoorden vast. Probeer het eens, zou ik zeggen. |
Probleem? Check eerst je harde schijf met Schijfhulpprogramma en SMART Utility (http://tinyurl.com/SMARTUtility). En kijk ook eens op: discussions.apple.com • macosxhints.com • thexlab.com. (En als je problemen wilt, probeer dan: CleanMyMac, Onyx, MacKeeper, Xslimmer of Monolingual...!)
|
|
|
|
Sanderman1992
Niet Aanwezig
Junior Lid
|
Aantal berichten: 25 | Lid sinds: 30-08-2009 | Geplaatst om: 17:02 - 26-11-2009
Nou ik heb geen keylogger maar stel dat je er 1 hebt, en je gebruikt een virtuele machine. Registreet de keylogger dan ook alles wat je in je virtuele machine typt.
|
|
|
|
|
marcone
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 970 | Lid sinds: 23-06-2005 | Geplaatst om: 17:07 - 26-11-2009
| wat ben je van plan? Wil je iemand's gegevens stelen? |
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. - Mark Twain
|
|
|
|
PSYCHOMAC
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 3282 | Lid sinds: 20-08-2003 | Geplaatst om: 17:37 - 26-11-2009
Blijf de vraag vreemd vinden ..Meer een theoretische vraag van :"Stel...wat dan.." Kijk voor keyloggers maar eens hier of hier. |
iMac C2D 2.4 20", 3x iMac G3 , 2x iMac G4, 1x iMac G5 ,twee PMacs dual 1.8 en dual 2.0 G5 met 23inch Display(alu en model ervoor), powerbook 12 inch, Apple TV, Apple Cube met 17 "ADC Scherm, PM G4 QuickSilver, twee iPods en op de zolder nog alles vanaf lc 450
|
|
|
|
Sanderman1992
Niet Aanwezig
Junior Lid
|
Aantal berichten: 25 | Lid sinds: 30-08-2009 | Geplaatst om: 17:44 - 26-11-2009
| Ik ben niet van plan gegevens van mensen te stelen, dat is absoluut niet wat ik wil. Maar ik vraag me af of de keylogger ook gegevens registreert als je een virtuele machine gebruikt. |
|
|
|
|
jaq
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
|
Aantal berichten: 76 | Lid sinds: 05-05-2006 | Geplaatst om: 00:19 - 27-11-2009
Ja natuurlijk. Mac OS X handelt de toetsenbordaanslagen af en stuurt ze door naar VMware. Anders zou je (wanneer de VMware-drivers niet geïnstalleerd waren op de virtuele machine) nooit meer terug kunnen naar je OS X omgeving, behalve dan door de VM af te sluiten. VMware zou dan weinig toegevoegde waarde meer hebben boven een dual-boot met BootCamp. Ik denk alleen dat je je meer zorgen moet maken over keyloggers in de virtuele machine dan onder Mac OS X. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|