|
|
|
|
justmac
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 456 | Lid sinds: 23-11-2008 | Geplaatst om: 12:41 - 08-12-2009
| Hier trouwens een nuttige link voor als je toch interesse hebt in de sneltoetsen. |
iMac 27" 2.8 Intel Core i7 / MacBook Pro 17" 2.4 Intel Core i7 / iPhone 4 / iPhone 3gs / iPad 1
|
|
|
|
Har
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 19 | Lid sinds: 06-12-2009 | Geplaatst om: 12:42 - 08-12-2009
Zoals je al weet ben ik geen routiné, het kan dus best dat je gelijk hebt. I'll wait and see. Nog een vraag : Als ik in Mail op een bericht klik wordt de inhoud automatisch zichtbaar, ook als dat bv. ongewenste mail is. Is er een instelling om dat te vermijden? En is er een alternatief voor de End-toets om bv. snel naar het einde van een regel te gaan? |
|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 12:43 - 08-12-2009
Ik ben een fan van de rechtermuisknop en het scrollwiel, die ik in OS X 10.2.8 op m'n iMac G4 al gebruikte! Ik heb geen OS X 10.6, maar 10.5, maar ook daar worden de meeste printer settings voor de gebruiker verborgen, totdat je op de button naast de geselecteerde printer drukt, dan krijg je ineens uitgebreide printer opties. Ik ben ooit van HP naar Canon geswitcht, omdat de HP driver geen uitgebreide printopties toestond, terwijl dat volgens HP wel zou moeten werken. HP kon mijn fout reproduceren, maar had geen oplossing, waardoor ik mijn printer weer in kon ruilen. HP is altijd traag met drivers voor een nieuw OS. Daarbij heeft Apple als nadeel dat Win7 net uit is, en die markt is even wat groter, waardoor dat waarschijnlijk voorrang krijgt boven OS X 10.6. Probleem melden bij HP, geduld hebben of een Canon kopen zijn de oplossingen voor dit probleem... |
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
|
|
|
|
Har
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 19 | Lid sinds: 06-12-2009 | Geplaatst om: 12:52 - 08-12-2009
Bedankt Justmac voor de link! Ik ben alsnog ook een rechtermuisknop-fan Ik neem inderdaad aan dat HP de Win-drivers belangrijker vindt. Daarbij zullen ze zich niet druk maken om een overjarig model. |
|
|
|
|
Flix
Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 7451 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 13:04 - 08-12-2009
Har, je vraag over Mail: je kunt op de liggende scheidingsbalk tussen de lijst met mailtjes een het 'preview' venster dubbelklikken, dan schiet ie naar onder en is dat venster dicht, dus geen voorvertoning. Weer opnieuw dubbelklikken en hij staat op de oude positie. Op en neer slepen kan ook. Overigens maakt het niks uit dat je zo'n mailtje ziet, want itt op een pc kan je niks gebeuren, terwijl het voor een virus op een pc al voldoende is om geactiveerd te worden door enkel de mail zichtbaar te hebben. Kijk, daarvoor heb je nu een Mac! Over die printer: blijkbaar doet ie het nog wel in 10.6, want zoiets laat je blijken op de eerste pagina. Alleen is er geen volledige functionaliteit en ondersteuning, of misschien werkt ie al wel op een op een 'Gutenprint' driver. Zoniet: probeer het eens, het is de pagina waar HP (in mijn linkje) naar verwijst: http://gutenprint.sourceforge.net/p_Supported_Printers.php (Hoop ik dat je al weet te downloaden en uitpakken/installeren op een Mac... ) |
|
|
|
|
Har
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 19 | Lid sinds: 06-12-2009 | Geplaatst om: 13:17 - 08-12-2009
Bedankt Flix, nog eventjes en ik word een Mac-fan Die Gutenprint-driver had hij al geïnstalleerd bij het aansluiten van de printer. |
|
|
|
|
Toco
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 3424 | Lid sinds: 03-02-2004 | Geplaatst om: 20:05 - 08-12-2009
 |
Citaat: Har om 12:28, 8-12-2009 @Toco - Ik ben helemaal mee maar ik vind het zo verdomd jammer om mijn goeie oude HP weg te moeten gooien. Trouwens met Win7 werkt ie wel gewoon, hoor. Maar daar schiet ik niet veel mee op natuurlijk. |
 |
| Je hoeft hem ook niet weg te gooien, lekker achter de hand houden als je kleur moet printen. Als hij te lang stil staat moeten er wrs voor veel geld nieuwe cartridges in, maar toch...... |
1 NAS wil ik niet, ik wil op NAS-1.
|
|
|
|
sundance
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 989 | Lid sinds: 31-05-2003 | Geplaatst om: 23:33 - 08-12-2009
Ik neem aan dat je voor de draft/concept modus kiest om inkt te besparen. Er is een alternatief: http://lifehacking.nl/kantoor-tips/bespaar-inkt-met-het-ecofont/ Met ecofont kan je 20% inkt besparen. Het lettertype is de open source van Verdana. Die wordt op veel websites gebruikt vanwege de leesviendelijke eigenschappen (heb ik als leek begrepen). |
iPad1 WiFi, iMac Intel 2.8 GHz (Lion) en Macbook Pro 2.16 Core2Duo (Lion)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|