Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         php authenticate op een mac

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina

jbbmedia
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 3 | Lid sinds: 08-12-2009 | Geplaatst om: 00:23 - 08-12-2009
Goedendag,

Zelf ben ik een grote leek op het gebied van mac, maar ik stel hier een vraag voor iemand met een macbook, die vroeg of ik dit probleem kon oplossen voor 'm.

Sommige websites maken gebruik van een zogenaamde php authenticate inlog scherm. Dit is een soort popup inlogscherm. Voorbeeld zie:

Diegene zegt dat hij niet kan inloggen, terwijl hij wel de juiste logingegevens gebruikt. Is hier is speciaals voor nodig op de mac of hoe krijg je zoiets werkend?

Ik hoor het graag.

wannabe steve
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 2117 | Lid sinds: 13-01-2005 | Geplaatst om: 00:27 - 08-12-2009
Goedenavond,

Deze ziet er meer uit als een .HTACCESS login scherm en deze werken gewoon op elke moderne browser.
Ze zijn voor de beginneling wel een beetje moeilijk op te zetten, ik zou eens in de instellingen van je site kijken?

MacVia.eu - DailyNotations

Cailin Coilleach
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2764 | Lid sinds: 16-08-2004 | Geplaatst om: 12:58 - 08-12-2009
Inderdaad: .htaccess.

PHP is een programmeertaal die hier niets mee te maken heeft. En inderdaad is dit iets dat onderdeel is van de website in kwestie.

ctMAX
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 420 | Lid sinds: 03-04-2002 | Geplaatst om: 13:29 - 08-12-2009
Een kleine aanvulling hierop: zo'n inlogvenster kan je middels een .htacces file idd opvragen, maar ook met PHP kan je zo'n scherm bij de client naar voren laten komen. Het is een bepaalde header die je naar de client toestuurt, in theorie moet dit zelfs met elke programmeertaal kunnen.

Het kan best zijn dat de code achter dit scherm niet goed in elkaar zit waardoor de gebruiker met de mac niet kan inloggen. Maar over het algemeen is het toch zo dat mensen een typefout hebben gemaakt. Let op: gebruikersnaam en wachtwoord kunnen hoofdletter gevoelig zijn.

Als een en ander goed geprogrammeerd is werkt dit gewoon zowel onder Mac als Windows helemaal correct.

(Bewerkt door ctMAX om 13:30, 8-12-2009)

Mijn sites host ik bij Site Hosting: http://www.sitehosting.nl

jbbmedia
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 3 | Lid sinds: 08-12-2009 | Geplaatst om: 06:56 - 14-12-2009
Bedankt alvast voor de reacties tot nu toe. Ik heb het hem laten testen, maar via het php authenticate script EN de .htaccess file komt ie er niet in. Ik heb het hem expres nog laten testen met een standaard .htaccess file, zodat het zeker is dat het niet aan het php script ligt. Maar bij beide komt ie er niet in. Kan het zijn dat er bepaalde instellingen gewijzigd moeten worden?

Cailin Coilleach
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2764 | Lid sinds: 16-08-2004 | Geplaatst om: 09:54 - 14-12-2009
Als je met .htaccess werkt moet er inderdaad wel met het htpasswd commando eerst een user account + password voor 'm worden gemaakt.

jbbmedia
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 3 | Lid sinds: 08-12-2009 | Geplaatst om: 10:05 - 14-12-2009
Dat is allemaal gebeurd. Anders zou het ook niet op windows computers werken en dat doet het wel.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media