|
|
Nelis00
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 1109 | Lid sinds: 20-02-2002 | Geplaatst om: 20:45 - 10-12-2009
Niet echt Mac related, maar in Grafische Technieken vond ik hem ook niet echt thuishoren... In opdracht voor een klant moet ik een luchtfoto gebruiken. Nu is het gebied te groot om via een rondvlucht in een vliegtuigje te doen het gebied is namelijk ca. 75 km in doorsnee. Nu is Google Earth eigenlijk een prima optie, zeker omdat je in de Pro versie kun je exporteren tot 4800x4800. Maar mag dit zomaar? Het gaat om één of hooguit 2 A0 borden die in een buitengebied komen te staan ter informatievoorziening van bezoekers / passanten. Ik begrijp dat er een bronvermelding bij moet komen te staan, maar onderstaande link kom ik niet helemaal uit eigenlijk. Wie kan er opheldering bieden? http://www.google.com/permissions/geoguidelines.html |
|
|
|
|
Xinix
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 542 | Lid sinds: 19-03-2003 | Geplaatst om: 08:39 - 11-12-2009
Bij Print staat dat het niet gebruikt mag worden als het niet "distinctive and recognisable as a google product." Hierbij staan ook 2 voorbeelden wat wel en niet goed is. Misschien is het gebied dat je wil laten zien met een minimum aan google "extra layer" voor jou nog steeds een goede optie. Als het duidelijke is dat het een google foto is dan kun je er misschien ook een Samepedia tag aan hangen, maken de lezers er een foto van en dan worden ze gelijk gelinkt naar een internet pagina met nog meer informatie. |
<>< Leef jij ook weer?
|
|
|
|
Xinix
Niet Aanwezig

|
Aantal berichten: 542 | Lid sinds: 19-03-2003 | Geplaatst om: 09:57 - 11-12-2009
Ik zit net te denken, Google is natuurlijk niet de enige die dit doet! er zijn genoeg andere die ook satelietfoto's verkopen. Misschien deze of deze |
<>< Leef jij ook weer?
|
|
|
|
hitchhiker
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 8036 | Lid sinds: 22-07-2003 | Geplaatst om: 15:53 - 11-12-2009
 |
Citaat: Nelis00 om 20:45, 10-12-2009 Het gaat om één of hooguit 2 A0 borden die in een buitengebied komen te staan ter informatievoorziening van bezoekers / passanten |
 |
| Dan zou het onder Fair Use kunnen vallen. Als je ze mailt krijg je antwoord en weet je het zeker. |
Don't Panic!
|
|
|
|
Xinix
Niet Aanwezig

|
Aantal berichten: 542 | Lid sinds: 19-03-2003 | Geplaatst om: 15:59 - 11-12-2009
Je kunt ze hierover beter niet mailen; "Please do not request that we interpret whether your use of Content is a fair use. Google cannot tell you if your use of Content from our products would be a fair use or would be considered fair dealing;" Dan is het of je eigen interpretatie of die van een advocaat!
|
<>< Leef jij ook weer?
|
|
|
|
|
|