|
 |
Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands! |
 |
|
 |
|
|
|
|
Eisenga
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 3 | Lid sinds: 23-06-2008 | Geplaatst om: 18:53 - 24-12-2009
Vraag betreffende ICal, Mailtaken en Mobile Me. Ik heb een complexe, meervoudige vraag, waarschijnlijk alleen te beantwoorden door iemand die al lager met ICal, Mailtaken en MobileMe werkt en overziet/ begrijpt wat er gebeurt. Dit gaat mijn pet in elk geval te boven: Probleem: 1. Koppelen van Mailtaken aan ICal agenda’s lukt niet. 2. De links tussen taken en bijbehorende emailberichten gaat verloren bij het verplaatsen van het emailbericht naar een andere map. 3. Het synchroniseren van ICal met IPhone lukt niet. Gegevens: Bij het aanmaken van agenda’s kan ik kiezen tussen: - Op mijn Mac - MobileMe - IMAP account * In ICal heb ik 8 agenda’s aangemaakt (Werk, prive, etc.) en daarbij de eerste optie (Op mijn Mac) gekozen. * Daarnaast heeft hij zelf een map: ‘Email taak’ als IMAP-account aangemaakt. * Verder nog verjaardagen en feestdagen als ‘Abonnementen’ Probleem 1: Koppelen van Mailtaken aan agenda’s: Als ik een Mailtaak maak (rechter muisklik—nieuwe taak—gele veld boven het bericht) krijg ik bij agenda’s alleen de optie E-mailtaak te zien en kan ik het dus kennelijk niet aan een van mijn agenda’s op mijn Mac koppelen. (Dat kan later wel nadat ze in de takenlijst rechts in beeld naast de ICal agenda zijn verschenen). Ik vermoed dat ik die agendaopties alleen maar te zien zou krijgen als ik agenda;s als IMAP account ipv Op mijn Mac had aangemaakt ?? Vraag 1: Moet ik misschien agenda’s aanmaken op IMAP- account of MobileMe ipv op mijn Mac ? Probleem 2: Verloren MailTaak links bij IMAP-Account: Ik gebruik het programma MailTag om mijn mails in de inbox te verplaatsen naar andere mappen. Echter dan blijken de links met de taken te verdwijnen. (Ergens heb ik opgevangen dat dat een euvel zou zijn van IMAP berichten. Vraag 2: Als dat zo is dan zou ik mijn mails dus maar beter kunnen gaan synchroniseren via MobileMe ipv mbt IMAP en hoe stel ik dat in ? Probleem 3: Synchroniseren tussen IMac en IPhone lukt niet: Het synchroniseren van ICal mbv MobileMe lukt niet of is erg onbetrouwbaar (de ene keer wel, de andere keer niet of onvolledig). Op mijn IPhone staat de agenda dubbel, nl ‘Alle agenda’s van mijn Mac’ en ‘Alle agenda’s van MobileMe’ Nu heb ik begrepen dat het dan soms wil helpen om een van beide accounts te deletenen opnieuw aan te maken. Vraag 3: welke moet ik deleten en moet ik dat doen op mijn Mac of op de IPhone en hoe doe ik dat ? Ik realiseer mij dat ik een complexe vraag stel over dire dingen die echter onderling samenhangen, maar hoop dat er iemand is die het probleem desondanks doorziet en mij zou kunnen adviseren. Niet geschoten is tenslotte altijd mis. In elk geval alvast heel hartelijk dank !! Groet, Bas Eisenga
|
Bas E.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|