|
|
John
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 18 | Lid sinds: 09-06-2009 | Geplaatst om: 14:45 - 25-12-2009
Hallo mensen ! Ik heb een vraagje, bij een inbraak bij mij thuis hebben ze m'n Powerbook gestolen, nu is mijn vraag of ik of iemand kan achterhalen waar die laptop zich bevindt. Is er een mogelijkheid, of heb ik gewoon pech. Wachtend op een antwoord verblijf ik met de groeten John |
Bel me John 0611169264
|
|
|
|
marco72
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 782 | Lid sinds: 09-12-2006 | Geplaatst om: 15:02 - 25-12-2009
goed marktplaats in de gaten houden!!! Misschien dat je er kleine gebreken/schade aan je powerbook hebt gehad die makkelijk te herkennen zijn. En als je het serienummer nog weet kun je dat als controle gebruiken als iemand een powerbook op marktplaats (of een andere soortgelijke site) aanbied. Wel K#t voor je ! (Bewerkt door marco72 om 15:03, 25-12-2009) |
Italians Do It Better
|
|
|
|
Sypie
Niet Aanwezig
Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2739 | Lid sinds: 29-07-2008 | Geplaatst om: 00:57 - 26-12-2009
Heb je speciale software daarvoor geïnstaleerd?(Undercover) Nee? Jammer. Ja? Dan zou je dus weten hoe dat werkt. Sorry voor je, maar zonder die info is er geen zinnig antwoord te geven. Ieder voordeel heeft trouwens een nadeel: je kunt straks over op een Intel machine ;-) |
|
|
|
|
Cailin Coilleach
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2764 | Lid sinds: 16-08-2004 | Geplaatst om: 06:38 - 26-12-2009
Had je .Mac geinstalleerd? Of heet dat tegenwoordig MobileMe? Zo ja, dan heb je kans hun IP te achterhalen. Had je toevallig andere remote access software geinstalleerd? Zo ja, dan heb je kans dat je nog remote in kan loggen. Haalt jouw mail programma automatisch mail op bij jouw provider of Gmail? Zo ja, dan heb je kans hun IP te achterhalen. Er zijn al meerdere topics als deze geweest. Doe er uw voordeel mee. |
|
|
|
|
John
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 18 | Lid sinds: 09-06-2009 | Geplaatst om: 19:40 - 27-12-2009
Hallo mensen ! Mobile me was geïnstalleerd, helaas geen speciale software ( undercover ), heb nu een Powerbook gekocht met Intel Core 2 Duo . Maar dat wil niet zeggen dat ik m'n oude niet terug wil. Nu wil ik vragen hoe ik te werk moet gaan om hun IP te achter halen. Sorry hier heb ik geen kaas van gegeten. Het serie nummer is bekent en heb ik aan de politie gegeven. En natuurlijk kijk ik alle advertenties na. Waarschijnlijk zie ik hem nooit meer terug, maar wilde toch alles proberen om hem terug te krijgen. Bedankt voor jullie reactie M.V.G. John |
Bel me John 0611169264
|
|
|
|
Cailin Coilleach
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2764 | Lid sinds: 16-08-2004 | Geplaatst om: 20:53 - 27-12-2009
| MobileMe stond er op? Prachtig! Als die automatisch synchroniseert moet je vooral je MobileMe in de gaten houden of je Powerbook (bedoel je toevallig Macbook Pro?) weer eens online verschijnt. Je hebt dan meteen het IP adres van de huidige "eigenaar". Op dit forum en op Tweakers.net zal je meerdere topics vinden over het traceren van gestolen apparatuur. Ik kan je helaas niet zeggen -waar- in MobileMe je de synchronisatie logs zal vinden, maar ze zijn er wel. |
|
|
|
|
Powerbooky
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2020 | Lid sinds: 28-04-2003 | Geplaatst om: 02:25 - 28-12-2009
| Als serienummers hebt, vul ze dan zeker even in op www.tweedehandsmac.nl onder gestolen hardware registratie. Dat kan mogelijk helpen. |
Smart people usually do their things on a Mac! PowerMac dual G4 1GHz | Powerbook Ti G4 1GHz | MacPro 8 cpu 3GHz | 2 TB Drobo DAS NPO | NOS | Technicolor NL | DutchView
|
|
|
|
Pb2k
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 1350 | Lid sinds: 02-04-2003 | Geplaatst om: 08:54 - 28-12-2009
check je webmail af en toe dan weet je of de dief je emails leest. dan weet je ook dat je je wachtwoorden moet veranderen. in het andere geval is de harddisk gewist en van een nieuw os voorzien. |
goed spul
|
|
|
|
Cailin Coilleach
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2764 | Lid sinds: 16-08-2004 | Geplaatst om: 09:42 - 28-12-2009
Gevonden, de synchronisatie gegevens zijn op je Mac uit te lezen, volgens mij bij Systems Preferences -> MobileMe. Zie ook deze post van iemand die z'n gestolen laptop heeft terug gevonden. |
|
|
|
|
|
|