Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         Algemene vragen iMac

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 5 ]    Volgende »

JH
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 6911 | Lid sinds: 03-03-2003 | Geplaatst om: 10:37 - 02-09-2010
Ten eerste: gooi die virusscanner nou maar weg, want dat is echt zoeken naar een Siberische tijger in de Sahara.

Ten tweede: als je geen 'preview' van je mailberichten wilt zien, dan moet je het volgende doen: in het rechtervenster zit onder je mailberichtenlijst een dun lichtgrijs balkje met een stip in het midden. Trek dat balkje helemaal naar beneden en voila, je hebt geen preview meer. Je moet nu echt dubbelklikken op een bericht om het te kunnen lezen.

Mac-musician

markof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 949 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 10:39 - 02-09-2010

Citaat: KingCarp om 0:29, 2-09-2010
Fijn dat je dat boek hebt, verschoon ons dan svp van je onzin.
En probeer de zoekfunctie eens, of Google.
Ik vraag me steeds vaker af of we dit soort prietpraat moeten
blijven beantwoorden.
Zoeken doen deze figuren toch niet en 300x hetzelfde word toch
echt vervelend.
En dan ook nog bijdehand doen....ja hoor je hebt een virus, ben
er maar trots op.

Doe eens rustig Harry,de gast is nieuw(zeg hij al in de OP) en
heeft weinig tot geen ervaring nog met een Mac en opereert dus vanuit het
Windows perspectief.
Dan ga je als ervaren Mac gebruiker iemand die met deze achtergrond binnen
komt en heel wat vragen heeft niet op deze toon tegemoet treden.

@Horizon :

Allereerst welkom en lees nog even de adviezen van michelvdb,JH,Wink10,
G Force etc goed door en heb je dan nog steeds vragen,stel ze gewoon en
dan kijken we wel of wij je verder op weg kunnen helpen.
We zijn tenslotte van oudsher een supportforum ( en soms een koffie en thee
kransje forum    )

Horizon
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 15 | Lid sinds: 30-08-2010 | Geplaatst om: 22:38 - 02-09-2010
Laat ik mij wenden tot de vriendelijke en opbouwende reacties. Daar heb ik tenminste iets aan. De hatelijke en onvriendelijke reactie van King Carp kan ik echt niets mee.
Ter aanvulling; mijn gezondheid is dermate dat ik niet in staat ben om al te lang te zoeken.
Bedankt voor de welkome tips waar ik wel iets mee kan. Ik ga er eerst mee aan de slag.
Ik ben blij dat er mensen zijn die begrijpen dat na 8 jaar windows XP dit een geheel nieuwe ervaring is.
Met dat besturingssysteem heb ik menig spyware, virussen en andere ellende ervaren. De schrik zit er dan ook best in en dat wil ik met deze dure pc liever voorkomen. Daarom ook mijn voorzichtigheid.
Een forum als deze is vast mede ook bedoeld om iets te vragen en ik ben geen techneut en hoop mede hier een boel te kunnen opsteken.
Vernoemde tips ga ik eerst bekijken, hartelijk dan hiervoor.

(Bewerkt door Horizon om 22:52, 2-09-2010)

Cailin Coilleach
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2764 | Lid sinds: 16-08-2004 | Geplaatst om: 22:51 - 02-09-2010
En wees gerust: er zijn er meer die een virus scanner draaien hoor. Ik heb hier ClamXAV die permanent m'n downloads folder en m'n mail folders in de gaten houdt. Puur omdat ik van tijd tot tijd wel eens wat download en er zeker van wil zijn dat ik geen trojans binnenhaal of Windows virussen verder verspreid. Het tweede zou ik namelijk best aso vinden  

Voor de rest doet ie niets hoor en merk ik er qua resource verbruik helemaal niets van. M'n Macje blijft lekker snel.

(Bewerkt door Cailin Coilleach om 22:52, 2-09-2010)

MacFrankie
Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5474 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 23:45 - 02-09-2010

Citaat: Horizon om 22:38, 2-09-2010
...
Ik ben blij dat er mensen zijn die begrijpen dat na 8 jaar windows XP dit een geheel nieuwe ervaring is.
Met dat besturingssysteem heb ik menig spyware, virussen en andere ellende ervaren. De schrik zit er dan ook best in en dat wil ik met deze dure pc liever voorkomen. Daarom ook mijn voorzichtigheid...

Vergelijk het 9-jaar oude Windows XP niet met een moderne OS X! Zelfs de huidige Windows 7 is niet meer zo lek als XP. En OS X is nog weer veiliger.

Doe wat je niet laten kunt, maar 80% van de freaks hier zal je een virusscanner afraden, zo'n applicatie nestelt zich diep in het systeem, en daar wordt een OS nooit stabieler van.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

Dick de Roos
Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2259 | Lid sinds: 10-01-2001 | Geplaatst om: 00:08 - 03-09-2010
Als je een echt goed spamfilter voor de binnenkomende e-mails wilt hebben, moet je eens naar SpamSieve kijken.
Kost een paar centen, maar werkt prima.

<< edit: typo >>

(Bewerkt door Dick de Roos om 0:10, 3-09-2010)

Argument is the worst sort of conversation. (Jonathan Swift)
Groeten,
Dick de Roos

Horizon
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 15 | Lid sinds: 30-08-2010 | Geplaatst om: 12:35 - 07-09-2010
Weer bedankt voor de reacties en tips. Ik heb nu inmiddels door hoe de spam ongelezen verwijderd kan worden. Ik ben het met CC eens wb eventuele virussen verder te verspreiden.

Ik begrijp dat mac veel werk verricht om de boel te organiseren. Toch vraag ik me af hoe dit bv werkt wanneer er bestanden zijn verwijderd. Het is handig hoor om het bestand naar de prullenmand te slepen maar blijven er dan geen resten achter in het register? Werkt dit echt allemaal automatisch of is het beter om toch iets als appzapper aan te schaffen?

Er gebeurde nu iets heel vreemds. De optie populair is heel handig met Safari om je favoriete sites op te slaan. Het gaat nu echter helemaal fout. Als ik nu populair aanklik opent zich al deze sites....
Zo moet ik dus alles weer deactiveren. Ik heb niets aan instellingen gewijzigd maar het gebeurt ineens nu. Wat is er aan de hand en hoe is dit op te lossen?

BartjeGossen
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1082 | Lid sinds: 23-10-2004 | Geplaatst om: 13:11 - 07-09-2010
Als je je wil verdiepen in de werking van het systeem kun je beter een boek aanschaffen. Onderhoud aan registers, opschonen van installatiebestanden, het is allemaal verleden tijd. De tijd van genieten is gekomen.

JH
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 6911 | Lid sinds: 03-03-2003 | Geplaatst om: 13:34 - 07-09-2010
@Horizon: wat bedoel je met de optie 'populair' in Safari? Die ken ik namelijk niet...

En over het weggooien van bestanden: gewoon in de prullenbak gooien en af en toe de prullenbak legen is prima.
Je kan er zelfs programma's in gooien die je niet meer wilt gebruiken. Er blijven dan soms hier en daar kleine gerelateerde bestandjes in je systeem staan, maar dat kan helemaal geen kwaad.
Pas als een bepaald programma problemen veroorzaakt is het verstandig om handmatig dan wel via zoiets als Appzapper alles te verwijderen wat met dat programma te maken heeft.

Maar installeer vooral geen overbodige utilities, waarvan je denkt dat het systeem ze nodig heeft: dat veroorzaakt vaak meer ellende dan da het oplost.

Mac-musician

Goodheart
Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 133 | Lid sinds: 11-03-2010 | Geplaatst om: 13:37 - 07-09-2010
Populair: misschien heb je onbewust de optie Open in tabbladen gebruikt?

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 5 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2010 - MacFreak® Interactive Media