|
|
|
|
mattiman
Niet Aanwezig
MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 180 | Lid sinds: 03-06-2006 | Geplaatst om: 16:17 - 31-08-2010
Waar kopen jullie je macs? Online bestellen via de apple store of toch maar langs een reseller? Ik heb dus ruim drie weken geleden bij een reseller een Macbook pro besteld. Vandaag gebeld, blijkt die hele bestelling verdwenen te zijn! De orderbevestiging, in de winkel gekregen, heb ik hier voor me liggen. Je kunt je voorstellen dat ik enigzins boos ben Maar nu dus de keuze. Opnieuw een poging bij die/een reseller, of dit keer maar online bestellen? Ik had hem dus expres bij een fysieke winkel besteld, omdat ik het persoonlijke contact en service wel prettig vindt. Als er iets is kun je hem zelf naar die winkel brengen, etc. Maar nu twijfel ik. Online bestellen kan ik de order zelf tracken. En een ander voordeel is, dat als er toch iets niet goed zou zijn (dode pixels, komt dat nog voor?) dat je hem zonder opgaaf van reden terug kunt sturen. Of een weekendje New York doen, een echte Apple store binnen lopen en 10 minuten later zo met m'n gewenste configuratie naar buiten lopen ... Wat zijn jullie ervaringen? |
|
|
|
|
Zeef
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 4533 | Lid sinds: 05-08-2004 | Geplaatst om: 16:46 - 31-08-2010
Online ! Gratis levering aan je voordeur en geen gezever als er iets aan is. Maar idd, dan moet je het zonder demo's en service stellen... Ik heb ook zeer slechte ervaringen met de Appledealer in mijn buurt, moest het je interesseren. Een weekendje New York is wel geestig, maar je moet er dan wel voor zorgen dat je niet gesnapt word aan de douane... Je doos, cd's, garantiepapieren en boekjes moet je in de VS laten, en neem een laptoptas mee met veel gebruikssporen, zodat ze er minder snel in gaan kijken. Op een laptop heb je een wereldwijde garantie op basis van het serienummer, dus je zit wel goed zo. In het ergste geval moet je bestekkosten betalen bij de dealer waar je gaat voor je eventuele problemen. |
Er zijn 10 soorten mensen: zij die binair kunnen lezen, en de rest :-) ---- iPhone 4, Air 11" i5, Toshiba L550-20V, Homebrew PC & Synology DS411.
|
|
|
|
Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5724 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 17:05 - 31-08-2010
Ik heb goede ervaringen met zowel A-Mac als YouMac in Eindhoven, maar ik heb tot nu toe alleen standaard uitvoeringen gekocht, geen BTO. Misschien dat ik voor een BTO zou overwegen om online te bestellen. Er zijn 3 soorten mensen: zij die kunnen tellen, en de rest :-) |
Temperaturen onder nul? Ik kijk alweer uit naar de lente!
|
|
|
|
mattiman
Niet Aanwezig
MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 180 | Lid sinds: 03-06-2006 | Geplaatst om: 17:09 - 31-08-2010
@zeef: tja demo's hoef ik niet te hebben. Het is meer dat als je in een fysieke winkel iets gekocht hebt, je verwacht/hoopt dat als er iets is, je wat meer service kunt verwachten. New York: ja je moet niet gesnapt worden bij douane. Maar heb het al verschillende keren "meegemaakt" en is toch geen probleem volgens mij. Zowieso kun je op Schiphol zelf kiezen of je bij "Niets aan te geven" of bij "Iets aan te geven" doorloopt ... Inderdaad, even doos weggooien en Mac gelijk in gebruik nemen. Maar dat doe je sowieso wel, direct in de winkel Het frustrerende van die resellers met bestellen is gewoon dat er geen verschil is met online wat betreft levertijden. Enige verschil is dat het via de winkel loopt. Maar zij bestellen hem ook gewoon online via hun systeem en weten niet hoe lang het duurt. "U hoort wel van ons" en vervolgens ben je weken aan het wachten. Ik begrijp niet dat er niet gewoon een importeur is in Nederland die een voorraadje modellen heeft staan. Het gaat om een beperkt aantal modellen. Geheugen en harddisks kunnen ze zo aanpassen.
|
|
|
|
|
Ger Nijkamp
Niet Aanwezig

Moderator
|
Aantal berichten: 9276 | Lid sinds: 05-12-2002 | Geplaatst om: 17:15 - 31-08-2010
New York is als stad aan te bevelen. En zo lang je de laptop voor je terug in 't vliegtuig stapt maar in gebruik hebt genomen (dus de verpakking etc. gewoon achterlaat) is de kans wel érg klein dat de douane aan kan en/of wil tonen dat je een laptop probeert in te voeren... [ Ger ] |
|
Site: www.gernijkamp.nl Twitter: twitter.com/gernijkamp
|
|
|
|
Gewist lid
Niet Aanwezig
Gewist
|
Aantal berichten: n.v.t. | Lid sinds: Niet Beschikbaar | Geplaatst om: 17:24 - 31-08-2010
| Koop al jaren bij HTR, die hebben een onlinewinkel en ook fysieke winkels. Ik check altijd op dode pixels. Heb er wel es 1 gehad op een laptop via een onlinereseller, maar daar konden ze niets aan doen, daar zit je dan wel mooi mee te kijken. Vandaar nu altijd via winkel als het een scherm/laptop betreft. |
|
|
|
|
Zeef
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 4533 | Lid sinds: 05-08-2004 | Geplaatst om: 17:41 - 31-08-2010
 |
Citaat: daveh om 17:24, 31-08-2010 Heb er wel es 1 gehad op een laptop via een onlinereseller, maar daar konden ze niets aan doen, daar zit je dan wel mooi mee te kijken. |
 |
| Heb jij dar echt zoveel last van, of is het eerder uit principe ? Ik heb er 4 op mijn 24" iMac, en ik moet er al echt op zoeken eer ik ze vind. Nooit last van dus... |
Er zijn 10 soorten mensen: zij die binair kunnen lezen, en de rest :-) ---- iPhone 4, Air 11" i5, Toshiba L550-20V, Homebrew PC & Synology DS411.
|
|
|
|
Sypie
Niet Aanwezig
Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2519 | Lid sinds: 29-07-2008 | Geplaatst om: 18:23 - 31-08-2010
| London doet het ook goed, zeker nu ze 2 Apple Stores hebben. |
|
|
|
|
mattiman
Niet Aanwezig
MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 180 | Lid sinds: 03-06-2006 | Geplaatst om: 18:48 - 31-08-2010
@daveh: wat is HTR? @zeef: mbt dode pixels vraag ik me ook af of het uitmaakt met die nieuwe high-res schermen. Aangezien een pixel daarop (nog) kleiner is dan op het normale scherm, is de overlast van zo'n dode pixel, voorzover je die hebt, wellicht kleiner. Toen ik m'n Cinema display ging kopen heb ik hem eerst in de winkel goed bekeken/gecontroleerd. Wilde voor die 800 euro niet het risico lopen dat er toch één in zat. @sypie: Londen, ook een goed idee. |
|
|
|
|
Max Gaav
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1265 | Lid sinds: 13-03-2003 | Geplaatst om: 19:12 - 31-08-2010
Ik koop al jaren online bij Prowarehouse.nl Lage prijzen, aardige, communicatieve jongens en echt mega-service! |
Sow a thought, reap an action ; Sow an act, reap a habit Sow a habit, reap a character ; Sow a character, reap a destiny
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|