|
|
mattiman
Niet Aanwezig
MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 180 | Lid sinds: 03-06-2006 | Geplaatst om: 10:19 - 01-09-2010
Hoe verloopt de service (reparatie e.d.) eigenlijk als je hem online koopt? Ik weet dat er een centraal Applecare telefoon nr is. Dat wordt volgens mij ook gebeld als je naar een reseller zelf gaat voor een reparatie. Moet je je mac dan altijd zelf opsturen naar Apple Nederland (waardoor je hem dus zeker langer kwijt bent) of moet je alsnog naar een reseller of "geauthoriseerde Apple reparateur" gaan? (ik heb het geprobeerd uit te vinden op de apple site, maar verder dan "bel het tel.nr van Apple care" ben ik niet gekomen) |
|
|
|
|
markof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 949 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 10:28 - 01-09-2010
Inprincipe kun je alles opsturen maar de meesten wandelen gewoon de APR binnen voor reparatie en daar kunnen ze ook gelijk zien of er nog garantie opzit en dan fiksen ze het voor je kostenloos als je binnen de wettelijke/Apple garantie termijn zit. Mijn ervaring is dat men bij Apple zelf vaak erg coulant is als het om 'goede'klanten gaat (ze kunnen je aankoop verleden inzien etc.) en ik heb zelfs meegemaakt dat waar een APR moeilijk deed over een nieuwe stekker voor een oude Mac (betalen!) was 1 telefoontje naar Apple zelf voldoende,kon je je kapotte oude stekker inpakken, en reed de volgende ochtend een UPS bus langs met een nieuwe stekker voor je (geheel gratis) |
|
|
|
|
Zeef
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 4533 | Lid sinds: 05-08-2004 | Geplaatst om: 11:09 - 01-09-2010
Opsturen ? Bij mij (België - regio gent) zijn ze alles aan mijn deur komen ophalen... Kapotte Mighty Mouse: opgehaald en tegelijk nieuwe afgeleverd. Bij een probleem met onze online gekochte iMac G5 mochten we kiezen tusses vervang-onderdelen aan huis geleverd te krijgen, of onze mac bij een dealer binnen te steken en de rekening op te sturen naar Apple, ik koos voor de onderdelen, en dat systeem werkte echt prima ! Een vriend van me zijn online gekochte 27" iMac was DOA, ze zijn hem ook komen halen en hebben hem gratis een nieuwe gegeven + een iTunes cadeaubon omdat het een week duurde eer ze langs konden komen. |
Er zijn 10 soorten mensen: zij die binair kunnen lezen, en de rest :-) ---- iPhone 4, Air 11" i5, Toshiba L550-20V, Homebrew PC & Synology DS411.
|
|
|
|
mattiman
Niet Aanwezig
MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 180 | Lid sinds: 03-06-2006 | Geplaatst om: 11:25 - 01-09-2010
Ok, interessante verhalen. Mijn eigen ervaringen met verschillende resellers is ook wel goed. Ook als ik daar niet de macs gekocht had. In een aantal gevallen wezen de verkopers er zelf op dat iets waarschijnlijk wel binnen extra garantie viel en gratis gerepareerd/vervangen zou worden (batterij en verkleurde behuzing), ook al was de officiele garantie verlopen. Maar dat staat dus los van waar je je mac koopt. Het lijkt er in elk geval op dat de ervaringen met online bestellen wel goed zijn. De winkel die de besteling van mij verprutst had gaf nog wel als optie hem "in een spoedbestelling" alsnog te bestellen. Dat zou dan 10 dagen duren ipv de ruime 2,5 wk die het normaal duurt. |
|
|
|
|
macquarius
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 928 | Lid sinds: 29-12-2006 | Geplaatst om: 11:31 - 01-09-2010
De resellers bestellen net als jij gewoon bij Apple (uiteraard niet via de Online Store). Dus als de levertijd bij de Online Store een week is zal de levertijd bij de reseller zeker niet korter zijn, eerder langer... Bestel gewoon bij de Apple Store en je hebt als extra voordeel dat je het retour kunt sturen binnen 8 werkdagen "zonder" opgaaf van reden. Garantie kun je claimen bij de resellers alsof je het daar gekocht hebt.
|
iPhone 4S is TOP! Next on the list is the iPad 3.
|
|
|
|
mattiman
Niet Aanwezig
MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 180 | Lid sinds: 03-06-2006 | Geplaatst om: 14:00 - 03-09-2010
Kreeg van de betreffende reseller zelfs geen reactie meer op mijn mail met nog een vraag (terwijl ik al eerder met ze gemaild had dus lijkt me sterk dat m'n nieuwe mail in de spam terecht gekomen is). Dus nu besteld via de online apple store. Ben benieuwd. Verwachte levertijd is 10 september, dus dat is nog sneller dan de 2 - 3 weken die in de winkel aangegeven wordt |
|
|
|
|
macquarius
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 928 | Lid sinds: 29-12-2006 | Geplaatst om: 14:17 - 03-09-2010
Goeie keus mattiman, als ze zo stroef doen om je een produkt te verkopen zullen ze wel genoeg geld verdienen aan anderen... voortaan lekker links laten liggen die toko. En je hebt bij de Online Store in ieder geval geen gezeik achteraf als er bijvoorbeeld een dode pixel of kras op je behuizing zit en je wilt hem omruilen of retourneren. |
iPhone 4S is TOP! Next on the list is the iPad 3.
|
|
|
|
Viool
Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 685 | Lid sinds: 24-07-2004 | Geplaatst om: 14:34 - 03-09-2010
 |
Citaat: DrStevil om 20:40, 31-08-2010 ... Verder had de Apple Store tot vandaag een actie dat je een gratis iPod kreeg bij aanschaf van een computer. Zo kom je door je oude voorraden heen, en ik geniet er ook van.... |
 |
| correctie de aktie loopt nog tot 7 september! Minpuntje: je kan alleen een '3e generatie' iPod Touch kiezen (niet het nieuwe model dus) |
Noord Nederlands Orkest "vreemden zijn vrienden met wie u nog kennis moet maken"
|
|
|
|
markof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 949 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 10:47 - 06-09-2010
even een misschien op het eerste gezicht overbodige vraag: Ik heb dus vorige week een grote bestelling gedaan(hoop deze week binnen te krijgen) maar ik zag tevens ook dat je een gratis? iPod Touch kon krijgen bij aanschaf van een Mac. Of geldt dat alleen als je student o.i.d bent... |
|
|
|
|
|
|