Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         Adres of E-mail aan hoger persoon van Apple i.v.m. klacht

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

Eline1201
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 1 | Lid sinds: 02-09-2010 | Geplaatst om: 17:37 - 02-09-2010
Hallo

ik ben op zoek naar een adres of e-mail waar ik mijn klacht kan neerleggen. Bij de Switch Store in Gent lachen ze me gewoon uit en doen er niets aan.

Ik stuur jullie hier de brief mee dat ik heb verzonden naar de klachtendienst

Alvast bedankt!

Geachte

Ik ben ... en heb een klacht i.v.m. de Switch Store/Switch technische dienst in Gent.
In de Switch in Gent heb ik 2 iMac's gekocht en een MacBook, een grote teleurstelling blijkt nu. Mijn iMac is 2 jaar en enkele maanden oud en dus uit garantie. Vanaf het begin heb ik problemen gehad met mijn iMac 24 inch.
Er komen horizontale lijnen in mijn scherm en als ik Photoshop of een ander programma gebruik branden alle kaders in mijn scherm. Die kaders blijven een hele tijd staan en dat is enorm vervelend. Ik studeer fotografie en heb mijn iMac dagelijks nodig.
Apple wordt zo aanbevolen in de grafische wereld, maar ik zou mij nooit meer een iMac of Macbook kopen.
Mijn iMac is ZEKER 4 maal binnen geweest voor reparatie, waarvan ze 1 maal de grafische kaart hebben vervangen. Toen was mijn iMac wel nog in garantie.
Als ik belde naar de technische dienst om te melden dat de problemen terug waren kreeg ik te horen dat dit normaal was en dat sommige displays daar nu eenmaal last van hebben... Ik weet niet wat u daar van vind, ik vind dit redelijk onbeschoft. Men betaalt enorm veel geld, toch voor een student en dan krijg je zulke antwoorden. Nu zeggen ze dat dit nooit gezegd geweest is, wel als u de gesprekken opneemt stel ik voor om er naar te luisteren.

Ik heb dan begin deze week naar de Apple Support gebeld en die zei mij dat ik terug moest naar de winkel en het probleem voorleggen. De man aan de telefoon zei mij ook dat mijn iMac slechts 1 maal gerepareerd is.
Ik ben vandaag naar de winkel geweest en daar zeiden ze me dat het een jaar geleden is dat mijn iMac binnen is geweest voor reparatie. Ik vind dit te belachelijk voor woorden! Mijn iMac is nog maar enkele maanden terug, en ze hebben er niets aangedaan want ze konden niet vinden.

De verkoper "Remco" in Gent is heel onbeleefd. Ik belde naar de Apple Support en deze man vroeg om mij door te verbinden met een verkoper omdat hij mijn serienummer wilde om iets aan te maken. Ik vroeg Remco om eventjes aan de telefoon te komen en hij snauwde mij af en zei dat hij weigerde aan de telefoon te komen omdat hij toch de antwoorden niet wist. U mag dat gerust navragen bij de Apple Support want die heeft alles gehoord. Ik vraag mij dan af wat die verkoper in de Switch Store te Gent staat te doen? Gewoon beetje info verschaffen waar hij niets van af weet en juist het geld telt? Ik vind dit schandalig.
Ik heb dan nog een 10 minuten moeten wachten en dan is de andere verkoper "Kwinten" aan de telefoon gekomen. Die zei dat hij ook niet kon helpen en ben dan doorgestuurd met mijn GSM naar de technische dienst.
Daar stond "Roel". We waren al bij Roel geweest en die weigerde ons te helpen ofwel moet ik mijn iMac laten repareren tegen betaling ofwel kon ik vertrekken. Hij heeft de man van Apple Support aan de lijn gehad, maar veel is er iet gezegd geweest.
Roel stond ons gewoon uit te lachen.

Ik weet niet of u dat normaal vind, maar ik ben echt woedend.
Nu is mijn vraag of U mij kan helpen. Ik weiger mijn iMac te laten repareren tegen betaling omdat ik genoeg heb gebeld en mijn iMac genoeg hebben binnengestoken tijdens die 2 jaar. Ze kijken er gewoon niet naar, dus ik vind nu dat ze m'n iMac zouden mogen repareren nog onder garantie.

Verder over mijn Macbook. Mijn Macbook is nog geen 2 jaar oud en ik gebruik nu al de 3de batterij. Ook normaal zeggen ze mij. Ik vind dat niet. Ik heb ook een HP laptop en die is zeker 4 jaar en daar is niets mis mee met de batterij. Apple is toch beter ?

Dit is mijn laatste mail dat ik verstuur naar iemand van Apple.
Ik heb contact opgenomen met mijn advocaat want dit is iets dat ik niet zo laat en ik heb ook geschreven naar het programma "Volt".

Met vriendelijke groet
...

Rudi Mentair
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 548 | Lid sinds: 25-03-2005 | Geplaatst om: 17:42 - 02-09-2010
per post aangetekend naar Bunnik sturen, daar zit hoofdbureau Nederland.

Jules
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 4062 | Lid sinds: 21-02-2003 | Geplaatst om: 18:17 - 02-09-2010
Hoofdkantoor Apple Benelux, moet je hebben:

Apple Benelux B.V.
Hirsch Building, third floor
Leidseplein 29
1017 PS Amsterdam

My band online:
http://settuno.com/

saidja1199
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 216 | Lid sinds: 30-12-2009 | Geplaatst om: 18:52 - 02-09-2010
het is wel goed dat je vermeld hebt dat je een advocaat hebt gecontacteerd

ik ken iemand die bij de technische dienst werkte van acer
en als er een probleem was dat niet opgelost geraakte met een computer, en de klant dreigde met een advocaat dan moesten ze de klant een nieuwe computer geven

apple is acer natuurlijk niet maar ik denk wel dat dat allemaal wel een beetje hetzelfde is met de technische dienst

Martinuz
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1095 | Lid sinds: 25-09-2004 | Geplaatst om: 19:21 - 02-09-2010
Ik weet niet precies hoe je voorgeschiedenis eruit ziet, maar er zitten wat onzekerheden in dit verhaal. Als het apparaat 4 keer bij Switch is geweest, wil dat niet zeggen dat er een reparatie heeft plaatsgevonden. Niet om vervelend te doen, maar als het om een softwarekwestie ging bijvoorbeeld, is er geen sprake van reparatie.

Dat sommige displays daar last van hebben... Da's vreemd en is onzin.

En verder, je belde met Apple Support? Errr.... Als ze je dan kunnen doorverbinden met de verkoper, dat belde je met Switch. Het  kan wellicht geen kwaad om eens te bellen met Applecare, de ondersteuning van Apple zelf.

Alles bij elkaar lijkt het me een verstandig idee misschien het hele verhaal even te vertellen, want je hebt zeer zeker een zaak, maar, zoals ik in het begin aangaf, er zitten wat losse eindjes die op de juist manier toegepast moeren worden bij dit soort vreemde zaken. Een advocaat kan geen kwaad bij een dergelijke behandeling, maar het contacteren van de directie van Switch (per brief) kan ook geen kwaad. Maar dan moet het verhaal wel kloppen, en moet je de losse eindjes even aan elkaar knopen. Met wellicht wat hulp van hier....

Absurdisme is te koop heden ten dage...

Cailin Coilleach
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2764 | Lid sinds: 16-08-2004 | Geplaatst om: 21:28 - 02-09-2010
Enne: switch is natuurlijk niet van Apple, heh? Stuur dus even een afschrift naar de eigenaar van Switch.

Weet je overigens zeker dat je met je volle naam op Internet wil komen en dus met deze klaagbrief in Google?

(Bewerkt door Cailin Coilleach om 21:28, 2-09-2010)

Peter Villevoye
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 9494 | Lid sinds: 17-03-2001 | Geplaatst om: 01:01 - 03-09-2010
Je klacht m.b.t. de MacBook-batterij kan in twijfel worden getrokken. Veel batterijen van vóór de nieuwe generatie MacBooks (met de niet-makkelijk-vervangbare versie), gaan ca. 350 cycli mee en daarna kunnen de prestaties al behoorlijk gaan tegenvallen. De nieuwe generatie batterijen beloven meer uren en 1000 cycli.

Studea — Advies - Training - Begeleiding.  Ook op Twitter.com/studea !

Paul Sondervan
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 3167 | Lid sinds: 11-06-2001 | Geplaatst om: 08:36 - 03-09-2010
Er staan nog wel een aantal taalfouten in je brief.
Als je serieus genomen wilt worden, dan is een correct geschreven brief een vereiste.

Voorbeeld:
Citaat: Ik heb dan begin deze week naar de Apple Support gebeld en die zij mij dat ik terug moest naar de winkel
Het gaat hier niet om een vrouwelijke persoon, maar er is iets gezegd, dus moet het zei zijn.

Verder gaat het hier om Apple producten, dus zorg ervoor dat je de producten op de juiste manier schrijft.
Het is iMac en niet imac.
Citaat: Ze kijken er gewoon niet naar, dus ik vind nu dat ze m'n imac zouden mogen repareren nog onder garantie.

Advies:
Lees je brief nog een aantal keer heel serieus na.
Laat eventueel een andere persoon (je advocaat?) de brief ook lezen.

Sondervan Automatisering
Mac Pro (2006), MacBook Pro 15" unibody, iPhone 4

Moderator
Niet Aanwezig

Moderator
Aantal berichten: 1331 | Lid sinds: Niet Beschikbaar | Geplaatst om: 08:46 - 03-09-2010
Wij hebben de naam verwijderd omdat dat op het internet geen goed idee is en hebben meteen ook fouten die wij tegenkwamen in de tekst gecorrigeerd, in de hoop dat Eline1201 daar wat aan heeft.

met vriendelijke groet,
het moderatorteam

jack brent
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 711 | Lid sinds: 24-06-2010 | Geplaatst om: 10:30 - 03-09-2010

Citaat: Moderator om 8:46, 3-09-2010
Wij (...) hebben meteen ook fouten die wij tegenkwamen in de tekst gecorrigeerd, in de hoop dat Eline1201 daar wat aan heeft.

Wat een geweldige service!

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2010 - MacFreak® Interactive Media