|
|
Bryn
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 3 | Lid sinds: 10-09-2010 | Geplaatst om: 10:31 - 10-09-2010
Hoi, Even voorstellen, wel zo netjes vind ik zonder jullie meteen met allerlei vragen te bestoken.. Bryn is de naam en al vele jaren tevreden bezitter van diverse producten uit Cupertino. Na heel lang aanklooien met PC's zo'n vijf jaar geleden overgestapt op de iMac en het klopt: " Once Mac, never back". Zo zeer tevreden dat ik het vaak niet kan laten om Windowsgebruikers te willen " bekeren". Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Sommige verstokte PC-gebruikers moeten totaal niets van Apple hebben en zelfs een iPod komt de deur niet in terwijl anderen geen flauw idee hebben dat er ook nog iets anders bestaat dan Windows. Ja, ze hebben wel eens wat van Linux of zo gehoord maar nooit gezien. Kortom, hoe laat je zien dat het ook anders kan dan Windows?? Groetjes, Bryn |
Pas op, de hond..
|
|
|
|
Whopper
Niet Aanwezig
Junior Lid
|
Aantal berichten: 48 | Lid sinds: 07-12-2007 | Geplaatst om: 10:42 - 10-09-2010
weer een wereld verbeteraar Laat de mensen he.
|
|
|
|
|
Africatwin
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 389 | Lid sinds: 18-03-2005 | Geplaatst om: 10:46 - 10-09-2010
Vaak is de reactie die ik van mensen hoor dat het allemaal zo duur is. Maar als ik kijk naar de levensduur van de apparatuur valt dat wel mee. Heb zelf diverse mensen overgezet naar een mac en zelfs een paar bedrijven is het bij gebeurd. Je moet alleen soms schipperen met de software en eventueel een Virtuele (VMWare, Virtualbox, Parallels etc....) omgeving laten draaien voor de oude applicaties. En vaak vind je dan na wat zoeken de software ter vervanging van de windows software. En de mensen die zijn overgezet naar een mac hoor je ook bijna niet terug voor support vragen
|
Do not walk back in the future
|
|
|
|
FanBoy
Niet Aanwezig
MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 993 | Lid sinds: 15-03-2010 | Geplaatst om: 10:55 - 10-09-2010
Ik denk dat het net zo is als met geloof: Bekeren klinkt als dwang en zal mensen eerder de kont tegen de krib laten gooien dan zich laten overtuigen. Kom met feiten die je kunt onderbouwen. "het werkt gewoon prettiger" is geen goed argument, dat is namelijk jouw eigen interpretatie. "er zijn geen virussen" is een te onderbouwen feit "hardware gaat langer mee" is een twijfelachtig feit, zat verhalen van iMacs en Macbooks die er na 2 jaar mee uitscheiden.....en mijn AMD pc'tje doet na 8 jaar nog prima dienst voor mijn dochtertje
|
-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
|
|
|
|
Bryn
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 3 | Lid sinds: 10-09-2010 | Geplaatst om: 11:14 - 10-09-2010
Niet voor niets heb ik bekeren met aanhalingstekens geschreven...Zo'n wereldverbeteraar ben ik ook niet, eerder een ( over) enthousiast gebruiker. Alle argumenten ten voordele zijn overal te vinden en het getuigd ook van realiteitszin om de wat mindere kanten te belichten hoewel ik die nog steeds in de minderheid vind. Ben dus een enthousiast iMac gebruiker maar dat moge nu wel duidelijk zijn.
|
Pas op, de hond..
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 11:50 - 10-09-2010
Ik ben ook een echte Mac-'evangelist' hoor, zolang je niet op een Jehova-getuige manier de mensen 'bekeerd', maar dat doet door je eigen enthousiasme is het prima hoor!
|
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
evdb
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1082 | Lid sinds: 06-02-2007 | Geplaatst om: 11:53 - 10-09-2010
| En nu maar wachten op de reactie van Jehova's getuigen.
|
|
|
|
|
Schrijnie
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 585 | Lid sinds: 04-02-2009 | Geplaatst om: 12:19 - 10-09-2010
Welkom ! Ben ook zo'n 1,5 jaar geleden overgestapt en heb tevens mijn moeder "bekeerd" die ook nooit meer terug wilt naar Windows. Verder heb ik een tijdje lang geprobeerd mensen te overtuigen maar ben ermee opgehouden. Ze willen je toch niet geloven. (tot ze bij jou thuis ook eens met de iMac mogen werken). Wat ik nu doe is op het moment dat mensen zich beklagen over virussen, BSOD's of herstarten eens heel hard lachen. Als ze dan vragen wat er mis is zeg ik maar 1 ding ; Mac. Meestal weten ze dan genoeg.
|
|
|
|
|
Mazirian
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 158 | Lid sinds: 24-06-2010 | Geplaatst om: 12:30 - 10-09-2010
helaas beslaat fanboyism 2 kampen, beide kampen zijn voorzien van oogkleppen. overtuigingen van het windowskamp naar het mackamp of v.v., maakt niet uit: de discussies worden als die van kleine kinderen: welles, nietes, jij bent stom! wel vreemde vergelijking: windows met mac (soft- met hardware), maar ik begrijp je strekking.
|
"Things can't get any worse than this!", the pessimist yelled - "Ofcourse they can", the optimist replied.
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 12:33 - 10-09-2010
Ik ga over dat soort zaken dan ook nooit een discussie aan, heeft inderdaad geen zin. Ik vraag ze alleen of ze als ze een auto kiezen dan een kleine meerprijs willen betalen voor een auto die niet de hele tijd lekke banden heeft...
|
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
|
|