Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         Zonder Facebook geen Spotify?

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina

Glenn
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 624 | Lid sinds: 15-04-2008 | Geplaatst om: 20:08 - 22-11-2011
Woensdag ging Spotify van start in België. Ik dacht bij mezelf, laat ik eens een account aanmaken. Maar wat blijkt? Zonder Facebook-account geen Spotify? Ik zag wel dat je kan aanmelden met een apart Spotify-account (niet Facebook-account). Ik dacht dat ik zo'n acccount zou kunnen aanmaken, maar no way. Als ik een nieuw Spotify-account wil aanmaken, moet ik verplicht via een Facebook-account. De enige keuze die ik krijg is het aanmaken van een Facebook-account. Ik wil niet op Facebook of een ander sociaal netwerk, dus dat betekent dat ik ook geen Spotify-account kan maken. Over integratie gesproken, maar dat gaat me te ver. Of heb ik iets over het hoofd gezien en kan ik toch een Spotify-account maken zonder Facebook?

Okkie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1840 | Lid sinds: 12-05-2003 | Geplaatst om: 20:56 - 22-11-2011
Zo te zien gaat het niet...
http://tweakers.net/nieuws/77020/spotify-maakt-facebook-account-verplicht-bij-registratie.html

Boycot Facebook en dus ook Spotify!
(A CD containing 1,222 pages of data sparked yet another challenge of Facebook’s privacy policies, this one from a 24-year-old Australian law student named Max Schrems. http://www.allfacebook.com/facebook-privacy-policies-2011-10)

Zit hier wat tussen?
http://alternativeto.net/software/spotify/

"Beads flow echoes, can understand the power."

Glenn
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 624 | Lid sinds: 15-04-2008 | Geplaatst om: 20:09 - 23-11-2011
Okkie, dank voor de link naar de alternatieven. Ik heb twee alternatieven gevonden, die binnenkort naar België komen. Simfy geniet bij mij de voorkeur, omdat die een eigen player heeft voor de Mac. Daarnaast is erDeezer, maar daarover weet ik (nog) niet voldoende, en zo te zien moet je daar met de webinterface via een browser werken.

Ik heb al eens een tijdje Grooveshark gebruikt. Op zich geen slechte dienst, maar de gebruiksomgeving is zo niet mijn ding. Toch zal ik het blijven gebruiken, mocht Simfy of Deezer tegenvallen.

In het algemeen ben ik  bezorgd over de trend dat men tegenwoordig meer en meer met Facebook als enige kanaal werkt, bvb. ter vervanging van hun website. Met als gevolg dat men mensen "verplicht" om "sociaal te zijn" op Facebook. Als professioneel bedrijf kan je je dat niet permitteren, vind ik. Het is juist goed om mensen vrij te laten kiezen of ze Facebook willen of niet. Ik krijg altijd koude rillingen over me heen als ik de naam Facebook hoor, voor mij komt dat netwerk over als een gevangenis. Ik ben niet zo sociaal    . En ik verkies nog altijd contact "in levende lijve", en als ik graag sociaal wil doen, ga ik op zaterdagavond wel eens naar een café in de buurt.  

(Bewerkt door Glenn om 20:11, 23-11-2011)

Glenn
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 624 | Lid sinds: 15-04-2008 | Geplaatst om: 20:51 - 24-11-2011
Ik heb me succesvol aangemeld bij Spotify-concurrent Simfy. Het opzet en de voorwaarden zijn gelijklopend, alleen dat je je daar wel kan registreren zonder Facebook.

Als je je registreert, kom je op de wachtlijst en krijg je een "uitnodingscode". Nu valt die wachtlijst mee, want ik heb me gisteren geregistreerd en kreeg vandaag mijn toegangscode. Ik heb ook nog 4 toegangscodes om te verdelen, zodat je direct kan inschrijven. Wie interesse heeft, stuur maar een PB.

Rutger
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1418 | Lid sinds: 17-04-2002 | Geplaatst om: 11:04 - 25-11-2011
Ik heb zelf nog old skool Spotify account maar zie het probleem niet zo. Je hoeft toch verder niks met dat Facebook account te doen als je het alleen voor Spotify gebruikt.

MacBook Pro 17" Unibody | iPhone 4 32GB |  iPad 16GB Wi-Fi

Okkie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1840 | Lid sinds: 12-05-2003 | Geplaatst om: 11:50 - 25-11-2011
Als je niets met Facebook te maken wil hebben moet dat kunnen.
Als Spotify je 'dwingt" dan ga je naar de concurrent.

"Beads flow echoes, can understand the power."

Johan Morris
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 163 | Lid sinds: 15-04-2003 | Geplaatst om: 17:16 - 05-01-2012

Citaat: Rutger om 12:04, 25-11-2011
Ik heb zelf nog old skool Spotify account maar zie het probleem niet zo. Je hoeft toch verder niks met dat Facebook account te doen als je het alleen voor Spotify gebruikt.

Ik zie op mijn Facebook pagina's regelmatig berichten opduiken van vrienden en kennissen waarin aan de hele wereld wordt kond gedaan welke muziek ze beluisteren via Spotify. Naar ik vermoed zonder dat ze daar zelf erg in hebben...
Ik zie daar wel degelijk een probleem in!

FanBoy
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 993 | Lid sinds: 15-03-2010 | Geplaatst om: 17:18 - 05-01-2012
eenmalig via spotify inloggen en dan gelijk je account ontkoppelen, zie je ook niets op de facebook account verschijnen en werkt het wel gewoon ( althans, bij mij)

-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-

Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6384 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 21:16 - 05-01-2012
.

(Bewerkt door Pieterr om 22:23, 5-01-2012)

"One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media