|
|
|
|
eaversteeg
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 9 | Lid sinds: 27-12-2011 | Geplaatst om: 11:58 - 27-12-2011
Hallo, Ik ben in het bezit van een iMac, iPad2 en iPhone 4 en heb een probleem met de mappenstructuur in mijn email. Op alle apparaten het ik een IMAP mail account geïnstalleerd en dit werkt in principe naar behoren. Het enige vervelende is dat ieder apparaat z'n eigen mappen heeft aangemaakt op de mailserver en dus staan diversen mappen er meerdere keren in. Verzonden mail bijvoorbeeld heeft nu de volgende mappen : Sent Mail, Verzonden Mail, Verstuurd en Sent Intems. Ik was eigenlijk van mening dat IMAP juist zo ideaal was omdat je mail dan op alle apparaten gelijk zou zijn, maar bij mij is dat dus duidelijk niet het geval. Is er een manier om alles in één map per categorie te krijgen, of is dit gewoon onmogelijk en moet ik hier mee leren omgaan ?!? Graag jullie reactie. Mvg. Eric |
iMac 27" - (Lion) iPad2 - (IOS 5.1) iPhone 4 - (IOS 5.1)
|
|
|
|
Feek
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 549 | Lid sinds: 07-12-2006 | Geplaatst om: 12:04 - 27-12-2011
Hey Eric, welkom op dit forum. Dit kan je als volgt oplossen: Selecteer in de Mail App in de IMAP map de "Sent Mail" map; Klik op Mail>Menu>Postbus>Gebruik deze postbus voor Selecteer "verzonden items" en de map wordt toegekend aan verzonden items en 'verdwijnt' in de IMAP map, maar is juist weer zichtbaar onder Verstuurd. Ditzelfde kan je doen voor de inkomende berichten, concepten en prullenbak. Even jouw iDevices syncen en dan staat het daar ook OK. (Bewerkt door Feek om 12:09, 27-12-2011)
|
iMac 27" / MacBook / iMac 20" / Mac mini / iPhone 4 / iPad 2
|
|
|
|
eaversteeg
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 9 | Lid sinds: 27-12-2011 | Geplaatst om: 09:23 - 28-12-2011
Beste Feek, Bedankt voor je reactie. Ik had inmiddels al wat zitten klooien op de webmail server van mijn provider, met als resultaat dat ik er nu nog een map bij heb ..... Hahahaaa, lekker geregeld dus Ik ga dus zometeen jouw omschreven manier uitproberen maar heb nog wel een paar aanvullende vragen. - moet ik de door jou omschreven instellingen aanpassen in het programma Mail op mijn iMac ? - hoe kan ik het beste mijn iPhone en iPad2 laten syncen ? Ik heb daar nu ook gewoon een IMAP account op aangemaakt en heb dus nu het idee dat elk apparaat zijn eigen map(pen) aanmaakt ?!? - is het wellicht een optie om dit met iCloud te doen ? Hier heb ik nog helemaal geen ervaringen mee ... Haha, ik zou je als nieuwe iMac gebruiker nog wel 1001 vragen willen stellen. Ik probeer nu stap voor stap zelf alles uit te dokteren, maar loop nu echt tegen wat probleempjes op zeg maar. Eerst dat mail mappen gedoe voor elkaar zien te krijgen en dan weer op naar de volgende uitdaging .... Ik zie je reactie graag tegemoet. Mvg. Eric Versteeg
|
|
|
|
|
Feek
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 549 | Lid sinds: 07-12-2006 | Geplaatst om: 09:29 - 28-12-2011
Hey Eric, - idd aanpassen op jouw iMac - beste is de mailaccounts die je gelijk wilt houden in eerste aanleg te laten syncen via iTunes (in iTunes je iDevice selecteren en bij info aangeven dat je jouw mailaccounts wil synchroniseren. Dan worden alle instellingen overgenomen! - ik ga er van uit dat je voor elk iDevice hetzelfde IMAP-account hanteert! - je kan dan eenvoudig via mail (op je iMac) de overbodige mappen verwijderen (kijk wel even of er nog mail in staat en sleep deze dan naar de juiste map). Schroom niet al jouw vragen hier te stellen, de meeste zullen snel beantwoord worden. (Bewerkt door Feek om 9:35, 28-12-2011)
|
|
|
|
|
Feek
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 549 | Lid sinds: 07-12-2006 | Geplaatst om: 10:08 - 28-12-2011
Oh, nog even als aanvulling hierboven: kies bij de eerstvolgende keer van het syncen in iTunes: onder tabje "info" en helemaal onderaan geavanceerd: Vervang gegevens op deze iPad/iPhone Selecteer e-mail accounts Dan wordt alles gelijk gemaakt! Succes |
|
|
|
|
eaversteeg
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 9 | Lid sinds: 27-12-2011 | Geplaatst om: 21:21 - 28-12-2011
Beste Feek, Uiteraard moest ik eerst via webmail de dubbelle mappen samenvoegen / verwijderen. Daarna heb ik alles goed ingesteld op mijn iMac en vervolgens via iTunes mijn mail account naar de iDevices gekopieerd. Inderdaad alle instellingen keurig mee gekopieerd dus werkt alles naar behoren, en ... geen dubbele mappen meer. Vriendelijk bedankt voor je heldere uitleg. Mvg. Eric
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|