|
|
|
|
Jock
Niet Aanwezig
Junior Lid
|
Aantal berichten: 35 | Lid sinds: 27-12-2011 | Geplaatst om: 23:15 - 28-12-2011
Ik moet uiteraard wel eens een briefje maken en gebruik daar nu Abiword voor, een gratis programma dat praktisch een kopie van Word is. Werkt dat ook op een Apple, of is een van de bovengenoemde programma's daar een alternatief voor? Het zal wel een vereiste zijn dat er .doc bestanden mee gemaakt kunnen worden, omdat bijna iedereen dat gebruikt. Het maakt me ook niet uit als een goed programma een paar euro kost, alleen heb ik de enorme bedragen die Ms voor Office vraagt nooit willen betalen voor het lichte gebruik van mij.
|
|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 23:25 - 28-12-2011
Google even op "AbiWord Mac" en je vindt het vanzelf! De Mac versie loopt wel achter op de Windows versie. OpenOffice met zijn afgeleiden NeoOffice en LibreOffice zijn gratis en ook verkrijgbaar voor de Mac. Je kunt er .doc en .docx bestanden mee lezen en schrijven, dus dat is geen enkel probleem. MS Office 2011 (student en thuisversie, Word, Excel en PowerPoint) is zo'n 100 euro, en vaak voor een stuk minder bij een nieuwe Mac (ooit eens 1 euro bij MM en enkele premium resellers). |
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
|
|
|
|
Pugnax
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 158 | Lid sinds: 16-03-2004 | Geplaatst om: 14:33 - 29-12-2011
| Als leerling, student (of docent) is het via surfspot.nl altijd goedkoper! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|