|
|
|
|
edwin255
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 4 | Lid sinds: 27-08-2004 | Geplaatst om: 22:01 - 29-12-2011
| Ontvang net 2 mailtjes van ClickandBuy met de mededeling dat mijn account is belast met 2 x €50,- met als omschrijving 'cadeau'. Geen flauw idee wat dat zou moeten zijn. Nog vreemder, na opstarten van iTunes verschijnt de mededeling dat om veiligheidsredenen mijn account is geblokkeerd. Ik hoop niet dat mijn account gehackt is? |
|
|
|
|
neoman
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1905 | Lid sinds: 02-12-2003 | Geplaatst om: 06:55 - 30-12-2011
Daar lijkt het anders wel verdacht veel op. Ik zou maar snel maatregelen nemen! |
|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 07:19 - 30-12-2011
Wat je in ieder geval niet moet doen, is op de links klikken die er in staan! Want het zou wel eens phishing kunnen zijn. Of het is het resultaat van phishing, waar Robert ons in de link die ik gaf voor waarschuwde, en dan ben je echt je geld kwijt... |
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
|
|
|
|
Rataplan
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 413 | Lid sinds: 20-11-2002 | Geplaatst om: 07:58 - 30-12-2011
Heerlijk he dat Click and Buy, je inlogcode en wachtwoord van je bank aan een derde partij afgeven. Voor Apple is dat makkelijk, 1 betalende klant. Maar als maar weinig mensen hiermee willen betalen, zullen ze met een beter (Nederlands) alternatief moeten komen willen ze in NL blijven verkopen. Ideal wil ik wel mee betalen, maar C&B noway. Henk |
hoe meer men weet, hoe beter men inziet, dat men niets weet !
|
|
|
|
Shmoo
Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1133 | Lid sinds: 11-11-2011 | Geplaatst om: 08:04 - 30-12-2011
@Rataplan, Ja allemaal leuk maar daar heeft de TS niets aan. Niet iedereen heeft een Creditcard. Ontopic: Ik zou wel direct je wachtwoord veranderen in iets dat je nergens anders gebruikt en een moeilijk te raden nieuw wachtwoord.
|
Sex - Macs and Rock-&-Roll
|
|
|
|
Sypie
Niet Aanwezig
Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2739 | Lid sinds: 29-07-2008 | Geplaatst om: 11:59 - 30-12-2011
| Voor het veranderen van je wachtwoord ben je te laat, er is al 2*€50 weggeboekt. Je moet contact opnemen met Click& Buy. Je moet weten wat er met die €100 gaat gebeuren. Wordt dat afgeboekt of krijg je het weer terug? |
|
|
|
|
juun1986
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 3 | Lid sinds: 10-01-2012 | Geplaatst om: 22:40 - 10-01-2012
 |
Citaat: edwin255 om 22:01, 29-12-2011 Ontvang net 2 mailtjes van ClickandBuy met de mededeling dat mijn account is belast met 2 x €50,- met als omschrijving 'cadeau'. Geen flauw idee wat dat zou moeten zijn. Nog vreemder, na opstarten van iTunes verschijnt de mededeling dat om veiligheidsredenen mijn account is geblokkeerd. Ik hoop niet dat mijn account gehackt is? |
 |
| Ook ik heb exact hetzelfde probleem gehad even voor oud en nieuw... Zijn hier stappen voor te ondernemen om dit terug te krijgen? Heeft iTunes een procedure om "aankopen" ongedaan te maken? 10o euro is wat aan de hoge kant om zomaar te laten lopen Thnx |
|
|
|
|
edwin255
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 4 | Lid sinds: 27-08-2004 | Geplaatst om: 23:09 - 10-01-2012
Ik heb een extra bankrekening die ik alleen gebruik voor internet betalingen zoals in dit geval ClickandBuy en waar doorgaans niet meer dan 250 euro op staat. Direct na ontvangst van de mail van ClickandBuy dat er 100 euro van mijn rekening zal worden afgeschreven vanwege 2 aankopen via iTunes heb ik het saldo van de rekening gehaald zodat afschrijven niet mogelijk was. Ik heb direct melding gemaakt bij Apple van het feit dat iemand anders schijnbaar via mijn account aankopen kan doen. Apple reageerde zeer snel en heeft mijn account geblokkeerd en toegezegd onderzoek te doen. Dat was op 30 december, ik heb op 7 januari nog een mail gestuurd met de vraag hoe het staat met het onderzoek maar nog steeds niets gehoord. Bijkomend probleem is dat ClickandBuy na het tevergeefse verzoek om 100 euro van mijn rekening af te schrijven direct het bedrag verhoogde met 30 euro kosten vanwege de mislukte incasso. Op mijn mail met uitleg over de kwestie werd mij medegedeeld dat men een opdracht tot afschrijving van Apple uitvoert en mij niet kan helpen. Even Googlen leert inderdaad dat ik niet de enige ben met dit probleem, ook de fora van Vara Kassa en Tros Radar staan vol met klachten over iTunes/ClickandBuy. Bijkomend probleem is dat ik mijn iTunes account niet kan activeren zodat ik ook geen gratis apps kan ophalen. Ik zou als ik jou was absoluut een melding doen bij Apple via de iTunes klantenservice!
|
|
|
|
|
juun1986
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 3 | Lid sinds: 10-01-2012 | Geplaatst om: 15:39 - 11-01-2012
 |
Citaat: edwin255 om 23:09, 10-01-2012 Ik heb een extra bankrekening die ik alleen gebruik voor internet betalingen zoals in dit geval ClickandBuy en waar doorgaans niet meer dan 250 euro op staat. Direct na ontvangst van de mail van ClickandBuy dat er 100 euro van mijn rekening zal worden afgeschreven vanwege 2 aankopen via iTunes heb ik het saldo van de rekening gehaald zodat afschrijven niet mogelijk was. Ik heb direct melding gemaakt bij Apple van het feit dat iemand anders schijnbaar via mijn account aankopen kan doen. Apple reageerde zeer snel en heeft mijn account geblokkeerd en toegezegd onderzoek te doen. Dat was op 30 december, ik heb op 7 januari nog een mail gestuurd met de vraag hoe het staat met het onderzoek maar nog steeds niets gehoord. Bijkomend probleem is dat ClickandBuy na het tevergeefse verzoek om 100 euro van mijn rekening af te schrijven direct het bedrag verhoogde met 30 euro kosten vanwege de mislukte incasso. Op mijn mail met uitleg over de kwestie werd mij medegedeeld dat men een opdracht tot afschrijving van Apple uitvoert en mij niet kan helpen. Even Googlen leert inderdaad dat ik niet de enige ben met dit probleem, ook de fora van Vara Kassa en Tros Radar staan vol met klachten over iTunes/ClickandBuy. Bijkomend probleem is dat ik mijn iTunes account niet kan activeren zodat ik ook geen gratis apps kan ophalen. Ik zou als ik jou was absoluut een melding doen bij Apple via de iTunes klantenservice! |
 |
| ik heb reeds melding gemaakt met dit probleem via email. Ook ik kreeg hetzelfde resultaat. Heb nu nieuw account aangemaakt gekoppeld aan creditcard |
|
|
|
|
1rzarector
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 263 | Lid sinds: 19-11-2009 | Geplaatst om: 15:54 - 11-01-2012
| Heb het zelf ook gehad, alleen ging het bij mij om zo'n 500 Euro. Ik heb eerst Apple, en daarna ClickandBuy gebeld. In principe kan je deze stappen overslaan en gewoon naar je bank bellen en vragen of ze de storting van je bankrekening naar ClickandBuy ongedaan willen maken (is een mooi woord voor, maar ben ik vergeten). Bij mij ging het om een groot bedrag, maar ze stellen verder geen vragen oid, dus dit lijkt mij de gemakkelijkste weg. |
Macbook Pro, Aug '09, 13", 2.53GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB, 250 GB HD Ipod Touch 2G 8GB
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|