Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         Na copy/paste test in Word allemaal rode lijntjes; help.

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

Navigator
Niet Aanwezig

Moderator
Aantal berichten: 317 | Lid sinds: 03-10-2010 | Geplaatst om: 22:20 - 01-01-2012
Beste mensen, ik ben bezig een stuk te schrijven wat erg belangrijk voor mij is en ik  moet soms een stuk tekst van internet halen en die plakken in mijn eigen tekst. Als ik dat doe, krijg ik in die tekst gelijk overal rode lijntjes onder alsof er fouten in staan, maar die staan er niet.
Ook krijg ik daarna onder mijn eigen tekst overal rode lijntjes onder en dat geeft een groot probleem.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit weg kan krijgen?
Alvast mijn hartelijke dank!

EJK
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 175 | Lid sinds: 07-10-2007 | Geplaatst om: 22:54 - 01-01-2012
De rode lijntjes komen van de spelingschecker. Ik heb er ook last van en heb geen andere oplossing gevonden dan eens in de zoveel tijd met    -A alles te selecteren en via de menu optie " extra" "taal" te selecteren en dan te kiezen voor de gewenste taal. Gewenste taal als standaard instellen heeft geen efffect.  Ik ga ervan uit dat je met Word werkt. Met Pages heb ik geen ervaring, maar je zou daar iets soortgelijks kunnen proberen. Succes.

(Bewerkt door EJK om 23:08, 1-01-2012)

"And Another Thing..."

Panico
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2730 | Lid sinds: 11-03-2004 | Geplaatst om: 23:32 - 01-01-2012
Spelling(s)checker uitzetten?

http://www.pauldj.nl/  ("Interesting reaction! But what does it mean?")

MacWim
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1407 | Lid sinds: 18-02-2005 | Geplaatst om: 00:06 - 02-01-2012
Of spellingchecker aan laten staan en alle onderlijnde woorden stuk voor stuk accepteren. Dan staan die voortaan in je woordenboek, en worden niet meer als vreemd gezien.
Is wel een k*klusje.

MacMini c2d 2,26GHz, 4GB; MacMini c2d 2GHz, 2GB; Macbook c2d 2GHz, 2GB; iMac 7.1 2GHz 2GB; iPod touch 2e G; iPod nano; Te koop: MacMini G4 1,42 GHz, 1 GB; peren en bananen

VwVanFan
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 362 | Lid sinds: 02-08-2008 | Geplaatst om: 01:19 - 02-01-2012
Als jij het schrijft,waarom pak je het dan ergens anders?

Voor mij heet dat dan anders als  "zelf schrijven" ??

Apple product lover........

Navigator
Niet Aanwezig

Moderator
Aantal berichten: 317 | Lid sinds: 03-10-2010 | Geplaatst om: 01:36 - 02-01-2012
Hartelijk dank mensen!
Ik ga de oplossing van EJK eerst proberen uiteraard, alle woorden los doen is erg veel werk omdat ELK woord wat ik na zo'n stukje plakken schrijf, dan ook rood onderlijnt is.....dat moet ik dus zien te voorkomen  

Spelling check uit zetten is in mijn geval niet zo'n goed idee  

@ VwVanFan; maak je geen zorgen; alles wat ik schrijf gaat eerst door een veel te goede plagiaat scanner heen. Zo lang ik netjes volgens APA regels de bronvermelding erbij geef, mag ik stukjes van internet knippen en plakken; dat moet ik zelfs soms!

Vervolgens zou ik je adviseren beter te lezen...... Er staat toch echt in mijn beginpost:  "ik  moet soms een stuk tekst van internet halen en die plakken in mijn eigen tekst"  
Let dan vooral op de woorden "moet", "soms" en "plakken in mijn eigen tekst".       

VwVanFan
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 362 | Lid sinds: 02-08-2008 | Geplaatst om: 02:06 - 02-01-2012
Stukken van internet kunnen van iedereen zijn??
Niet dat ik twijfel aan je bedoelingen of zo.

(Bewerkt door VwVanFan om 2:11, 2-01-2012)

Apple product lover........

Panico
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2730 | Lid sinds: 11-03-2004 | Geplaatst om: 02:14 - 02-01-2012
Dan zou ik de markering uitzetten, en Check as you type, maar dan wel achteraf in 1x de hele tekst checken.

http://www.pauldj.nl/  ("Interesting reaction! But what does it mean?")

Erk E
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 152 | Lid sinds: 24-09-2009 | Geplaatst om: 07:24 - 02-01-2012
Gebruik uit het menu 'Bewerken -> 'Plakken Speciaal' -> 'Plakken als niet-opgemaakte tekst'. Ben je ook gelijk alle ongewenste formattering kwijt die niet bij de opmaak van jouw document hoort.

E.

Navigator
Niet Aanwezig

Moderator
Aantal berichten: 317 | Lid sinds: 03-10-2010 | Geplaatst om: 11:01 - 02-01-2012
Panico, dat is wel een goed idee, maar als elk woordje rood wordt, dan kan ik niet zo makkelijk mijn echte fouten eruit halen denk ik.

Erk E, dat klinkt goed, dat ga ik zeker uitproberen!

VwVanFan; daar heb je wel gelijk in; iedereen kan iets op internet zetten, maar dat kan en mag ik dan ook niet gebruiken. Ik moet citeren uit actuele populair wetenschappelijke artikelen en daar staat altijd een naam bij of bron; staat dat er niet bij, dan mag ik het niet gebruiken. Er moet bewijs zijn om het zo maar te zeggen.
Het maakt mij niet veel uit of je twijfelt aan mijn bedoelingen; dat is aan de professor en de plagiaat scanner en niet aan ons  

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media