|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 22:03 - 05-01-2012
 |
Citaat: Fix om 20:33, 5-01-2012 Dat wordt zeker een ATV. Jammer dat ze overal uitverkocht zijn |
 |
| Vandaag heb ik ze nog gezien bij de Media Markt en A-Mac.
 |
Citaat: Fix om 20:33, 5-01-2012 Nog een puntje, ik las iets over Time Capsule. Kan een (gejailbreakte) Apple TV door je filmmap in Time Capsule bladeren en afspelen met alle functies van atv flash, terwíjl je Mac uitstaat? Dat zou het helemáál afmaken! |
 |
| Ja dat kan! Dat kan overigens vanaf elke NAS, Apple of niet. |
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
|
|
|
|
muntmacman
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 575 | Lid sinds: 11-05-2004 | Geplaatst om: 11:14 - 06-01-2012
Als ik een film of serie download gebruik ik daar Vuze voor. Daar kan ik de meeste films mee converteren en direct in iTunes laten zetten. In een enkel geval werkt dat niet en moet ik Handbrake inschaken. Toch ga ik dit weekend de jailbreak maar eens proberen en mijn ATV Flash installeren. @Joram: Ik heb ook een Timecapsule en zou graag die instellingen willen zien. Kun je mij ook de screenshots toesturen? |
|
|
|
|
joram
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 7822 | Lid sinds: 19-02-2004 | Geplaatst om: 12:28 - 06-01-2012
Hier is een korte omschrijving van wat je moet doen in ieder geval: http://forum.firecore.com/topic/4486 Hier een screenshotje (van 't internet):
Hier zie je het knopje "File Sharing" wat je aan moet zetten, wat je indien gewenst ook kunt beveiligen met een naam/wachtwoord (kies dan voor "With a disk password"!! en niet voor een andere manier van beveiligen) Daar direct onder zie je een keuzeoptie "Airport Disks Guest Access", die je op Read of Read/Write moet zetten (afhankelijk van je eigen wensen. ik heb deze op read/write gezet). En dáár direct onder moet je in "Workgroup" even een simpele korte naam invoeren. WINS Server laat je dus leeg. Als het goed is moet je vanaf dat moment (nadat je je Time Capsule even hebt herstart, iets wat hij automatisch doet na het wijzigen van deze instellingen) moet je in de settings van ATV Flash (het Maintenance tabje op je home screen geloof ik) bij "Shares" de Time Capsule automatisch tevoorschijn zien komen. Vanaf dat moment kun je dan navigeren naar de map(pen) waar je je content hebt staan, en kun je ook deze mappen als favoriet aanvinken, zodat ze direct in het menu staan. Dit scheelt weer een hoop geklik telkens als je een film vanaf je TC wilt bekijken :-) Mvg, Joram p.s.: als je net als in het screenshotje een naam/wachtwoord hebt ingevoerd, dan moet je deze ook in je Apple TV invoeren zodra je in je Shares de Time Capsule ziet. Anders krijg je namelijk geen toegang tot de HD (Bewerkt door joram om 12:44, 6-01-2012) |
- iMac 21.5" - i3 3.2Ghz - 12GB ram - 1TB HD & 128GB SSD+Optibay - Ati 5670 512MB - Apple TV 2, jailbreaked met Seasonpass & ATV Flash / iPhone4 16GB Black
|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 10:19 - 07-01-2012
| En voor USB schijven aangesloten op een Airport Extreme werkt het net zo! |
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|