Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         Nieuwe Mac mini en oud scherm

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

docHerman
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 125 | Lid sinds: 26-11-2005 | Geplaatst om: 20:36 - 08-01-2012
Beste allemaal

Naar jaren trouwe dienst gaat mijn mac mini toch echt dood. De DVD-writer is meermaals gerepareerd/vervangen en doet het nu weer niet.
Ik overweeg een nieuwe macmini te kopen. Nu heb ik een Cinema HD Intel GMA 950 beeldscherm. PAst dit op elkaar? en wat voor een kakbltje heb ik nodig? Bij iCenter Z. hadden ze het over een speciaal kabeltje a >150 euro, dus ik dacht, ik raadpleeg jullie ook even   

groetjes DocH

Kogel
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 331 | Lid sinds: 29-05-2008 | Geplaatst om: 20:57 - 08-01-2012
wat voor aansluiting zit er dan op je monitor?

Shmoo
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1133 | Lid sinds: 11-11-2011 | Geplaatst om: 21:29 - 08-01-2012
Precies en om die reden heb ik gewoon een PCtje gekocht betalen aansluiten en klaar.

Geen gezeur over geen dvd speler, geen VGA en een hoop informatie op internet doorzoeken over welke problemen er kunnen optreden bij welk scherm.

Sex - Macs and Rock-&-Roll

stel maar
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 107 | Lid sinds: 31-01-2009 | Geplaatst om: 21:37 - 08-01-2012
Wat voor een mac mini gebruik je nu dan? en hoe heb je dat beeldscherm dan aangesloten?

Is het een Apple cinema HD beeldscherm 20/23"?
Want Intel maakt volgens mij geen beeldschermen. En het type wat je er achter hebt staan is waarschijnlijk de type grafische kaart die in je mac mini zit.

(Bewerkt door stel maar om 21:42, 8-01-2012)

Ik ga er even vanuit dat je een Apple cinema HD Display 23" hebt.

deze gebruikt een DVI-poort. Deze zit standaard op je huidige mac mini.
dus met dit kabeltje moet het al werken.
mocht het een 30" zijn(maar volgens mij werkte die niet op de eerste paar mac mini's) dan moet je een duurder kabeltje hebben voor dual-link DVI.
*vanuit gaande met een mac mini met displayport/thunderbolt

(Bewerkt door stel maar om 22:02, 8-01-2012)

Backspin
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 538 | Lid sinds: 06-06-2004 | Geplaatst om: 21:54 - 08-01-2012
@shmoo: goh, wat fijn voor je, zeg. Daar heeft docHerman zeker wat aan, die informatie.

@docHerman: op basis van de info die je geeft, heb je vermoedelijk een Apple Cinema HD scherm.
(Een "Cinema HD Intel GMA 950" bestaat niet, 'Intel GMA 950' is de grafische adapter in je mac mini)

Het komt er eigenlijk op neer: als je scherm nu ook aangesloten zit op je Mac Mini, zal deze ook aangesloten kunnen worden op een nieuwe Mac Mini. Je huidige Mac Mini heeft een DVI aansluiting, en deze heeft de nieuwe Mac Mini (mbv de meegeleverde adapter) ook. Zou dus allemaal gewoon moeten werken.

apple certified system administrator - www.backspin.nl

stel maar
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 107 | Lid sinds: 31-01-2009 | Geplaatst om: 22:06 - 08-01-2012
er is inderdaad een dvi adapter meegeleverd dus je hoeft, voor resoluties van 1920 x 1200 of kleiner, geen extra kabels te kopen.

citaat apple website:
Inhoud van de verpakking

Mac mini
HDMI-naar-DVI-adapter
Netsnoer
Gedrukte en elektronische documentatie

docHerman
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 125 | Lid sinds: 26-11-2005 | Geplaatst om: 22:40 - 08-01-2012
@backspin & @stelmaar
Kijk, daar heb ik wat aan, dank!
Het inderdaad een cinema HD klein formaat. Dan komt die nieuwe mac mini er en kan ik de huidige kabels gebruiken.

stel maar
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 107 | Lid sinds: 31-01-2009 | Geplaatst om: 11:56 - 09-01-2012
Ik weet niet wat het precieze probleem is. Als alleen de dvd-writter het probleem is, de nieuwe mac mini's hebben helemaal geen dvd-writter. hou daar rekening mee.

Mocht u de mac mini weg doen, ik ben misschien wel geïnteresseerd.

docHerman
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 125 | Lid sinds: 26-11-2005 | Geplaatst om: 19:08 - 09-01-2012
probleem is dat de DVD-speler iedere keer weer kapot gaat. Heb 'm al vervangen, schoon gemaakt... externe DVD-driver doet het niet op deze mac mini, vandaar het idee een nieuwe te kopn + externe dvd speler. Heb jij een beter idee, ik ben benieuwd   

Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6384 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 19:10 - 09-01-2012
DVDs (eenmalig) rippen (op je andere Mac als je die hebt) en op je nieuwe Mac mini zetten?

"One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media