Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         Samsung portable HD syncen: Hoe krijg ik schrijfbevoegdheid?

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina

Mechanical
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 178 | Lid sinds: 30-12-2004 | Geplaatst om: 23:20 - 17-01-2012
Hallo allemaal,

Om een backup van m'n harde schijf te maken, heb ik me een Samsung M2 portable harde schijf aangeschaft. Nu wil ik echter m'n harde schijf synchroniseren, echter; Dit lukt niet. Via de finder zie ik in het info-venster staan, dat ik alleen leesbevoegdheid heb... Dit wil ik zo omzetten dat ik ook over schrijf-mogelijkheden beschik. Kortom wie heeft er voor mij een hint, hoe dit te wijzigen?

Kan het er mogelijk iets mee te maken hebben, dat de structuur een 'Windows NT-bestandssysteem' is?
De technische beschrijving vermeldt dat de schijf geschikt is voor gebruik vanaf osx 10.4.8. Ik heb hier osx 10.4.11.

Voor het synchroniseren wil ik Carbon Copy Cloner of SilverKeeper gaan gebruiken.

Bij voorbaat dank, voor de reacties.   

G5 1,8 ghz PPC, OSX 10.4.11

Lightweight web browser: Camino      //  M'n fotografie: Marc Boom.com Any colour as long as it's black or white.

fred44nl
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1557 | Lid sinds: 13-09-2009 | Geplaatst om: 23:27 - 17-01-2012
in de afbeelding staat: Windows-bestandssysteem.
en dat kun je alleen maar lezen, althans zonder extra software.
als die schijf alleen met een OS X computer gebruikt gaat worden, dan dien je die schijf met het schijfhulporgramma opnieuw te formatteren.

 MacBook Air 4.2 - i7 - 256 GB SSD - 10.7.4
 2x Airport Extreme (5e gen) -   Time Capsule 1 TB (3e gen)
 iPad - 64 Gb - Wifi - iOS 5.1

lampampam
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 5 | Lid sinds: 28-11-2011 | Geplaatst om: 12:47 - 18-01-2012
Ik had hetzelfde probleem, ik kon op mijn externe hd ook niet schrijven.
Formateren is een optie, maar ik was best lui en heb Paragon NTFS (als ik me kan herinneren) gedownload, waardoor ik wel op mijn HD kan lezen EN schrijven.

fred44nl
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1557 | Lid sinds: 13-09-2009 | Geplaatst om: 13:49 - 18-01-2012
kan best goed werken, maar als je verder geen Windows hebt en/of de externe schijf alleen als backup voor OS X wilt gebruiken, is dat een beetje een kromme oplossing.
zeker als het om een nieuwe externe schijf gaat.

 MacBook Air 4.2 - i7 - 256 GB SSD - 10.7.4
 2x Airport Extreme (5e gen) -   Time Capsule 1 TB (3e gen)
 iPad - 64 Gb - Wifi - iOS 5.1

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7449 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 13:56 - 18-01-2012
@lampampam: volgens mij heb je de juist voor de minst 'luie' oplossing gekozen, en ook nog voor de minst betrouwbare...

Gewoon HFS+ journaled formatteren is het devies.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media