Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         Professioneel Alternatief Google Docs

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina

marvinjames
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 12 | Lid sinds: 21-01-2012 | Geplaatst om: 17:53 - 21-01-2012
Beste mensen,

Op dit moment ben ik voor ons kantoor aan het bekijken of het praktisch is om te gaan werken met onze documenten in de cloud.

We hebben wel een kleine netwerk hardeschijf staan, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een oplossing in de vorm van Google Docs; een online omgeving waarin bestanden kunnen worden geüpload / gedeeld en worden aangepast.
Er wordt op dit moment ook al gebruik gemaakt van Google Docs, echter is dit door de beperkte editor omgeving niet optimaal.

Ik dacht aanvankelijk dat iCloud een mogelijkheid was, echter begrijp ik dat iCloud geen Office documenten ondersteund?

Online ben ik al diverse mogelijkheden tegengekomen.
Ik zag SkyDrive voorbij komen, maar dat vind ik toch niet zo heel handig. Dan moet iedereen weer een Live- of Hotmail-account hebben.

Ik ben benieuwd!
Alvast bedankt.

TRML
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1024 | Lid sinds: 08-11-2003 | Geplaatst om: 19:49 - 21-01-2012
Misschien is dropbox iets voor jou, werkt op mac, pc, ipad, iphone en is gratis

iMaarten
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 777 | Lid sinds: 17-03-2003 | Geplaatst om: 19:59 - 21-01-2012
Office 365 van Microsoft? Dat moet toch met Office kunnen samenwerken...

[ Film Van Alledag | Flickr | Twitter | Mac IIsi, PowerMac 7200, iMac G3, iMac Core Duo, iMac Intel Core i3, iPod 2G ]

maceddie
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 48 | Lid sinds: 14-06-2006 | Geplaatst om: 21:02 - 21-01-2012
Of Wuala, soort Dropbox

marvinjames
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 12 | Lid sinds: 21-01-2012 | Geplaatst om: 21:23 - 21-01-2012
Allen bedankt voor de reacties tot dusver.

Inmiddels heb ik Dropbox en Office 365 uitgeprobeerd.
Uiteindelijk denk ik, dat ik het voorlopig bij Dropbox houd.
Mijn aanvankelijke idee (online bewerken in een volwaardige office omgeving) blijkt nog niet helemaal soepel te bestaan. Daar moeten we nog een jaartje op wachten denk ik.
Office 365 bewijst dat het begin er is, maar vind ik op dit moment nog wat omslachtig werken.

Dropbox heeft dan wel geen online editor, maar goed, het synchroniseren van de bestanden online gaat erg snel en soepel en werkt bovendien bijzonder gemakkelijk.

evdb
Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1082 | Lid sinds: 06-02-2007 | Geplaatst om: 21:57 - 21-01-2012
Wat je ook doet; neem in ieder geval géén MKB Werkplek van KPN. Collega-ondernemer heeft daar gigantisch veel problemen mee gehad, en nog steeds. Zeer ondeskundige helpdesk etc. U is gewaarschuwd    

marvinjames
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 12 | Lid sinds: 21-01-2012 | Geplaatst om: 14:44 - 24-01-2012
KPN probeer ik al jaren te ontlopen indien mogelijk.
Helaas lukt dat niet altijd...

Overigens werkt iedereen op dit moment nu een week met Dropbox en dat werkt echt als een zonnetje. Zoals gezegd is het geen online editor, dat is dan maar zo, maar het werkt echt (voor mij) verbazingwekkend snel!

evdb
Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1082 | Lid sinds: 06-02-2007 | Geplaatst om: 16:33 - 24-01-2012
Da's de ellende met die bedrijven die alleen vanuit zichzelf redeneren (zoals KPN): je kunt niet altijd om ze heen. Hoewel ik qua vast telefonie nog een keer van ze af wil.

Fijn dat DropBox je goed bevalt!

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media