|
|
Jock
Niet Aanwezig
Junior Lid
|
Aantal berichten: 35 | Lid sinds: 27-12-2011 | Geplaatst om: 10:34 - 26-01-2012
Ik twijfel tussen de iMac 21,5" 2,5 gHz en de iMac 21.5" 2,7 gHz. Ik ben een normale gebruiker die geen zware programma's draait, vooral dus veel youtube filmpjes en "uitzending gemist". Ik baal wel van trage computers, slechte beeldkwaliteit en geheugenproblemen. De grote harde schijf heb ik niet nodig, maar ik vraag mij af in hoeverre de andere videokaart en de snellere processor zorgen voor merkbaar betere prestaties, of bijvoorbeeld minder kans op filmpjes die stokken. Heeft iemand van jullie vergelijkende ervaring met beide apparaten? Bedankt! |
|
|
|
|
Tracky
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 358 | Lid sinds: 27-08-2007 | Geplaatst om: 10:51 - 26-01-2012
Het enige doorslaggevende verschil is de prijs. Een grotere(1TB) HD heb je niet nodig gaf je al aan. Voor een snellere videokaart moet je nog dieper in de geldbeugel maar je draait geen zware programma's zeg je. Ik denk dat het echt weggegooid geld is dan. Als je wel 'zware' spelletjes speelt is het weer een ander verhaal. |
|
|
|
|
Ziegler
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 3192 | Lid sinds: 06-10-2007 | Geplaatst om: 10:52 - 26-01-2012
Je zegt het zelf toch al? Je stelt op geen enkele manier hoge eisen aan je PC. Uitzending gemist en Youtube draaien ook wel op mijn iPod. Gaat zeker lukken op een iMac. Ik zou mooi gaan voor de voordeligste iMac die er is. |
Eigenlijk al lid sinds 3-3-2002. www.last.fm/user/skrutinizert
|
|
|
|
phicock
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 17 | Lid sinds: 24-03-2011 | Geplaatst om: 11:05 - 26-01-2012
Nog even een ander geluid.......... Blijkbaar past de snellere ook in je budget, anders was het geen overweging geweest en had je sowieso voor de 2,5 gegaan. En ja, als het dan dan kunt betalen...... Ik ben achteraf erg blij met een grote harde schijf, goede kaart en een snelle processor. In de loop van de tijd ben ik steeds meer gaan doen met het omzetten van mijn oude video-bandjes naar digitaal. Zo veel lol gekregen dat ik een HD-cam gekocht heb, en nu mijn kinderen haarscherp in beeld kan brengen en het ook vlot kan bewerken. Ook mijn muziek en foto-collectie is enorm uitgebreid. Zit nu bijvoorbeeld al aan de 0,65 TB. Zoon is helemaal wild geworden van Garage-band en componeert lange muziekstukken, etc, etc. Als ik toch ergens veel geld aan uitgeef, dan ga ik liever voor het beste. Succes met je keuze!
|
|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 11:15 - 26-01-2012
| Kijk morgen of overmorgen eens bij de Media Markt, dat scheelt weer 16%! |
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
|
|
|
|
macquarius
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1065 | Lid sinds: 29-12-2006 | Geplaatst om: 11:45 - 26-01-2012
Correctie: 19% |
iPhone 4S / Apple TV (3rd Generation) / Next on the list is the iPad 3.
|
|
|
|
paulusch
Niet Aanwezig
Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1002 | Lid sinds: 19-02-2010 | Geplaatst om: 12:22 - 26-01-2012
Ik weet dat we niet mogen wijzen op taalfouten, maar reken- of denkfouten mogen we toch wel rechtzetten? Dus @ macquarius: die 16% van Macfrankie klopt wel degelijk volgens de rekenmeesters. Je hoeft die 19% btw niet te betalen dus op het totaalbedrag ontvang je dus 16% korting. |
|
|
|
|
macsiem
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1462 | Lid sinds: 21-04-2005 | Geplaatst om: 12:49 - 26-01-2012
Zakelijke kopers krijgen de 19% btw weer terug (verrekenen dit) van de fiscus. Maar hoe gaat dat nu wanneer de Media Markt de btw betaalt? Zet men daar op de rekening bij btw 0%? Wie heeft daar al eens iets gekocht zonder btw? (Ben momenteel niet in staat even bij de Media Markt langs te gaan om te vragen) En als er inderdaad op staat 0% btw, is dan toch nog 19% van het excl btw aankoop bedrag te verrekenen met de fiscus? Dubbel prêt zou je zeggen! |
De Tijd wint altijd door gewoon voorbij te gaan...
|
|
|
|
paulusch
Niet Aanwezig
Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1002 | Lid sinds: 19-02-2010 | Geplaatst om: 12:56 - 26-01-2012
Er mag in Nederland geen artikel verkocht worden of er moet BTW over voldaan worden. Zoals MM als aangeeft krijg je bij de kassa 15,97% korting. Je krijgt dus een korting op het product die vergelijkbaar is met het btw-bedrag van datzelfde product. Er staat dus gewoon een btw-bedrag op de bon.
|
|
|
|
|
Jock
Niet Aanwezig
Junior Lid
|
Aantal berichten: 35 | Lid sinds: 27-12-2011 | Geplaatst om: 13:36 - 26-01-2012
Beste mensen, Bedankt voor jullie tips, ik heb toch de 2.5 gHz gekocht, en wel bij BCC omdat ik niet zo'n Media Markt fan ben en zij de prijzen volgen van de zogenaamde BTW actie van Media Markt. Dus ongeveer duizend euro betaald voor de iMac plus de mooie Trackpad (ook met korting). Uiteraard is er wel gewoon BTW betaald over de aankoop, dat moet immers. Wat MM de BTW actie noemt is gewoon een actiekorting. |
|
|
|
|
|
|