Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         Wat zijn "specifieke Mac-gegevens" in de bijlage?

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina

Paulus
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 3066 | Lid sinds: 05-02-2004 | Geplaatst om: 17:44 - 26-01-2012
Als ik in Entourage foto's wil verzenden die ik in Photoshop heb bewerkt dan krijg ik de waarschuwing dat de "specifieke Macintosh-gegevens verloren gaan met de huidige codering".

Dat heb ik wel eens een enkele keer vaker gezien, maar nu krijg ik de melding altijd - en bovendien hoor ik dat sommige foto's inderdaad niet aankomen.

Geen idee over wat voor codering dit gaat, en hoe ik het kan vermijden.
In Photoshop heb ik ze als ordinaire jpg's opgeslagen - dat is toch een universele codering?

3042XL
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 44 | Lid sinds: 26-01-2012 | Geplaatst om: 18:09 - 26-01-2012
houdt dat verband met de resource fork of type/creator?
http://en.wikipedia.org/wiki/Creator_code

Paulus
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 3066 | Lid sinds: 05-02-2004 | Geplaatst om: 22:27 - 26-01-2012
Geen idee, en die Wiki-pagina gaat boven mijn pet.
Mijn vraag is simpel: moet ik in Photoshop of in Entourage iets anders instellen?

Panico
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2730 | Lid sinds: 11-03-2004 | Geplaatst om: 23:04 - 26-01-2012
Dat foto's 'niet aankomen' kan best aan de ontvanger liggen (instellingen, postbus vol, etc.) maar voor de zekerheid geen onzichtbare bestanden meesturen. Daarvoor moet in je e-mailprogramma een instelling zijn, die (hoe kan het) het meesturen van Mac-specifieke bestanden voorkomt.

Ik denk dat Photoshop een preview-icoon maakt, en als je dat meestuurt krijgt de ontvanger twee bestanden, waarvan 1 de foto bevat, en de ander een fout geeft of niks doet op een niet-Mac.

PS: Google geeft wel antwoord (manier van toevoegen, zoals slepen op of in de tekst van de mail; is het bestand open, staat het op dezelfde schijf of elders in het netwerk, etc.)

Maar bovenal wordt hier ook melding gemaakt van een bug, in Outlook...

(Bewerkt door Panico om 23:25, 26-01-2012)

http://www.pauldj.nl/  ("Interesting reaction! But what does it mean?")

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media