Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         Thuis netwerk met wireless modem en twee Time Capsules

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina

ArnoudBern
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 2 | Lid sinds: 03-02-2012 | Geplaatst om: 15:15 - 03-02-2012
Opzetten van het ideale thuis netwerk.

Omdat er te veel metaal in het beton zit, is het haast onmogelijk om een goed draadloos netwerk op te zetten bij mij thuis.
Voorheen had ik een standaard modem, waar een TC (Time Capsule) op aangesloten zat via een utp kabel.
Vervolgens had ik via een powerline een verbinding opgezet vanaf mijn TC naar mijn andere TC.
Echter valt deze verbinding op zeer regelmatige basis weg. (meerdere keren per dag).

- Draadloos mijn netwerk uitbreiden tussen de twee TC's is niet mogelijk, omdat ze elkaar niet zien.
- De twee adaptors van mijn powerline, zaten niet op dezelfde groep.
- Mijn twee TC staan ingesteld als brugfunctie via Ethernet

Nu heb ik sinds vandaag een nieuwe draadloze modem. Heb ik een extra stopcontact laten plaatsen, zodat ik mijn tweede TC rechtsstreek via een powerline (welke nu op dezelfde groep zitten) kan aansluiten.
Echter werkt nu mijn draadloze verbinding van deze tweede TC helemaal niet meer:-(

Wie kan mij helpen/uitleggen hoe ik in mijn situatie het ideale netwerk kan neerzetten.
Uitgangspunt is wireless modem, waar bij ik 1 TC via een utp kabel en de andere via een powerline heb aangesloten. Beide TC's staan ingesteld als brug en krijgen hun IP en DHCP automatisch door van de modem.

Alvast bedankt.

Groet Arnoud.  

fred44nl
Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1557 | Lid sinds: 13-09-2009 | Geplaatst om: 18:37 - 03-02-2012
kun je de 2e TC als test aansluiten met een upt-kabel ??
dan sluit je eventuele problemen met power-line uit.
kun je de 2e TC wèl benaderen met het airport-configuratie programma ??

 MacBook Air 4.2 - i7 - 256 GB SSD - 10.7.4
 2x Airport Extreme (5e gen) -   Time Capsule 1 TB (3e gen)
 iPad - 64 Gb - Wifi - iOS 5.1

jittebergsma
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 402 | Lid sinds: 02-10-2011 | Geplaatst om: 19:16 - 03-02-2012
Krijgt die 2e TC wel een correct ipnr van het modem? Zo nee, dan is er toch niets mis met de powerline

ArnoudBern
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 2 | Lid sinds: 03-02-2012 | Geplaatst om: 19:54 - 03-02-2012
Ik kan mijn 2e TC wel gewoon benaderen via het airport configuratie programma, als ik daarmee verbind.
Maar dan zie ik mijn andere niet en omgekeerd.

Ik ga proberen om de powerline weer van mijn 1e naar mij 2e TC te zetten. Want dit werkte wel.
Alleen was/is er onstabiel.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media