|
|
Timotheus
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 1109 | Lid sinds: 03-01-2003 | Geplaatst om: 00:32 - 04-02-2012
Kent iemand een goede gids voor het werken met Powerpoint voor de Mac (versie Office 2011), die iets verder gaat dan de basic dingen? Wat ik tot nu toe heb gezien, valt me nogal tegen. Veel gidsen zijn òf nogal oppervlakkig, òf vooral gericht op zoveel mogelijk effectbejag, en daar is het mij nu juist niet om te doen. Ik hoef niets te verkopen en op niemand indruk te maken, want ik gebruik Powerpoint uitsluitend voor onderwijsdoeleinden. Natuurlijk kan iedereen een presentatie in elkaar knutselen; maar om dat goed te doen, consistent te werken met master slides, die naar eigen inzicht aan te passen en te archiveren, enzovoort enzovoort, dat is waarachtig nog zo eenvoudig niet. Iemand een suggestie? Alvast hartelijk dank! |
|
|
|
|
Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6384 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 08:40 - 04-02-2012
"One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."
|
|
|
|
Sypie
Niet Aanwezig
Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2738 | Lid sinds: 29-07-2008 | Geplaatst om: 09:50 - 04-02-2012
Master slides? Zoek dan eens op sjabloon of template. En als je voor het onderwijs wilt: Prezi. Online, overal bereikbaar, downloadable voor de mensen waar je het mee deelt én voor jezelf zodat je ook offline een presentatie kunt bekijken (in Flash formaat). Voor mensen uit het onderwijs is het zelfs gratis, als je registreert met je school-mail. |
|
|
|
|
Timotheus
Niet Aanwezig

|
Aantal berichten: 1109 | Lid sinds: 03-01-2003 | Geplaatst om: 13:08 - 04-02-2012
Dank voor jullie reacties! @ Pieterr: ik heb het Missing Manual waar je op doelt, en ik vind het buitengewoon oppervlakkig. Zo wordt er bv. veel te weinig ingegaan op het beheren en aanpassen van Templates, Themes e.d.; en allerlei manieren van bewerken van slides waarin de menu's nadrukkelijk voorzien, komen niet of nauwelijks aan de orde. Maar er staat wel een m.i. volstrekt nutteloos hoofdstuk in over de hardware die je bij een presentatie nodig hebt. @ Sypie: ik heb aardig wat presentaties gezien die met Prezl zijn gemaakt. Ze zijn bij eerste kennismaking zeer verrassend en verfrissend, maar ik vind ze uiteindelijk als geheel toch minder overzichtelijk dan Powerpoint-presentaties. Ik houd erg van het lineaire, franjeloze karakter dat je een Powerpoint-presentatie kunt geven. Eigenlijk heb ik een hekel aan alles wat afleidt van de inhoud, of de inhoud op een oneigenlijke manier probeert op te blazen. Hiervóór heb ik heel lang met Keynote gewerkt, maar op dat programma ben ik een beetje uitgekeken. Het is vrij beperkt qua mogelijkheden, en al jaren niet meer vernieuwd. |
|
|
|
|
Sypie
Niet Aanwezig
Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2738 | Lid sinds: 29-07-2008 | Geplaatst om: 15:56 - 04-02-2012
| Als je al op Keynote bent uitgekeken begin dan maar niet aan PowerPoint. Keynote heeft namelijk net iets meer en betere overgangen en dergelijke. Je gaat dus een stapje achteruit doen in plaats van vooruit. |
|
|
|
|
sundance
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 989 | Lid sinds: 31-05-2003 | Geplaatst om: 23:29 - 04-02-2012
iPad1 WiFi, iMac Intel 2.8 GHz (Lion) en Macbook Pro 2.16 Core2Duo (Lion)
|
|
|
|
Timotheus
Niet Aanwezig

|
Aantal berichten: 1109 | Lid sinds: 03-01-2003 | Geplaatst om: 13:55 - 23-02-2012
Is er veel verschil tussen Powerpoint 2010 voor Windows en Powerpoint 2011 voor de Mac? Ik vraag dit, omdat ik er nog steeds niet in geslaagd ben een gedegen boek over Powerpoint 2011 voor de Mac te vinden. Maar je hebt dat soort boeken wel voor Powerpoint 2010 voor Windows. Dus als het verschil tussen deze twee programma's niet groot is, kan ik misschien net zo goed een boek over Powerpoint voor Windows kopen. |
|
|
|
|
paulusch
Niet Aanwezig
Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1002 | Lid sinds: 19-02-2010 | Geplaatst om: 21:34 - 23-02-2012
| Als je geen franje etc wilt met ppt, wat wil je dan wel? Welk resultaat zoek je? Aan wat je te melden hebt over wat er ontbreekt, zit je er al aardig diep in. Dus wat wil je eigenlijk? |
|
|
|
|
Timotheus
Niet Aanwezig

|
Aantal berichten: 1109 | Lid sinds: 03-01-2003 | Geplaatst om: 21:50 - 23-02-2012
Laat ik het zo zeggen: je hebt boeken met een simpele lay-out die krakkemikkig zijn gezet, en je hebt boeken met een simpele lay-out die prachtig zijn gezet. Mijn powerpoint sheets lijken op de eerste, en ik zou willen dat ze leken op de tweede. Dat is gewoon een kwestie van ervaring en techniek, en die zou ik me graag eigen willen maken.
|
|
|
|
|
LuckyLuke
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1500 | Lid sinds: 27-03-2003 | Geplaatst om: 23:33 - 23-02-2012
Als ik je laatste reactie zo lees dan heeft een Powerpoint boek ook niet veel zin. Volgens mij moet je gewoon je eigen creatieve geest eens naar boven laten komen. Je kunt dan wel inspiratie uit voorbeelden halen van anderen, maar als je het hebt over sjablonen/templates dan vind ik die van Keynote veel strakker dan die van Powerpoint. Vraag me wel af wat Powerpoint wel heeft wat Keynote niet kan. Misschien kun je eens een linkje plaatsen van hetgeen je nu hebt en wat je voor ogen hebt. |
|
|
|
|
|
|