Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         HELP, overzetten Time Machine

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ... 9 10 ]    Volgende »

OmaShandy
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 280 | Lid sinds: 23-12-2004 | Geplaatst om: 11:51 - 04-02-2012
Lieve forummers, ik heb een groot probleem. Ik heb een half jaar oude iMac gekocht met Lion, ziet er allemaal heel anders uit, maar super snel hoor. Nu heb ik vannacht al antwoord ontvangen hoe ik namen als 'iMac van Geert" kan veranderen in mijn eigen naam en ook de naam van de muis, maar ........ ik heb of had alles van mijn oude iMac met Leopard op de Time-Machine staan en die zou ik zomaar kunnen aansluiten op deze machine, maar dat ging dus niet. Ik zag wel dat ie iets ging doen, maar hij heeft deze nieuwe machine opgenomen en ik zie dus geen oude bestaande postbussen, foto's, en ik weet niet hoeveel documenten niet, wat nu ???

Is het aan te raden om eerst de Time-Machine weer terug te zetten opdat hij mijn oude iMac weer kan opslaan ? en dan weet 1 of meerderen van jullie vast wel hoe of ik dat verder moet doen. Ik vind dit zo erg,    

Groetsels, OmaShandy en haar 4 kanjers:
Aussie Zazou, Sheltie Hidde en Turkse Van's Mero en Pjotr.
I love cats and dogs, but rain ... no way !

x7
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 255 | Lid sinds: 28-07-2006 | Geplaatst om: 12:11 - 04-02-2012
Je moet het programma Migratie-assistent gebruiken om accounts, programma's, documenten en andere gegevens over te brengen van de ene Mac naar de andere. Het programma staat in de map Hulpprogramma's, en die staat weer in de map Programma's.

Het is misschien het handigst om Lion eerst schoon te installeren, dan ben je meteen ook van alle erfenissen van Geert af. Aan het eind van de installatie krijg je dan vanzelf de suggestie om met Migratie-assistent de data van de oude Mac te importeren. Sluit die schijf dan aan, kies wat je wel en wat je niet wilt overzetten en de rest gaat vanzelf.

x7

OmaShandy
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 280 | Lid sinds: 23-12-2004 | Geplaatst om: 12:18 - 04-02-2012
Ik heb Migratie-assistent gevonden, maar mijn time-machine gaat nu niet verder terug dan gisteren, dus is alles weg, moet ik 'm nu op mijn oude iMac zetten, ik neem aan van wel, maar wil het zeker weten    

Van schoon installeren heb ik helemaal geen kaas gegeten hoor, dat hoeft niet, verder staat er weinig op van Geert    

(Bewerkt door OmaShandy om 12:19, 4-02-2012)

(Bewerkt door OmaShandy om 12:28, 4-02-2012)

OmaShandy
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 280 | Lid sinds: 23-12-2004 | Geplaatst om: 12:29 - 04-02-2012
x7 wil je mij svp antwoorden, ik kan dit echt niet alleen    

Edit: Ik ga nu mijn honden uitlaten, die zijn hiervan ook de dupe    

(Bewerkt door OmaShandy om 12:36, 4-02-2012)

fred44nl
Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1557 | Lid sinds: 13-09-2009 | Geplaatst om: 12:39 - 04-02-2012
kijk eerst eens met Finder op de Time Capsule.
staat daar één bestand met in de naam sparsebundle, of het je er twee ??
als je er één hebt, dan zal dat waarschijnlijk een TimeMachine backup zijn van de nieuwe iMac.
heb je er twee, dan moet de oudste (grootste) van de oude Mac zijn.

misschien heb je ook iets aan deze link:

http://support.apple.com/kb/HT4889?viewlocale=nl_NL

(Bewerkt door fred44nl om 12:43, 4-02-2012)

 MacBook Air 4.2 - i7 - 256 GB SSD - 10.7.4
 2x Airport Extreme (5e gen) -   Time Capsule 1 TB (3e gen)
 iPad - 64 Gb - Wifi - iOS 5.1

OmaShandy
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 280 | Lid sinds: 23-12-2004 | Geplaatst om: 12:41 - 04-02-2012
Het woord Time CAPSULE zie ik niet, maar ik kan terug in de tijd en daar is alles zwart, dus volgens mij WEG.

fred44nl
Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1557 | Lid sinds: 13-09-2009 | Geplaatst om: 12:48 - 04-02-2012
je moet op de Time Capsule zoeken naar een bestand, met een naam xxxxxxxxxx. sparsebundle.
op de plaats van de xxxxxxxx staat de naam van de Mac of iMac.

OmaShandy
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 280 | Lid sinds: 23-12-2004 | Geplaatst om: 12:51 - 04-02-2012
Nogmaals die naam vind ik niet. Ik heb de time-machine weer aangesloten op mijn oude iMac en daar staat alles perfect. Hoe ga ik nu verder ???

Maar eerst moeten mijn honden uit, ik kom met een uurtje weer thuis.

fred44nl
Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1557 | Lid sinds: 13-09-2009 | Geplaatst om: 13:00 - 04-02-2012
dus de bestanden van de oude iMac staat wel gewoon op Time Capsule.
alleen kun je die - als de TC is aangesloten op de nieuwe iMac - niet zien.
wel vreemd, want ik heb op m'n TC 2 verschillende TM-backups staan.
en die heten naam1.sparsebundle en naam2.sparsebundle.

en als ik dit doe in de migratie-assistent, netjes de aanwijzingen volg, dan krijg ik ook beide backups te zien, aangeduid als Macintosh HD ('naam1') en Macintosh HD ('naam2')

maar je kunt de data ook rechtstreeks overzetten vanaf de oude iMac.

(Bewerkt door fred44nl om 13:36, 4-02-2012)

OmaShandy
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 280 | Lid sinds: 23-12-2004 | Geplaatst om: 13:49 - 04-02-2012
Jij doet heel erg je best, ik zie het, maar .... okee hij zit nu op mijn oude iMac, nu zal ik 'm eraf halen op mijn nieuwe iMac zetten en dan naar hulpprogramma's gaan, naar Migratie-assistent en dan moet die mij verder helpen, toch     

Weet je Fred hij heet bij mij geen Time Capsule, maar Time Machine, ik hoop dat dat hetzelfde is     het plaatje is wel hetzelfde.

Ik ga 'm er weer opzetten, hoop dat ik 'm netjes van die oude iMac af kan halen, want zomer het stekkertje eruit trekken mag weer niet    

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ... 9 10 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media