|
|
|
|
MacMiep
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2261 | Lid sinds: 31-03-2003 | Geplaatst om: 20:21 - 07-02-2012
Cor van Klokhuis vroeg net of ik ook iBooks ga maken. Nou had ik me daar nog niet in verdiept gezien het debacle met de licentie-overeenkomst. Dit is aangepast dus ik ben maar eens gaan lezen. Lang verhaal kort: je hebt een Amerikaans sofi nummer nodig. U.S. Tax ID http://www.irs.gov/businesses/small/article/0,,id=97860,00.html En ik snap niks van die website van de IRS.... Moet ik nou een SS-4 formulier hebben of iets anders... Is er iemand bekend hiermee? Grtz, MacMiep
|
Al tien jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op http://www.macmiep.nl!
|
|
|
|
FanBoy
Niet Aanwezig
MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 993 | Lid sinds: 15-03-2010 | Geplaatst om: 23:54 - 07-02-2012
-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
|
|
|
|
Robert
Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 08:06 - 08-02-2012
Dat kan wel. Ik heb ooit een enorme smak camera's in New York gekocht en had niet zo'n zin om daar belasting over te betalen. Het heeft toen aardig wat hoofdbrekens en heel wat telefoontjes gekost, maar ik heb een Tax ID gekregen en heb die camera's zonder belasting te betalen kunnen kopen. Voordat iedereen dit nu ook wil gaan doen: het ging om èrg veel camera's en om een hoog bedrag (weet niet meer hoeveel, maar waarschijnlijk zo'n 10.000 dollar). |
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
MacMiep
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2261 | Lid sinds: 31-03-2003 | Geplaatst om: 16:26 - 08-02-2012
Ja, ze zeggen op de Apple site dat het moet als je iBooks wilt verkopen en als buitenlander moet je het ook. Bij gratis uitdelen hoeft het niet. Maar Miepje wil wel eten. Ik ben er nog niet uit of ik het wel wil hoor. iBooks is lang niet zo flexibel als Indesign en pdf is ook goed. Apple vraagt 30% commissie per verkocht boek. Nou is dat normaal de drukker, dus dat vind ik niet erg, maar ik hang ook erg aan mijn onafhankelijkheid. Overigens zou ik nog steeds liever papieren boeken maken, maar tijden veranderen. Toch jammer voor het drukkersvak. En er gaat niks boven de geur van vers drukwerk... en in handen kunnen houden wat je gemaakt hebt... Dank, grtz, MacMiep PS: MacMiep bestaat minstens 10 jaar kwam ik achter waarvan 5 commercieel. |
Al tien jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op http://www.macmiep.nl!
|
|
|
|
Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 7449 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 19:41 - 08-02-2012
| Het kan toch én én zijn?! |
|
|
|
|
Robert
Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 22:39 - 08-02-2012
 |
Citaat: MacMiep om 16:26, 8-02-2012 PS: MacMiep bestaat minstens 10 jaar kwam ik achter waarvan 5 commercieel. |
 |
| Gefeliciteerd! |
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|