|
|
|
|
Robert Heemskerk
Niet Aanwezig
MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 111 | Lid sinds: 24-01-2010 | Geplaatst om: 22:29 - 25-03-2012
Hi Macfreakforum, Mijn virusscanner (ClalmXav) gaf een aantal files weer; ''One or more infected files were found, but were left where they are. You can either deal with them yourself, or scan again with the preferences set to move them into a different folder.'' Het gaat om files met Infection Names: ''Exploit.CVE_2009_2502'' Iemand bekend met dit soort files? Zijn het virusfiles? groet, Robert (Bewerkt door Robert Heemskerk om 22:29, 25-03-2012) (Bewerkt door Robert Heemskerk om 22:30, 25-03-2012) |
http://www.robertheemskerk.nl/plaatjevandedag.htm
|
|
|
|
|
|
PSYCHOMAC
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 3360 | Lid sinds: 20-08-2003 | Geplaatst om: 22:35 - 25-03-2012
Zegt dit je wat meer? Psychomac (gebruik hetzelfde programma...) |
iMac C2D 2.4 20", 3x iMac G3 , 2x iMac G4, 1x iMac G5 ,twee PMacs dual 1.8 en dual 2.0 G5 met 23inch Display(alu en model ervoor), powerbook 12 inch, Apple TV, Apple Cube met 17 "ADC Scherm, PM G4 QuickSilver, twee iPods en op de zolder nog alles vanaf lc 450
|
|
|
|
Robert Heemskerk
Niet Aanwezig
MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 111 | Lid sinds: 24-01-2010 | Geplaatst om: 22:49 - 25-03-2012
Is het een virus? Het kan geen kwaad om ze te verwijderen lijkt me? Als het een virus is, is het volgens mij een virus voor Window denk ik? groeten Robert |
http://www.robertheemskerk.nl/plaatjevandedag.htm
|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6949 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 23:08 - 25-03-2012
 |
Citaat: Robert Heemskerk om 22:49, 25-03-2012 Is het een virus? |
 |
| Daar kom je zo achter.
 |
Citaat: Robert Heemskerk om 22:49, 25-03-2012 Het kan geen kwaad om ze te verwijderen lijkt me? |
 |
| Je zult niks missen.
 |
Citaat: Robert Heemskerk om 22:49, 25-03-2012 Als het een virus is, is het volgens mij een virus voor Window denk ik? |
 |
| Klopt.
 |
Citaat: PSYCHOMAC om 22:35, 25-03-2012 (gebruik hetzelfde programma...) |
 |
| Gebruik jij als oudgediende een AV programma op een Mac? Waarom? Is dat iets psychologisch? Want als je maar enigszins je verstand gebruikt, gebruik je geen AV op een Mac! |
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
|
|
|
|
boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5322 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 23:30 - 25-03-2012
|
|
|
PSYCHOMAC
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 3360 | Lid sinds: 20-08-2003 | Geplaatst om: 00:25 - 26-03-2012
Het is niet altijd onverstandig om zo iets te installeren, hoor. Apple heeft het standaard op de Serverversie van OSX geïnstalleerd (gehad?) . Er zijn mensen in mijn kennissenkring die minder verstandig met 'computers' omgaan. Er zijn er bij die door hun provider gedreigd zijn met afsluiten van een internetverbinding omdat hun PC allerlei rotzooi de wereld in slingerde.. Niet iedereen in deze wereld is verstandig en geïnformeerd genoeg om hun zaakjes schoon te houden. Er zijn er bij die notoir ondeskundig en zelfs 'gevaarlijk' bezig blijven... Het gaat mij er om dat als zij 'rotzooi' verspreiden en het komt bij mij aan dat ik hun kan verwittigen dat ze rotzooi verspreiden. Mijn Mac hoeft niet beschermd te worden, dat weet ik ook wel... Bovendien heb ik opgroeiende kinderen die nog heel wat moeten leren en omringd worden door PC-vriend(-innet)jes. Veel mogelijkheden om in de komende jaren nog wat opvoedkundig op te treden w.b. computerveiligheid. Ze gebruiken de bootcamppartitie al een hele tijd niet meer (prima, want dan hoef ik dat ook niet meer te onderhouden) en die heb ik dus er af gegooid. Al eens in de downloadmap van kinderen gekeken? Vol met .exe bestandjes . Weet jij wat ze allemaal doorsturen ? Ik kan ze wel dingen zeggen en uitleggen , maar goed het zijn kinderen... Genoeg verduidelijkt ? Niks psychologisch , gewoon gezond verstand, dus.. psychomac
|
iMac C2D 2.4 20", 3x iMac G3 , 2x iMac G4, 1x iMac G5 ,twee PMacs dual 1.8 en dual 2.0 G5 met 23inch Display(alu en model ervoor), powerbook 12 inch, Apple TV, Apple Cube met 17 "ADC Scherm, PM G4 QuickSilver, twee iPods en op de zolder nog alles vanaf lc 450
|
|
|
|
Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 8463 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 09:12 - 26-03-2012
| Laatst ergens een testje tegen gekomen (in MacFan?), waar die geroemde ClamXav wel heel veel rommel doorliet. Tja, dan heb je er ook weinig aan. |
|
|
|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6949 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 12:00 - 26-03-2012
 |
Citaat: PSYCHOMAC om 0:25, 26-03-2012 Het is niet altijd onverstandig om zo iets te installeren, hoor. Apple heeft het standaard op de Serverversie van OSX geïnstalleerd (gehad?) . |
 |
| Mac OS X Server zou je kunnen gebruiken als mailserver. Het staat wel heel slordig als een mailserver een virus doorlaat, ook al heeft het geen effect op OS X, Windows clients kunnen er last van hebben.
 |
Citaat: PSYCHOMAC om 0:25, 26-03-2012 Er zijn mensen in mijn kennissenkring die minder verstandig met 'computers' omgaan. |
 |
| Is dat jou probleem? Nee! Los jij hun probleem op door op jouw Mac een virusscanner te installeren? Nee! Alleen als jij alle "humor" en vieze plaatjes PPS-en doorstuurt naar al je vrienden, dan kun je ze eventueel iets besmettelijks geven, anders is de kans dat ze via jou een virus krijgen 0.
 |
Citaat: PSYCHOMAC om 0:25, 26-03-2012 Er zijn er bij die door hun provider gedreigd zijn met afsluiten van een internetverbinding omdat hun PC allerlei rotzooi de wereld in slingerde.. |
 |
| Waarschijnlijk volledig terecht van hun provider. En ik kan je garanderen dat jij daar niet verantwoordelijk voor bent. En zelf weet je dat ook wel, want jij hebt (totaal overbodig!!!) een virusscanner, en toch verspreiden jouw vrienden virussen bij het leven! (En toch blijf jij volhouden dat je een virusscanner nodig hebt, voor je vrienden. Dat is een irrationeel besluit.)
 |
Citaat: PSYCHOMAC om 0:25, 26-03-2012 Niet iedereen in deze wereld is verstandig en geïnformeerd genoeg om hun zaakjes schoon te houden. Er zijn er bij die notoir ondeskundig en zelfs 'gevaarlijk' bezig blijven... |
 |
| Dan help je ze echt niet door op jouw Mac een virusscanner te installeren! Je helpt ze dan alleen door ze voor te lichten.
 |
Citaat: PSYCHOMAC om 0:25, 26-03-2012 Het gaat mij er om dat als zij 'rotzooi' verspreiden en het komt bij mij aan dat ik hun kan verwittigen dat ze rotzooi verspreiden. Mijn Mac hoeft niet beschermd te worden, dat weet ik ook wel... |
 |
| Als ik jouw verhaal lees, dan zijn jouw vrienden notoire recidivisten. Ze weten wel dat ze virussen verspreiden, dat hoef je ze niet nogmaals te vertellen! Ze doen er toch niks mee...
 |
Citaat: PSYCHOMAC om 0:25, 26-03-2012 Mijn Mac hoeft niet beschermd te worden, dat weet ik ook wel... |
 |
| Dus... ga je je antivirus pakket, welke je Mac minder stabiel maakt, nu dan verwijderen?
 |
Citaat: PSYCHOMAC om 0:25, 26-03-2012 Bovendien heb ik opgroeiende kinderen die nog heel wat moeten leren en omringd worden door PC-vriend(-innet)jes. Veel mogelijkheden om in de komende jaren nog wat opvoedkundig op te treden w.b. computerveiligheid. |
 |
| Dan moet je ze gewoon goed voorlichten. Een antivirus pakket helpt niet tegen phishing sites, goede voorlichting wel! Een antiviruspakket houdt je dochter ook niet tegen om zich voor de webcam uit te kleden als aan het MSN-en is met een gestoorde pedofiel, goede voorlichting doet dat wel!
 |
Citaat: PSYCHOMAC om 0:25, 26-03-2012 Al eens in de downloadmap van kinderen gekeken? Vol met .exe bestandjes . Weet jij wat ze allemaal doorsturen ? |
 |
| Ja, dat weet ik. En gelukkig doen die .exe bestanden niks als je geen BootCamp, VM Ware, Wine of een andere al dan niet virtuele Windows omgeving hebt draaien.
 |
Citaat: PSYCHOMAC om 0:25, 26-03-2012 Genoeg verduidelijkt ? Niks psychologisch , gewoon gezond verstand, dus.. |
 |
| Je hebt me duidelijk gemaakt hoe jij er tegenaan kijkt. Zie mijn reacties daarop: allemaal oneigenlijke argumenten en het creëren van schijnzekerheid, dus niks gezond verstand, allemaal psychologisch! |
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
|
|
|
|
gilbert
Niet Aanwezig

Account inactief
|
Aantal berichten: 8 | Lid sinds: 21-03-2012 | Geplaatst om: 12:21 - 26-03-2012
|
|
|
boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5322 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 12:35 - 26-03-2012
|
|
|
|
|
|
|
|
|