Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         Virus scan report

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 5 6 7 ]    Volgende »

gilbert
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 8 | Lid sinds: 21-03-2012 | Geplaatst om: 12:44 - 26-03-2012
Dank je voor de opmerking over de vorm. Heb je ook nog een bijdrage over de inhoud?

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5264 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 12:52 - 26-03-2012
Dat wou ik eigenlijk aan jou vragen.
Wat is de inhoud van jouw eerste post op Macfreak buiten meteen kritiek te uiten op andere forumleden???

Veelgestelde vragen (bij problemen) & tips. *** Aankoopadvies > Mac, NAS, SSD e.a. ***
Mijn Mac(speel)hoek. *** 10,001 Mac questions answered *** Macwiki.nl

gilbert
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 8 | Lid sinds: 21-03-2012 | Geplaatst om: 13:01 - 26-03-2012
Hoeveel posts moet je hier dan hebben voordat je kritiek op forumleden mag leveren? Meer dan 5000 zoals MacFrankie? Of meer dan 4000 zoals jijzelf?

Ik vind de reactie van MacFrankie niet netjes gesteld. Misschien heeft hij op een aantal punten best wel gelijk. Maar wanneer je het in die vorm giet zal je weinigen weten te overtuigen. Je jaagt er je wel mensen mee in het harnas. Is dat de bedoeling? Vast niet.

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5264 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 13:09 - 26-03-2012
Er is geen aantal posts vastgelegd in de forum regels van Macfreak vooraleer men kritiek mag geven op forumleden.

Ik vind het echter wel bedenkelijk als iemand ergens voor de eerste keer binnenstapt en zijn eerste uitlating kritiek is op medebezoekers.
Beetje ongewone vorm van eerste kennismaking niet?

En dan je opmerking 'je ziet het wel vaker bij Apple fanboy's'.
Ik veronderstel dat jij dat niet bent, maar slechts een 'normale' Apple gebruiker.
En misschien heb je zelfs geen Apple product maar enkel wat zin om te trollen.

Veelgestelde vragen (bij problemen) & tips. *** Aankoopadvies > Mac, NAS, SSD e.a. ***

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5264 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 13:14 - 26-03-2012

# Moderator Modus

Ook voor jou; NIET op de man spelen verder.

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6897 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 13:37 - 26-03-2012
@gilbert, hoe heette je vroeger op MacFreak? Ik heb zo het idee dat je niet helemaal nieuw bent hier...

Ik heb met PSYCHOMAC een discussie over de (zin en) onzin van virusscanners op de Mac. Altijd overbodig, maar soms wel vermakelijk. Daar gaat het om, de discussie, niet het persoonlijk beledigen.

Wat doe jij? Jij rukt wat one-liners uit zijn verband, en je poogt mij te beledigen / beschadigen. Wat overigens niet mag volgens de forumregels.

Maar gilbert, als we ervan uitgaan dat jij het niet zo beroerd bedoelt als dat het nu op mij (en boni en misschien nog wel meer) overkomt, doe je best, voeg iets toe aan de discussie, vertel me waar ik gelijk heb en waar niet, kom met argumenten!

Ik wil niemand tegen mij in het harnas jagen, ik wil mensen prikkelen zelf na te denken, en dat bereik je niet met poeslieve voorzichtige suggesties. Duidelijke taal kan soms direct overkomen, maar het is in ieder geval duidelijk!

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

Moderator
Niet Aanwezig

Moderator
Aantal berichten: 1599 | Lid sinds: Niet Beschikbaar | Geplaatst om: 13:39 - 26-03-2012

# Moderator Modus

Vervelende plaatjes weg gehaald; dat ging echt te ver op de man in, maar nu qua tekst svp OOK weer ONtopic!

met vriendelijke groet,
het moderatorteam

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5264 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 13:54 - 26-03-2012
Het Macfreak moderatorteam, da's pas een goeie virusscanner!

Goed nu inderdaad verder over de zin en onzin van andere virusscanners op de Mac.
Wie wil er nog iets zeggen dat nog niet gezegd is in de paar honderd eerdere draadjes over dit thema?

PSYCHOMAC
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3355 | Lid sinds: 20-08-2003 | Geplaatst om: 14:25 - 26-03-2012
Het draadje is weer eens explosief geworden en gegroeid sinds ik hier op een reactie wilde plaatsen...

Voor de anderen die willen 'schieten'/discussiëren:

Lees mijn post voor wat er staat:

• maak van kennissenkring geen 'vriendenkring'
• vul niet in hoe ik mijn kinderen opvoed of zou
 'moeten' opvoeden..
• ga er van uit dat ik ook wel weet wat hier regelmatig
  langskomt
• Ga er van uit dat er nog veel onwetendheid
  en 'domheid' in de digitale wereld is en dat
  die voorlopig wel nog zal blijven en bedenk
  daar iets op...
• Hebben jullie een beter antwoord op het
  motto:"Gij zult niet bedoeld of onbedoeld
  digitale rotzooi doorgeven aan anderen!" ?
  Graag oplossingen daarvoor ... Ook
  voor w.b. kinderen of andere 'onwetenden'
• Zou het kunnen zijn, dat de 'meldingen' van
  ClalmXav een opvoedkundige waarde
  kunnen hebben ? Ook al is dat alleen
  maar dat er op Windowsgebied nog veel
  rotzooi de wereld in gaat?
• En wat vinden jullie van dit citaat?

Citaat: but keep in mind that there are a lot of cross-platform threats these days that exploit vulnerabilities in specific apps independent of the OS they run on
. (hier te vinden..)

En nogmaals: mijn Mac's : daar gebeurt niets mee . Het  OSX platform is ontzetend veilig. Geen twijfels daarover. Geen AV programma voor nodig. Maar daar gaat het m.i. helemaal niet over...

Graag Uw reacties hierop en graag op grond van rationele argumenten ..

Psychomac

iMac C2D 2.4 20", 3x iMac G3 , 2x iMac G4, 1x iMac G5 ,twee PMacs dual 1.8 en dual 2.0 G5 met 23inch Display(alu en model ervoor), powerbook 12 inch,  Apple TV, Apple Cube met 17 "ADC Scherm, PM G4 QuickSilver, twee iPods en op de zolder nog alles vanaf lc 450

JH
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7238 | Lid sinds: 03-03-2003 | Geplaatst om: 16:12 - 26-03-2012

Citaat: PSYCHOMAC om 14:25, 26-03-2012
En nogmaals: mijn Mac's : daar gebeurt niets mee . Het  OSX platform is ontzetend veilig. Geen twijfels daarover. Geen AV programma voor nodig. Maar daar gaat het m.i. helemaal niet over...

Daar gaat dit draadje wel over. De TS vraagt immers of hij met een virus voor de Mac te maken heeft.
Nee dus. Uitgesloten tot op heden.
Ik zie het nut van een virusscanner op de Mac dan ook totaal niet, maar da's mijn mening.

Mac-musician

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 5 6 7 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media