Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Algemeen
         Virus scan report

Welkom bij Vragen: Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 5 6 7 ]    Volgende »

andreewestra
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 64 | Lid sinds: 01-10-2011 | Geplaatst om: 16:44 - 27-03-2012
@MacFrankie, de vervolgzin is: Maar hoe herken je dat?
Hoe weet jij (of je kinderen) dat je je gezonde verstand op de juiste manier gebruikt. Duidelijk zal zijn dat wanneer je geen illegale software installeert en niet aan internetten doet je weinig tot geen gevaar loopt. Die situatie is echter niet reëel.

Hoe weet je of bepaalde software te vertrouwen is? Hoe weet je of niet per ongeluk iets hebt binnengehaald dat helemaal niet de bedoeling is. Hoe weet mijn kleindochtertje dat? Hoe weet mr. Joost Tonino dat? http://nl.wikipedia.org/wiki/Joost_Tonino

Het is erg makkelijk gezegd dat je je gezond verstand moet gebruiken. Het is een waarheid als een koe die evenzo nietszeggend is. Wanneer iedereen altijd zijn gezond verstand had gebruikt zag de wereld er totaal anders uit. Wellicht dat jij en ik deze discussie dan niet eens hadden kunnen hebben.

Kun je wat expliciter zijn in je uitspraken wat wel en wat niet te doen? Zoiets als 'niet in phishing mails trappen' is naar mijn bescheiden mening een volledig nutteloze opmerking. Je zult eerst de mail als phishing mail moeten herkennen. Veel praktischer is dan ook om te weten wat de ingrediënten van een mail moeten zijn om die als 'verdacht' te herkennnen. En zo natuurlijk ook bij alle andere aspecten van computergebruik, uiteenlopend van direct schadelijke dingen als virussen en trojans, tot andersoortige malware en privacy risico's.

Kijk naar het Google gedoe nav de veranderde gebruiksvoorwaarden. Hoe moet je dat juist inschatten? Is dit een probleem of valt dat wel mee. De een zegt dit de ander zegt dat. Ik weet het zo af en toe niet meer hoor.

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5257 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 16:51 - 27-03-2012

Citaat: andreewestra om 16:02, 27-03-2012

In de situatie van Robert is het wel interessant om de bron van die bestanden van deze melding op de hoogte te stellen als ze tenminste niet op onduidelijke manier zijn verkregen.

tsja, daar moet @Robert in deze situatie over beslissen. Hij komt voor die keuze te staan omdat hij een virus scanner op zijn Mac heeft draaien.  Dat houdt dus ook dit soort consequenties in.
:-)

Citaat: andreewestra om 16:02, 27-03-2012
Of is het onzin wat ClamXAV hier beweert? Zou een PC antivirus programma hier ook melding van maken? Of is het juist zo onbetekenend dat die de moeite niet eens nemen.

Virusscanners hebben al eerder totaal onschuldige bestanden toch als verdacht beschouwd én andersom.
Da's ook weer een hoofdbrekens erbij.

Een PC gebruiker kan niet onder een virus scanner onderuit, Mac gebruikers wel, maar sommigen willen toch een virusscanner draaien. Ze nemen dit dan allemaal voor lief.
Welja, zij hebben hun motieven om een viruscanner op een Mac te draaien.  Als zij er weinig of geen last van ondervinden des te beter.

Heb net die filmpje nog is bekeken:
MacMost Now 357: Do Macs Need Anti-Virus Software?
Zijn antwoord is toch ook duidelijk: NO!

(Bewerkt door boni om 17:12, 27-03-2012)

Veelgestelde vragen (bij problemen) & tips. *** Aankoopadvies > Mac, NAS, SSD e.a.***
Mijn Mac(speel)hoek. *** 10,001 Mac questions answered *** Macwiki.nl

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5257 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 16:58 - 27-03-2012

Citaat: andreewestra om 16:44, 27-03-2012
De een zegt dit de ander zegt dat. Ik weet het zo af en toe niet meer hoor.

Bekijk het filmpje dat ik hierboven gepost heb.

Weet je dan nog af en toe niet meer, installeer dan gewoon clampax of Sophos, ze zijn gratis en er zijn Maccers die vinden en zullen blijven vinden dat ze waardevol zijn.
Je zult dus nooit alleen staan als Mac gebruiker die een anti-virus pakket draait.
Gewoon doen en niet meer over nadenken.

Clean my Mac & Mackeeper, kan ik je ook nog 'aanraden' dan.
Ook draadje over: Clean My Mac etc.

(Bewerkt door boni om 17:00, 27-03-2012)

Veelgestelde vragen (bij problemen) & tips. *** Aankoopadvies > Mac, NAS, SSD e.a.***

andreewestra
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 64 | Lid sinds: 01-10-2011 | Geplaatst om: 17:14 - 27-03-2012
@boni.  Je lijkt het een belasting te vinden dat je anderen kunt/zou moeten informeren wanneer je een virusmelding krijgt? Dat is wel een goede reden om geen virusprotectie te hebben    Wat niet weet wat niet deert is dan het advies.

Ik mis bij jou de duidelijke aanwijzingen waarop je moet letten in het gebruik van je computer opdat je jezelf noch anderen belast. Denk daarbij ook aan kinderen of ouderen.

PS, ik heb je link niet gelezen, mijn begrip van het Engels is daar niet voldoende voor.

andreewestra
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 64 | Lid sinds: 01-10-2011 | Geplaatst om: 17:16 - 27-03-2012
Op je tweede post kan ik alleen antwoorden dat je wel erg sarcastisch bent. Ik hou er beter mee op....
Groetjes, Andree

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5257 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 17:20 - 27-03-2012

Citaat: andreewestra om 17:16, 27-03-2012
Ik hou er beter mee op....
Groetjes, Andree

Eindelijk!   

Citaat: andreewestra om 17:14, 27-03-2012

PS, ik heb je link niet gelezen, mijn begrip van het Engels is daar niet voldoende voor.

Spijtig dat je Engels niet voldoende. Ik vertaal het voor je, en geloof me, hij zegt in het filmpje 'MacMost Now 357: Do Macs Need Anti-Virus Software?':
NEE, geen virusscanner nodig op een Mac. Geen enkel uitzondering.

Groetjes, Boni

(Bewerkt door boni om 17:28, 27-03-2012)

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5257 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 17:35 - 27-03-2012

Citaat: andreewestra om 17:14, 27-03-2012

Ik mis bij jou de duidelijke aanwijzingen waarop je moet letten in het gebruik van je computer opdat je jezelf noch anderen belast. Denk daarbij ook aan kinderen of ouderen.

Wat betreft je Mac:
GEEN virusscanner
GEEN Clean my Mac
GEEN Mac keeper

En verder: Gebruik je verstand, wees alert maar niet paranoia.
Loop je is tegen de lamp? Neem dat er dan bij en leer eruit.

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6883 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 17:43 - 27-03-2012

Citaat: andreewestra om 17:14, 27-03-2012[brWat niet weet wat niet deert is dan het advies.

Het mooie is: het deert echt niet!

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

FanBoy
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1189 | Lid sinds: 15-03-2010 | Geplaatst om: 18:21 - 27-03-2012

Citaat: boni om 17:35, 27-03-2012
Wat betreft je Mac:
GEEN virusscanner
GEEN Clean my Mac
GEEN Mac keeper

Maar wel ingebouwde anti malware die regelmatig geupdate wordt.....

-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6883 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 18:36 - 27-03-2012
Inderdaad, OS X beschermen kan geen kwaad op de manier zoals Apple het doet. Zoals tegen publiekelijk bekende phishing sites.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 4 5 6 7 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media